Δημιουργήσαμε ένα νέο μοντέλο ψηφιακού μετασχηματισμού, Digital ecosystem, για την εκκίνηση, αναβάθμιση & χρηματοδότηση, Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων & Startups.

Το Industry 4.0, το Smart Industry ή το Industrial Internet, προσφέρουν πολλά οφέλη για τους ηγέτες των ΜμΕ, Τον τρόπο που λειτουργούν, αναπτύσσονται και παρουσιάζουν κερδοφορία .

 

1. Βελτιωμένη παραγωγικότητα μέσω βελτιστοποίησης και αυτοματισμού

Όπως αναφέρθηκε στην ενότητα για την κατάσταση της βιομηχανίας 4.0, η βελτιστοποίηση των διαδικασιών και της παραγωγικότητας είναι το πρώτο όφελος που βλέπουν οι κατασκευαστές.

Είναι επίσης ένας από τους πρώτους στόχους των έργων Industry 4.0. Με άλλα λόγια: εξοικονόμηση κόστους, αύξηση της κερδοφορίας, μείωση των αποβλήτων, αυτοματοποίηση για την αποτροπή σφαλμάτων και καθυστερήσεων, επιτάχυνση της παραγωγής ώστε να λειτουργεί περισσότερο σε πραγματικό χρόνο και σε λειτουργία της συνολικής αλυσίδας αξίας, όπου η ταχύτητα είναι ζωτικής σημασίας για όλους, ψηφιοποίηση βάσει χαρτιού ρέει, είναι σε θέση να επεμβαίνει γρηγορότερα σε περίπτωση προβλημάτων παραγωγής και ούτω καθεξής.

Είναι το χαμηλό κρεμαστό φρούτο, αλλά σημαντικό. Πάνω από την έρευνα της BCG που αναφέραμε νωρίτερα, τα σημάδια ότι οι επενδύσεις γίνονται πρώτα σε αυτούς τους τομείς είναι ξεκάθαρα. Και πάλι, δεν είναι τυχαίο ότι, από τη σκοπιά των δαπανών, η νούμερο ένα περίπτωση χρήσης στην οποία οι κατασκευαστές επενδύουν τους προϋπολογισμούς τους στο Internet of Things (IoT) είναι κατασκευαστικές δραστηριότητες (ένα επιβλητικό 102,5 δισεκατομμύρια δολάρια σε σύνολο 178 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ σε όλες τις περιπτώσεις κατασκευαστικής χρήσης το 2016) . Το Industry 4.0 προσφέρει διάφορες λύσεις για βελτιστοποίηση, από τη βελτιστοποιημένη χρήση περιουσιακών στοιχείων και ομαλότερες διαδικασίες παραγωγής έως την καλύτερη εφοδιαστική και διαχείριση αποθεμάτων.

2. Δεδομένα σε πραγματικό χρόνο για μια αλυσίδα εφοδιασμού σε πραγματικό χρόνο σε μια οικονομία σε πραγματικό χρόνο

Ενώ μόλις αναφέραμε την ταχύτητα σε ένα πλαίσιο βελτιστοποίησης, αυτοματισμού και βελτιωμένης παραγωγικότητας, είναι ένα όφελος και με πολλούς άλλους τρόπους.

Πολλά από τα οφέλη βελτίωσης της παραγωγικότητας αφορούν μάλλον τους εσωτερικούς στόχους του κόστους και τη βελτιστοποίηση της διαδικασίας. Ωστόσο, ταυτόχρονα, αρκετοί ταιριάζουν επίσης σε μια προοπτική ενισχυμένης πελατοκεντρικότητας.

Το Industry 4.0 αφορά ολόκληρο τον κύκλο ζωής των προϊόντων και η κατασκευή προφανώς δεν στέκεται μόνη της. Αν κοιτάξετε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας και το οικοσύστημα στο οποίο βρίσκονται οι κατασκευαστικές εργασίες, εμπλέκονται πολλοί ενδιαφερόμενοι. Αυτοί είναι όλοι πελάτες. Και οι πελάτες θέλουν επίσης αυξημένη παραγωγικότητα, ανεξάρτητα από το πού βρίσκονται στην αλυσίδα εφοδιασμού. Εάν ο τελικός πελάτης θέλει καλά προϊόντα γρήγορα και έχει αυξημένες προσδοκίες σχετικά με την εμπειρία του πελάτη, την ποιότητα, την εξυπηρέτηση και τα προϊόντα που παραδίδονται την ακριβή ώρα που θέλουν, αυτό επηρεάζει ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού, μέχρι την κατασκευή και πέρα.

Η ταχύτητα δεν είναι απλώς ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και η προσδοκία των πελατών σε μια ολοένα και περισσότερο πραγματική οικονομία, αλλά είναι επίσης θέμα ευθυγράμμισης, κόστους και δημιουργίας αξίας. Επιπλέον, οι πελάτες το περιμένουν απλώς.

Για άλλη μια φορά ο κρίσιμος ρόλος της επιφάνειας δεδομένων και πληροφοριών.

Βιομηχανία 4.0, έξυπνα εργοστάσια, αλυσίδες εφοδιασμού, ενημερωμένοι πελάτες, ευθυγράμμιση: είναι όλα σχετικά με τα δεδομένα, από τις πραγματικές λειτουργίες έως την παράδοση ενός προϊόντος σε έναν τελικό πελάτη και όχι μόνο.

Όσο περισσότερα δεδομένα συλλέγετε νωρίς και όσο πιο έγκαιρα αυτά τα δεδομένα φτάνουν εκεί που έχουν σημασία όταν έχει σημασία, τόσο μεγαλύτερη αξία είναι η αλυσίδα εφοδιασμού. Στην πραγματικότητα, αυτή είναι η ουσία μιας από τις τρεις διαστάσεις του RAMI 4.0, του Reference Architecture Model Industry 4.0, το οποίο εξετάζουμε παρακάτω.

3. Υψηλότερη επιχειρησιακή συνέχεια μέσω προηγμένων δυνατοτήτων συντήρησης και παρακολούθησης

Όταν ένα βιομηχανικό περιουσιακό στοιχείο σπάσει, πρέπει να διορθωθεί. Αυτό κοστίζει χρόνο, χρήμα και πολύ συχνά μετακινείται από ανθρώπους και μηχανικούς υποστήριξης.

Όταν ένα βασικό βιομηχανικό πλεονέκτημα, όπως ένα βιομηχανικό ρομπότ σε ένα εργοστάσιο παραγωγής αυτοκινήτων, παραιτείται, δεν είναι μόνο το ρομπότ που έχει σπάσει. Η παραγωγή επηρεάζεται, κοστίζει πολλά χρήματα και δυσαρεστημένους πελάτες και μερικές φορές η παραγωγή μπορεί να διακοπεί πλήρως. Είναι ο χειρότερος εφιάλτης όλων, καθώς η συνέχεια των επιχειρήσεων είναι εξαιρετικά υψηλή ανησυχία.

Πάνω από όλες τις εργασίες αντικατάστασης / διόρθωσης, πόρους και κόστος, η φήμη μπορεί να καταστραφεί, οι παραγγελίες μπορούν να ακυρωθούν και με κάθε ώρα που περνάει τα χρήματα να πετιούνται. Εάν τα βιομηχανικά περιουσιακά στοιχεία είναι συνδεδεμένα και μπορούν να παρακολουθούνται (για παράδειγμα, η παρακολούθηση της κατάστασης της υγείας)μέσω του Διαδικτύου των πραγμάτων και τα προβλήματα αντιμετωπίζονται προτού συμβούν ακόμη και τα οφέλη είναι τεράστια. Οι ειδοποιήσεις μπορούν να ρυθμιστούν, τα περιουσιακά στοιχεία μπορούν να διατηρηθούν προληπτικά, η παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο και η διάγνωση καθίστανται δυνατές, οι μηχανικοί μπορούν να διορθώσουν ζητήματα, εάν συμβούν από απόσταση, η λίστα συνεχίζεται. Επιπλέον, τα μοτίβα και οι γνώσεις αποκτώνται για βελτιστοποίηση σε τομείς όπου τα πράγματα φαίνεται να έχουν προβλήματα πιο συχνά και ανοίγει ένας κόσμος νέων υπηρεσιών συντήρησης όπως θα δούμε. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η διαχείριση και συντήρηση περιουσιακών στοιχείων είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος τομέας επενδύσεων IoT στη μεταποίηση.

4. Προϊόντα καλύτερης ποιότητας: παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο, βελτίωση ποιότητας με δυνατότητα IoT και cobots

Αναφέραμε ότι οι πελάτες θέλουν ταχύτητα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι είναι έτοιμη ποιότητα εμπορίου για ταχύτητα, αντίθετα.

Εάν έχετε τα πάντα στο σύστημα παραγωγής σας και στο ευρύτερο περιβάλλον του συνδεδεμένο με αισθητήρες, λογισμικό, τεχνολογίες IoT, συστήματα διορατικότητας ΚΑΙ τον πελάτη, μπορείτε επίσης να βελτιώσετε την ποιότητα των προϊόντων σας. Ο αυτοματισμός παίζει σίγουρα μεγάλο ρόλο εδώ και το ίδιο κάνουν και τα τυπικά συστατικά των κυβερνο-φυσικών συστημάτων (πιο κάτω) και του Διαδικτύου των πραγμάτων όπου οι πτυχές ποιότητας μπορούν να παρακολουθούνται σε πραγματικό χρόνο και τα ρομπότ μειώνουν τα λάθη.

Από την άλλη πλευρά και έναν από τους κινδύνους και τις προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπίσετε, όπως αναφέρθηκε προηγουμένως: όσο περισσότερο αυτοματοποιείτε, τόσο λιγότερη δουλειά για τους ανθρώπους, θεωρητικά. Το ίδιο ισχύει και για άλλα αναφερόμενα οφέλη όπως η συντήρηση (όσο λιγότερο χρειάζεστε μηχανικοί για υποστήριξη, τόσο λιγότεροι μηχανικοί υποστήριξης χρειάζεστε) . Είναι ένα δίλημμα και ένα γνωστό ζήτημα που θα καλύψουμε αργότερα. Εν τω μεταξύ γνωρίζουμε ότι τα ρομπότ δεν πρόκειται να αναλάβουν όλες τις ανθρώπινες δουλειές σύντομα. Άφθονες εταιρείες έχουν αυξήσει τη χρήση ρομπότ και ταυτόχρονα προσέλαβαν περισσότερα. Ο λόγος που το αναφέρουμε στο πλαίσιο της ποιότητας είναι ότι αυτός είναι σίγουρα ένας τομέας όπου βλέπετε τα καμποτάζ να αναδύονται (τα καμποτάκια είναι ένας φανταχτερός όρος για προηγμένα συνεργατικά ρομπότ ή πιο απλά: ρομπότ που ταιριάζουν στη συνεργασία μεταξύ ανθρώπου και μηχανής).

5. Καλύτερες συνθήκες εργασίας και βιωσιμότητα

Μιλώντας για ανθρώπους, η ανθρώπινη (και κοινωνική) διάσταση είναι πανταχού παρούσα στη Βιομηχανία 4.0. Επιπλέον, αν κοιτάξουμε τις δυνατότητες και τα οφέλη, αυτή η ανθρώπινη, κοινωνική και ακόμη και περιβαλλοντική πτυχή είναι βασική για τους στόχους της Βιομηχανίας 4.0.

Βελτίωση των συνθηκών εργασίας με βάση τη θερμοκρασία σε πραγματικό χρόνο, την υγρασία και άλλα δεδομένα στο εργοστάσιο ή την αποθήκη, γρήγορη ανίχνευση και βελτιωμένη προστασία σε περίπτωση συμβάντων, ανίχνευση παρουσίας αερίων, ακτινοβολίας και ούτω καθεξής, καλύτερες δυνατότητες επικοινωνίας και συνεργασίας, με έμφαση εργονομία, καθαρός αέρας και καθαρές εργοστασιακές πρωτοβουλίες (σίγουρα στη Βιομηχανία 4.0 καθώς η ΕΕ θέλει να ηγείται στον καθαρό αέρα και να καθαρίζει οτιδήποτε τις τεχνολογίες) , ο κατάλογος συνεχίζεται.

6. Εξατομίκευση και προσαρμογή για τον «νέο» καταναλωτή

Όλοι το γνωρίζουμε: η συμπεριφορά και οι προτιμήσεις των καταναλωτών έχουν αλλάξει. Τα ψηφιακά εργαλεία έχουν αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο εργαζόμαστε, ψωνίζουμε και ζούμε.

Οι άνθρωποι έχουν γίνει επίσης πιο απαιτητικοί, μεταξύ άλλων όσον αφορά τις γρήγορες απαντήσεις και τις έγκαιρες πληροφορίες / παραδόσεις όπως αναφέρθηκε προηγουμένως. Επιπλέον, οι καταναλωτές αρέσουν επίσης σε κάποιο βαθμό εξατομίκευσης, ανάλογα με το περιβάλλον. Πάρτε για παράδειγμα αθλητικά παπούτσια. Όταν αρκετά χρώματα του ίδιου παπουτσιού ήταν αρκετά, ξέρουμε ότι θέλουμε τη δυνατότητα να τα προσαρμόσουμε με οποιονδήποτε τρόπο.

Επιπλέον, συμβαίνει ένα άλλο φαινόμενο και διαταράσσει τις παραδοσιακές αλυσίδες εφοδιασμού. Οι καταναλωτές αποκτούν όλο και περισσότερο (και θέλουν) δυνατότητες να έχουν άμεση αλληλεπίδραση με ένα εμπορικό σήμα και την κατασκευαστική του ικανότητα. Ψηφιακές πλατφόρμες για την προσαρμογή προϊόντων όπως αναφέρεται, συντόμευση διαδρομών μεταξύ παραγωγής και παράδοσης, δυνατότητες συν-δημιουργίας και ούτω καθεξής. Σε πολλά κατασκευαστικά περιβάλλοντα αυτά τα πράγματα συμβαίνουν ήδη. Και δεν είναι μόνο σε περιβάλλον καταναλωτή. Βλέπουμε όλο και περισσότερο την προσαρμογή σε περιβάλλον B2B, ακόμα κι αν πρόκειται απλώς να κολλήσουμε μια ετικέτα, να προσθέσουμε μια προσαρμοσμένη λειτουργία ή να προσαρμόσουμε οποιοδήποτε χαρακτηριστικό του προϊόντος.

Εάν θέλετε να προσφέρετε αυτές τις υπηρεσίες σε κλίμακα και ακόμη και να τις μετατρέψετε σε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, η αυτοματοποίηση και πολλές τεχνολογίες και διαδικασίες στη βιομηχανία 4.0 γίνονται αναγκαία. Ένα πραγματικό παράδειγμα χωρίς να αποκαλυφθούν οι λεπτομέρειες: μια μεγάλη τράπεζα που θέλει να χρησιμοποιεί συγκεκριμένο εξοπλισμό γραφείου σε όλα τα καταστήματά της (περιβάλλον πελάτη) με τη δική του εμφάνιση, αίσθηση και χαρακτηριστικά ως μέρος μιας επωνυμίας. Υπάρχουν πολλά περισσότερα παραδείγματα.

7. Βελτιωμένη ευελιξία

Τώρα που μιλάμε για ανταγωνιστικά οφέλη και προσαρμογή, πρέπει επίσης να αντιμετωπίσουμε την ευελιξία, την επεκτασιμότητα και την ευελιξία.

Η ίδια επεκτασιμότητα και ευελιξία που περιμένουμε από την υποστήριξη υπηρεσιών και τεχνολογιών πληροφορικής, όπως το cloud, αναμένονται στην κατασκευή. Αυτό σχετίζεται εν μέρει με το προηγούμενο θέμα της προσαρμογής, αλλά κυρίως αφορά την αξιοποίηση τεχνολογιών, Big Data, AI, ρομπότ και κυβερνο-φυσικών συστημάτων για την πρόβλεψη και την ικανοποίηση της εποχιακής ζήτησης, των διακυμάνσεων στην παραγωγή, της δυνατότητας χαμηλής κλίμακας ή αναβάθμισης. Με άλλα λόγια: όλες οι προσαρμογές που μερικές φορές είναι περισσότερο ή λιγότερο προβλέψιμες, μπορούν να γίνουν πιο προβλέψιμες ή δεν είναι προβλέψιμες, αλλά μπορούν να αντιμετωπιστούν χάρη στην αυξημένη ορατότητα, την ευελιξία και τη δυνατότητα μόχλευσης των περιουσιακών στοιχείων σε συνάρτηση με τις βέλτιστες απαιτήσεις παραγωγής από την οπτική γωνία χρόνος και κλίμακα.

8. Η ανάπτυξη καινοτόμων δυνατοτήτων και νέων μοντέλων εσόδων

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός, όπως μπορείτε να διαβάσετε στην επισκόπηση στρατηγικής ψηφιακού μετασχηματισμού, είναι θέμα πολλών επιπέδων, βημάτων και δυνατοτήτων.

Μπορείτε να μεταμορφώσετε διαδικασίες, συγκεκριμένες λειτουργίες, εξυπηρέτηση πελατών, εμπειρίες και δεξιότητες, αλλά στο τέλος η πραγματική αξία δημιουργείται με την αξιοποίηση νέων, συχνά έντασης πληροφοριών, πηγών εσόδων και οικοσυστημάτων, επιτρέποντας καινοτόμες δυνατότητες, για παράδειγμα στην ανάπτυξη ενός as-a- δυνατότητα εξυπηρέτησης πελατών, προηγμένες υπηρεσίες συντήρησης και ούτω καθεξής

Στο τέλος, το Industry 4.0 είναι επίσης για αυτό. Είναι ένα θέμα για το οποίο γράφαμε πολύ συχνά. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα γι 'αυτό στο άρθρο μας σχετικά με τον ψηφιακό μετασχηματισμό της κατασκευής .

 

πηγή

by:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *