Το COVID-19 αλλάζει τη συμπεριφορά των καταναλωτών με τουλάχιστον έξι σημαντικούς τρόπους. Δείτε πώς μπορούν να προσαρμοστούν οι ηγέτες του μάρκετινγκ.
Πόσο προετοιμασμένη είναι η επιχείρησή σας για το μέλλον!!!
Καθώς οι κυβερνήσεις καταργούν σταδιακά τους περιορισμούς που προκαλούνται από πανδημία και οι επιχειρήσεις αρχίζουν να ανοίγουν ξανά, υπάρχει μια αίσθηση ότι ενδέχεται να είμαστε στα πρόθυρα να επιστρέψουμε στο «φυσιολογικό». Αυτό είναι απίθανο. Αφενός μέχρι να βρεθεί το εμβόλιο θα ξαναζήσουμε παρόμοιες καταστάσεις, αλλά οι μήνες του κλειδώματος και της αυτο-απομόνωσης, στην πραγματικότητα, διέγραψαν ένα νέο μέλλον.
Αυτό έχει σημαντικές επιπτώσεις για τις επιχειρήσεις που προσπαθούν να οικοδομήσουν διαρκείς σχέσεις με τους πελάτες. Η λεπτομερής παρακολούθηση των δεδομένων και των τάσεων στη συμπεριφορά των καταναλωτών ήταν πάντα σημαντική για τον σχεδιασμό. Δεδομένης της άνευ προηγουμένου φύσης της πανδημίας και των βαθιών αλλαγών που προκαλεί, πιστεύουμε ότι η αξιοποίηση της φαντασίας μπορεί να είναι εξίσου κρίσιμη. Οι ηγέτες θα πρέπει να αναθεωρήσουν με σκληρό και διαφορετικό τρόπο, για το τι σκέφτονται, αισθάνονται, κουβεντιάζουν και κάνουν οι καταναλωτές στο επόμενο κανονικό.
Όπως έγραψε και ο McKInsey Έχουν παρατηρηθεί έξι δυνητικά σημαντικές αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών. Ορισμένες από αυτές αφορούν σημαντικές επιταχύνσεις των υπαρχουσών τάσεων, μερικές από τις οποίες εμφανίζονται για πρώτη φορά. Ακολουθούν προτάσεις για το πώς οι ηγέτες μπορούν να αρχίσουν να ανταποκρίνονται σε αυτές.
Πιστεύουμε ότι οι επιπτώσεις τους στις επιχειρήσεις απαιτούν προσεκτική εξέταση και δράση.
Επανεξετάζοντας την Στρατηγική για το επόμενο κανονικό
Ο βαθμός στον οποίο θα παραμείνουν αυτές οι τάσεις, θα πρέπει να παρακολουθείται συστηματικά. Πιστεύουμε όμως ότι οι ηγέτες έχουν ήδη επαρκείς πληροφορίες και ώθηση για να ξανασκεφτούν και να εκσυγχρονίσουν την στρατηγική τους
Οι ηγέτες ΜμΕ χρειάζονται μια νέα στρατηγική ένα νέο χάρτη για να πετύχουν σε αγορές που έχουν αλλάξει από το COVID, ο οποίος θα πρέπει να βασίζεται σε απαντήσεις στις ερωτήσεις που έχουν μεγαλύτερη σημασία:
- Πώς πρέπει το όραμα και η στρατηγική της επιχείρησης να προσαρμοστούν στις αναδυόμενες τάσεις και τις απαιτήσεις των πελατών;
- Πόσο καλά γνωρίζετε τους πελάτες σας;
- Ποιες δυνατότητες αναλυτικών στοιχείων έχετε, όχι μόνο για να αναγνωρίσετε ευκαιρίες, αλλά για να ενεργείτε γρήγορα σε αυτές;
- Τι είδους εργασιακές σχέσεις θα χρειαστεί να δημιουργήσει ο CMO με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, το CIO, το CFO και το υπόλοιπο C-suite, έτσι ώστε το επαναπροσδιορισμένο μάρκετινγκ να οδηγήσει στην πραγματική ανάπτυξη της επιχείρησης;
- Πώς μπορεί η εξατομίκευση να οδηγήσει την επόμενη σειρά εμπειρίας πελατών σε ένα ολοένα και πιο χωρίς σύνορα περιβάλλον (σπίτι, καταστήματα, τοπικά, παγκόσμια, υπηρεσίες);
- Ποια κανάλια και μηνύματα είναι πιο αποτελεσματικά για να προσεγγίσουν και να επηρεάσουν τους καταναλωτές σε ολόκληρο το ταξίδι τους;
- Πώς μπορούν οι τιμές, τα προϊόντα και οι υπηρεσίες να προσαρμοστούν στις μεταβαλλόμενες ανάγκες;
- Πώς θα χρειαστεί να αλλάξετε το οργανωτικό και λειτουργικό μοντέλο σας ώστε να είναι αρκετά γρήγορο και ευέλικτο ώστε να ανταποκρίνεται στους καταναλωτές όπου και να βρίσκονται;
Αν και κανείς δεν ξέρει πώς θα μοιάζει το ακριβές περίγραμμα του επόμενου κανονικού, τα πράγματα δεν θα επιστρέψουν όπως ήταν. Οι ηγέτες ΜμΕ θα πρέπει να παρακολουθούν συστηματικά τις τάσεις και τους δείκτες, να δεσμεύονται για τολμηρές αλλαγές στη στρατηγική μάρκετινγκ και τις επενδύσεις και να ενσωματώνουν την ευκινησία στην επιχείρηση για τον κόσμο που αναδύεται.
Πηγή McKinsey
Οι αγορές κερδίζονται από εταιρείες που έχουν αποκτήσει σχετικά εργαλεία πληροφόρησης, επειδή μπορούν να έχουν καλύτερο έλεγχο και να λαμβάνουν καλύτερες αποφάσεις. Οι διευθυντές και οι ιδρυτές των ΜΜΕ πρέπει να το έχουν αυτό υπόψη.
Θα θέλατε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τον ευέλικτο μετασχηματισμό