Το ασφαλιστικό τοπίο θα αλλάξει δραματικά τα επόμενα πέντε έως δέκα χρόνια, επιταχύνοντας τον ρυθμό αλλαγής που έχουμε δει την τελευταία δεκαετία. Για να μπορέσουμε να προετοιμαστούμε θα πρέπει να δούμε κάθε γενεά, σαν ψηφιακό καταναλωτή, ξεχωριστά.
Υπάρχουν δύο κύριες τάσεις. Οι εξελισσόμενες προσδοκίες πελατών και η επιτάχυνση της τεχνολογικής εξέλιξης.
Οι προσδοκίες των πελατών
Μέχρι το 2030, οι millennials και οι post-millennials ψηφιακοί καταναλωτές, θα αποτελούν σχεδόν το 50% του ενήλικου πληθυσμού και θα περιμένουν αλληλεπιδράσεις σε πραγματικό χρόνο, συνδεδεμένοι 24h με τις πλατφόρμες που χρησιμοποιούν στα smartphons τους. Οι insurance Brokers θα πρέπει να συνεχίσουν να ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους αλλά και στο άλλο 50% το οποίο αποτελούν οι Gen X και οι baby boomers που δεν έχουν τις ίδιες προτιμήσεις για τις ψηφιακές αλληλεπιδράσεις.
Η επιτάχυνση της τεχνολογικής εξέλιξης
Η άλλη σαφής τάση είναι ότι θα υπάρχουν περισσότεροι και νέοι τύποι δεδομένων, καθώς το Διαδίκτυο των πραγμάτων (IoT) συνεχίζει να επεκτείνεται. Οι φορητές συσκευές, τ' αυτοκινούμενα οχήματα, τα συνδεδεμένα σπίτια και οι επιχειρήσεις, θα επεκτείνουν την άμεση αλλά και κοινή χρήση δεδομένων, επιτρέποντας στις ασφαλιστικές εταιρείες να γνωρίζουν περισσότερα σχετικά με τα προφίλ κινδύνου και τις συμπεριφορές των πελατών. Η ψηφιακή πρόοδος και τα ισχυρά Analytics θα τους επιτρέψουν να εκμεταλλευτούν αυτά τα δεδομένα για να αλληλεπιδράσουν απευθείας με τους πελάτες τους με πολλούς νέους τρόπους, συμβάλλοντας στη μείωση των κινδύνων, στην προσαρμογή προϊόντων και υπηρεσιών, στην πρόληψη των απωλειών και στην προληπτική προσέγγιση της ζημιάς.
Παρόλο που η Ασφαλιστική βιομηχανία παραδοσιακά κινείται πιο αργά, η πανδημία του COVID-19, βοήθησε τις εταιρείες να καταλάβουν οτι πρέπει ν' αναπτύξουν και να ταξινομίσουν τα ψηφιακά κανάλια με αποτέλεσμα να σημειωθεί σημαντική επιτάχυνση στην υιοθέτηση ψηφιακών πρακτικών.
Οι μεγαλύτερες αλλαγές έχουν συμβεί στην υιοθέτηση των δυνατοτήτων ψηφιακών αξιώσεων, όπως μια σημαντική αύξηση στη χρήση εικονικών εκτιμήσεων σε αξιώσεις κλάδου αυτοκινήτων, περιουσίας και υγείας με την χρήση τηλεϊατρικής.
Είναι ξεκάθαρο οτι οι καταναλωτές θα συνεχίσουν τις συνήθειες που υιοθέτησαν κατά τη διάρκεια της κρίσης, όπως οι νέες μέθοδοι αγορών.
Δείτε πιθανές μεγάλες αλλαγές που θα γίνουν τα επόμενα χρόνια.