
Η Νέα Επιχειρηματικότητα απαιτεί τρία βασικά χαρακτηριστικά. Digital first, καινοτομία & πάθος.
Το σημείο πόνου των πελατών είναι ένα πρόβλημα που τους απασχολεί αρκετά ώστε να είναι πρόθυμοι να πληρώσουν για τη λύση σας.
Σε αυτές τις δύσκολες στιγμές,
έχουμε κάνει τα άρθρα μας για τον μετασχηματισμό ελεύθερα περιορισμών για όλους τους αναγνώστες.
Για να λαμβάνετε όλο το περιεχόμενο του insTech στα εισερχόμενά σας,
εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο.
Αναζητήστε τον ιδανικό χρήστη και τον πελάτη σας
Το πρόγραμμα πειθαρχημένης επιχειρηματικότητας insTech σάς δίνει τη δυνατότητα να κάνετε τη διαφορά στον τρόπο που σχεδιάζετε την ψηφιακή σας επιχείρηση. Σας πηγαίνουμε ένα βήμα παραπέρα. Έχετε τη δύναμη και τον έλεγχο μιας επαγγελματικά σχεδιασμένης διάταξης για να χαρτογραφήσετε κάθε βήμα προς τον ιδανικό χρήστη και πελάτη.

Ποιός είναι ο πελάτης και ποιός ο χρήστης
@BusinessConsulting
Ενώ ο αγοραστής είναι μια αναπαράσταση του ιδανικού πελάτη σας, ο χρήστης είναι η ταύτιση των προϊόντων σας. Πολλές φορές ο πελάτης ταυτίζεται με τον χρήστη, αλλά όχι πάντα. Και στα δύο πρόσωπα, το προφίλ δημιουργείται με βάση την έρευνα αγοράς ή τα δεδομένα που έχετε συλλέξει από τους υπάρχοντες πελάτες σας. Μπορούν να σχεδιαστούν με πολλούς τρόπους.
Ο Πελάτης
Η Σχεδίαση της προσωπικότητας του αγοραστή είναι λίγο πιο περίπλοκη από έναν τελικό χρήστη. Συχνά υπάρχουν πολλοί γύρω του, που τον επηρεάζουν, στην λήψης αποφάσεων στο αν θα αγοράσουν κάτι ή όχι. Θα μπορούσαν να είναι άνθρωποι από τον επαγγελματικό του χώρο, την οικογένεια, το φιλικό και κοινωνικό περιβάλλον, τα social media κλπ. Κάθε μια επιρροή από αυτές έχει τις δικές της ιδέες (οι οποίες είναι αδύνατο να μας γνωστοποιηθούν), για το τι πρέπει να προσφέρει το προϊόν σας.
Έτσι, για παράδειγμα, ένας προϊστάμενος μπορεί να θέλει να μάθει εάν το προϊόν σας θα ενισχύσει την παραγωγικότητα της ομάδας του. Και, αν ναι, κατά πόσο; Πόσο εύκολο θα είναι να υιοθετήσουν οι εργαζόμενοι αυτή την λύση σας; Πόσο εύκολα θα εκπαιδευτούν σε αυτή;
Το οικονομικό τμήμα θα θέλει να δει τα οικονομικά οφέλη, ενώ η εκτελεστική ομάδα θα επικεντρωθεί στο πώς ακριβώς η λύση σας θα ωφελήσει τους στόχους υψηλότερου επιπέδου (ηγεσία, μέτοχος).
Ένας ειδικός πληροφορικής πιθανόν να ρωτήσει για την λειτουργία και το κόστος υποστήριξης του συστήματός. Πόσο αξιόπιστο και ασφαλές είναι;
Και ενώ δεν είναι ιδιαίτερα εύκολο να τα παρακολουθεί κανείς όλα, είναι απαραίτητο. Έτσι, μπορεί ακόμη και να αποδειχθεί ότι θα πρέπει να δημιουργήσετε πολλές προσωπικότητες του προιόντος σας,για κάθε υπεύθυνο λήψης αποφάσεων.
Ο χρήστης
Όπως είπαμε νωρίτερα, ο χρήστης δεν είναι απαραίτητα κάποιος που αγοράζει από εσάς. Μπορεί να μην είναι καν δική τους απόφαση. Μπορεί ακόμη και να αντιπαθούν το προϊόν σας, αλλά πρέπει να το χρησιμοποιούν για κάποιον λόγο.
Και ενώ οι στόχοι λήψης αποφάσεων αφορούν το κόστος και τα μακροπρόθεσμα οφέλη, οι στόχοι των τελικών χρηστών είναι απλούστεροι αλλά σε καμία περίπτωση λιγότερο σημαντικοί.
Μπορεί να περιέχουν ευκολία στη χρήση ή απλή πλοήγηση και σαφήνεια του τι να κάνουν σε κάθε στάδιο. Οτιδήποτε κάνει τις συνήθεις λειτουργίες τους λιγότερο βαρετές και τη μέρα τους λίγο πιο φωτεινή.
Όταν αρχίζετε να σχεδιάζετε τα πρόσωπατων χρηστών, δώστε προσοχή στις δεξιότητές τους:
- σε ποια γενιά ανήκουν
- στην τεχνολογία που χρησιμοποιούν,
- καθώς και στην προηγούμενη εμπειρία τους,
Οι απαντήσεις σε αυτά μπορεί να αλλάξουν την οπτική σας για το προϊόν ή την υπηρεσία σας.

Πώς να δημιουργήσετε ένα προφίλ πελάτη;
@BusinessConsulting
Η εύρεση του προφίλ πελάτη είναι πιο σύνθετη από του χρήστη. Θα πρέπει να συγκεντρώσετε ένα μείγμα πληροφοριών σχετικά με το είδος του πελάτη που θέλετε να στοχεύσετε. Είναι καλύτερο να χρησιμοποιείτε έναν συνδυασμό δημογραφικών, συμπεριφορικών και ψυχογραφικών πληροφοριών. Για τη συλλογή των δεδομένων, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε έρευνες, συνεντεύξεις, υπάρχουσες βάσεις δεδομένων επί πληρωμή ή ακόμα και το CRM σας. Η μεγαλύτερη προτεραιότητα, όμως, είναι να είμαστε συγκεκριμένοι.
Δημιουργείστε δοκιμαστικά προφίλ για τις καμπάνιες σας, με το εργαλείο της Hubspot
Για να συλλέξετε τις ιδιαίτερες ανάγκες και στόχους του πελάτη, σκεφτείτε αυθεντικά
Δημιουργήστε προφίλ συνδυάζοντας και τους δύο τύπους πληροφοριών για να δημιουργήσετε μια ακριβή αντανάκλαση του πελάτη
Τέλος, αντιστοιχίστε το προφίλ του πάνω στο προϊόν σας και επισημάνετε πώς επωφελείται από την χρήση του.
Εάν ακολουθήσετε αυτά τα βήματα, ο πελάτης που δημιουργείτε θα είναι ακριβής και αυθεντικός. Τα πρότυπα πελάτη έχουν τη δυνατότητα να προσθέσουν ουσιαστική δομή σε αυτή τη διαδικασία

Πως να δημιουργήσετε ένα προφίλ χρήστη
@BusinessConsulting
Την τελευταία δεκαετία, το UX (εμπειρία του χρήστη) έχει έρθει στο προσκήνιο και οι άνθρωποι βρίσκονται πλέον στο επίκεντρο όλων όσων δημιουργούμε, κάνουμε και πετυχαίνουμε. Προσλαμβάνουμε άτομα για εξυπηρετούν τους χρήστες, να διεξάγουν έρευνα σχετικά με την κατάστασή τους και να τους δείχνουν ενσυναίσθηση.
Είναι σημαντικό ότι όλο και περισσότεροι επιχειρηματίες επενδύουν στην έρευνα. Είναι πρόθυμοι να μάθουν τι σκέφτεται για το προϊόν τους, το οποίο με τη σειρά του έχει εξελιχθεί σε αυτό που χρειάζεται ο χρήστης.
Πολλές φορές, η έρευνα γίνεται ένα πλαίσιο ελέγχου και μένει στο ράφι. Ορισμένες επιχειρήσεις εξακολουθούν να πιστεύουν ότι επειδή έχουν ακούσει τους καταναλωτές τους, είναι πελατοκεντρικές. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι η έρευνα έχει αντίκτυπο στις αποφάσεις που λαμβάνονται.
Το πρόβλημα: Η Εξεύρεση του προφίλ του χρήστη δεν είναι ένα εργαλείο που ταιριάζει σε όλους
Για να είναι χρήσιμο ένα προφίλ, τα δεδομένα που συλλέγονται, θα πρέπει να αντικατοπτρίζουν τον στόχο για αυτόν και το εύρος της εργασίας που πρόκειται να επηρεάσει.
Δείτε το άρθρο : Γιατί ένα προφίλ χρήστη αποτυγχάνειl
Πότε δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ένα προφίλ χρήστη:
Δεν ταιριάζουν με τις ανάγκες των ομάδων που τα χρησιμοποιούν
- Έχουν δημιουργηθεί από μία ομάδα, αλλά στη συνέχεια επεξεργάζονται από άλλη
- Τα μέλη της ομάδας δεν καταλαβαίνουν τι είναι ή γιατί είναι χρήσιμο
- Οι ηγετικές ομάδες δεν κατανοούν την αξία ή το ρόλο ενός χρήστη