Δημιουργήσαμε ένα νέο μοντέλο ψηφιακού μετασχηματισμού, Digital ecosystem, για την εκκίνηση, αναβάθμιση & χρηματοδότηση, Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων & Startups.

Ο  προστατευτισμός έγινε ο νέος φυσιολογικός με περίπου 1.300 νέους εμπορικούς φραγμούς. Εν τω μεταξύ, οι εταιρείες θα αντιμετωπίσουν σημαντικές προκλήσεις τα επόμενα χρόνια, όπως ο κανονισμός της ΕΕ για την αειφορία (SDGs) που αλλάζει τα δεδομένα.

Ως αντίδραση σε αυτήν την τάση, η Ευρωπαϊκή  Ένωση (ΕΕ) έχει υιοθετήσει την αντίθετη στάση, προωθώντας επιθετικά το εμπορικό της μοντέλο - πιο ελεύθερο και πιο πράσινο - όπως αποδεικνύεται από την εφαρμογή της Συμφωνίας Ελεύθερων Συναλλαγών ΕΕ-Ιαπωνίας και της Συμφωνίας Ελεύθερων Συναλλαγών ΕΕ-Σιγκαπούρης , καθώς και την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων των συμφωνιών ΕΕ-Βιετνάμ ή κρατών-ΕΕ-Mercosur (Αργεντινή, Βραζιλία, Παραγουάη και Ουρουγουάη) λίγους μήνες πριν από τη λήξη της εντολής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

«Η εμπορική πολιτική γίνεται ένα ακόμη πολιτικό  εργαλείο για πολλούς διαφορετικούς σκοπούς πολιτικής, όπως η οικονομική διπλωματία, η γεωπολιτική επιρροή ή η περιβαλλοντική πολιτική»

Εν τω μεταξύ, οι εταιρείες θα αντιμετωπίσουν σημαντικές κανονιστικές  προκλήσεις τα επόμενα χρόνια. «Ο αντίκτυπος στις εταιρείες θα είναι τόσο ευρύς όσο ποτέ στο παρελθόν και θα δούμε νέους κανόνες για τα Χρηματοοικονομικά και την προστασία των δεδομένων».

Η ενσωμάτωση της αειφορίας στη διαχείριση κινδύνων  ουσιαστικά σημαίνει ότι όλες οι επιχειρήσεις πρέπει να αναπτύξουν μια σαφή φιλική προς το Περιβάλλον, την κοινωνία και την διακυβέρνηση (SDGs),  ανακαλύπτοντας αυτούς τους κινδύνους, καθώς και ευκαιρίες, χρησιμοποιώντας προηγμένες μεθοδολογίες και τεχνικές. Στο επίκεντρο της διαδικασίας βρίσκεται η ώθηση της αποανθρακοποίησης, δηλαδή ο καθορισμός μιας σαφούς πορείας προς την ουδετερότητα του άνθρακα έως το 2050. Πολλές χώρες έχουν ήδη κατοχυρώσει αυτόν τον στόχο από το νόμο και πολλές άλλες θα ακολουθήσουν τα επόμενα χρόνια, συμπεριλαμβανομένων - πολύ πιθανό - του ΕΕ.

Για πολλές εταιρείες, η διαδικασία συλλογής δεδομένων, καθορισμού στόχων και υλοποίησης μέτρησης θα είναι δυσκίνητη - αλλά αυτή που παρέχει επίσης τεράστιες ευκαιρίες. «Όλο και περισσότερο, οι εταιρείες και οι επενδυτές, κυρίως καθοδηγούμενοι από τους δικούς τους κανονιστικούς περιορισμούς, θα επιλέξουν τους επιχειρηματικούς τους εταίρους από τα διαπιστευτήριά τους για τη βιωσιμότητα».

Δείτε το άρθρο: Οι Αλλαγές στη νομοθεσία και τους κανονισμούς, στην Ελλάδα

 

Οι εταιρείες που προβλέπουν τον επερχόμενο κανονισμό αειφορίας θα είναι μπροστά από τον ανταγωνισμό. Η βιωσιμότητα είναι το όνομα του παιχνιδιού για να παραμείνει ζωντανή η επιχείρηση σας και να ευημερήσετε. Και όχι μόνο στην Ευρώπη. Η ΕΕ μπορεί να ηγηθεί της νομοθεσίας σε αυτόν τον τομέα, αλλά, όπως και με άλλες πρωτοβουλίες της ΕΕ, ο κανονισμός για την αειφορία της Ευρώπης πρόκειται να γίνει ταχύτατα παγκόσμιο πρότυπο.

Sign up for e-mails on new, insTech

Θα σας στείλουμε email όταν δημοσιεύονται νέα άρθρα σχετικά με αυτό το θέμα.

Σχετικά με τους συγγραφείς


Konstantinos Paterakis
(I write about tech, cyber & finance)

Insurance Risk Management Analyst, CyRM
Co-Founder & Μέλος Δ.Σ. cluster Panormos


view in Linkedin

by:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *