Ο ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων δεν αφορά μόνο την ανάπτυξη του στο χώρο εργασίας. Η εφαρμογή της τεχνολογίας χωρίς να συνοδεύεται η οργανωτική αλλαγή είναι πιθανό να οδηγήσει σε μη βέλτιστα αποτελέσματα. Πράγματι, τα οφέλη του ψηφιακού επιχειρηματικού μετασχηματισμού (DBT) μπορούν να επιτευχθούν μόνο με το σωστό συνδυασμό ανθρώπων, δεξιοτήτων και οργανωτικής δομής.
Η πρώτη πρόκληση είναι για τους ηγέτες να δημιουργήσουν μια κουλτούρα κοινής χρήσης στην οποία οι άνθρωποι ενθαρρύνονται να εκφράζουν και να χρησιμοποιούν τις εσωτερικές και εξωτερικές γνώσεις τους προς όφελος της εταιρείας. Τα μοντέλα εντολών και ελέγχου των επιχειρήσεων δεν λειτουργούν στην ψηφιακή εποχή. Το ίδιο και οι οργανωτικές κουλτούρες που βασίζονται στην ατομική απόδοση, αντί της ομαδικής συνεργασίας, για την επίλυση επιχειρηματικών προβλημάτων.
Η δεύτερη πρόκληση είναι να αναπτυχθεί και να προωθηθεί μια νοοτροπία περιέργειας, ενθαρρύνοντας την όρεξη των ανθρώπων να κατανοήσουν καλύτερα τι γνωρίζουν, τι δεν γνωρίζουν και να συνδέσουν αυτή τη γνώση με τη λήψη αποφάσεων και τα επιχειρηματικά οφέλη.
Η τρίτη πρόκληση είναι να ακολουθήσει μια κουλτούρα προσανατολισμένη στην πληροφόρηση σε όλη την εταιρεία, και πέρα από αυτήν, σε πελάτες και συνεργάτες, να συν-δημιουργήσει αξία και καινοτομία μέσω της εξυπνότερης χρήσης ψηφιακών εργαλείων και πληροφοριών σε πραγματικό χρόνο. Συνήθως οι διαχειριστές ΜμΕ χρησιμοποιούν ψηφιακές τεχνολογίες για να καλλιεργήσουν αξίες και συμπεριφορές που σχετίζονται με την ακεραιότητα των πληροφοριών, τη διαφάνεια, την εμπιστοσύνη και την κοινή χρήση που απαιτούν ψηφιακές επιχειρηματικές διαδικασίες και μοντέλα.
Το να μεταβαίνεις σε ψηφιοποίηση έχει να κάνει με τη αλλαγή της κουλτούρας μιας εταιρείας που βασίζεται στη γνώση και την πληροφορία, αλλά με τη χρήση νέων ψηφιακών τεχνολογιών.
Η τέταρτη πρόκληση είναι η επιλεκτική ιεράρχηση των αναδυόμενων επιχειρηματικών τομέων που αξιοποιούν ψηφιακά εργαλεία και τεχνολογίες, ενώ ταυτόχρονα επιδιώκει να βελτιστοποιήσει τομείς που αντιμετωπίζουν προκλήσεις από αυτές τις αλλαγές. Η εύρεση της ισορροπίας μεταξύ νέων και καθιερωμένων περιοχών μπορεί να είναι εξαιρετικά δύσκολη. Για παράδειγμα, οι ασφαλιστικές εταιρείες πολλαπλών γραμμών βασίζονται εδώ και δεκαετίες σε μεγάλα δίκτυα πρακτόρων που ζουν και εργάζονται στις κοινότητες των πελατών τους. Σήμερα, η ασφάλιση ερευνάται και αγοράζεται όλο και περισσότερο μέσω διαδικτύου, με ελάχιστη ή καθόλου αλληλεπίδραση με φυσικούς πράκτορες. Έτσι, οι ασφαλιστικές εταιρείες πρέπει να αναπτύξουν ψηφιακές δυνατότητες για να σχεδιάσουν, να προωθήσουν και να πουλήσουν πολιτικά μέσω ψηφιακών καναλιών, ενώ συνεχίζουν να αξιοποιούν τη δύναμη του offline δικτύου τους.
Δείτε το επόμενο άρθρο : Ο ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων αφορά εξυπνότερη απόδοση