Δημιουργήσαμε ένα νέο μοντέλο ψηφιακού μετασχηματισμού, Digital ecosystem, για την εκκίνηση, αναβάθμιση & χρηματοδότηση, Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων & Startups.

Ο συνδυασμός ψηφιακών τεχνολογιών με τις οργανωτικές αλλαγές που απαιτούνται για την οικοδόμηση μιας ψηφιακής κουλτούρας προσανατολισμένης στις πληροφορίες, επιτρέπει στους οργανισμούς να βελτιώσουν σημαντικά την απόδοση των επιχειρήσεων. 

 

Πιστεύουμε ότι υπάρχουν έξι συγκεκριμένοι τομείς βελτίωσης της απόδοσης:

Λήψη και χρήση δεδομένων σε πραγματικό χρόνο σχετικά με τις εμπειρίες των πελατών για εξυπνότερες αλληλεπιδράσεις πωλήσεων

Παρακολούθηση και παρακολούθηση πληροφοριών σχετικά με την υποστήριξη προϊόντων, υπηρεσιών και λύσεων για συνεχή βελτίωση

Κοινή χρήση γνώσεων και πληροφοριών πιο αποτελεσματικά για να ενεργούν πέρα ​​από τα όρια των λειτουργιών και των οργανώσεων

Εφαρμογή βαθύτερων και πιο στοχευμένων αναλυτικών στοιχείων που επιτρέπουν καλύτερη λήψη αποφάσεων

Ανάπτυξη πιο αποτελεσματικών και ευέλικτων διαδικασιών και συστημάτων για την αντίδραση σε γρήγορες επιχειρηματικές αλλαγές

Υιοθέτηση πιο καινοτόμων και ανθεκτικών επιχειρηματικών μοντέλων για τη δημιουργία διαταραχών αλλαγών και καινοτομίας σε μια συγκεκριμένη βιομηχανία.

Ενώ τα περισσότερα στελέχη θα ήθελαν να μετρήσουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων από την άποψη των αυξημένων εσόδων και του μειωμένου κόστους, πιστεύουμε ότι αυτοί είναι δείκτες που υστερούν στις περισσότερες εταιρείες. Σύμφωνα με την εμπειρία μας, οι βελτιώσεις σε αυτούς τους δείκτες θα προκύψουν από την ανάπτυξη κορυφαίων δεικτών για τους έξι τομείς βελτίωσης της απόδοσης που αναφέρονται παραπάνω.

Ψηφιακός μετασχηματισμός επιχειρήσεων: Πού βρίσκετε η επιχείρηση σας σ' αυτό το ταξίδι;

Πολλοί διευθυντές σε εταιρείες με ισχυρές μη ψηφιακές δυνατότητες αγωνίζονται με τις προκλήσεις του «πηγαίνοντας ψηφιακού». Οι καθιερωμένες εταιρείες παραπονιούνται ότι βαρύνονται με «μη ψηφιακά» στοιχεία και δυνατότητες παλαιού τύπου και κοιτάζουν με ζήλο στους αναδυόμενους ανταγωνιστές. Αλλά ισχύει και το αντίθετο: Οι αναδυόμενοι ψηφιακοί παίκτες επιθυμούν τους πόρους που διατίθενται σε παραδοσιακές εταιρείες, όπως καθιερωμένες μάρκες, πρόσβαση σε κεφάλαια, βαθιά γνώση προϊόντων και βιομηχανιών και ισχυρά δίκτυα σχέσεων με πελάτες και άλλους σχετικούς ενδιαφερόμενους. Όλα αυτά τα πλεονεκτήματα μπορούν να αξιοποιηθούν από τις παραδοσιακές εταιρείες καθώς μεταβαίνουν σε νέες ψηφιακές περιοχές.

Το Σχήμα 1 παρέχει το πλαίσιο μας για ψηφιακό μετασχηματισμό επιχειρήσεων. Ο οριζόντιος άξονας επικεντρώνεται στην ανάπτυξη και χρήση του AMPS, ενώ ο κάθετος άξονας εστιάζει στον βαθμό οργανωτικής αλλαγής. Απαιτείται κίνηση προς τα πάνω ή προς τα έξω σε αυτούς τους άξονες για να επιτευχθούν τα πλήρη οφέλη του DBT.

Εικόνα 1: Πλαίσιο ψηφιακού μετασχηματισμού επιχειρήσεων

Εικόνα 1: Πλαίσιο ψηφιακού μετασχηματισμού επιχειρήσεων

Τεταρτημόριο 1: Πηγαίνοντας ψηφιακά - κάνοντας τα βασικά

Πολλές εταιρείες με ισχυρά μη ψηφιακά περιουσιακά στοιχεία και δυνατότητες βρίσκονται ακόμα στη «φάση πειραματισμού» όσον αφορά το ψηφιακό. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων δέκα ετών, έχουν αναπτύξει ιστότοπους, intranets και μερικά extranets για τη σύνδεση προμηθευτών και συνεργατών. Έχουν επίσης δαπανηθεί πολύ για συστήματα back-office εταιρικού πόρου (ERP) και υποδομών πληροφορικής. Οι περισσότεροι διευθυντές και υπάλληλοι χρησιμοποιούν κινητά τηλέφωνα και υπολογιστές και μπορεί να υπάρχουν τσέπες ηλεκτρονικού εμπορίου σε διάφορες θυγατρικές και λειτουργίες. Ωστόσο, αυτοί οι διαχειριστές δεν έχουν τη νοοτροπία να κινηθούν σοβαρά προς την εκμετάλλευση των ψηφιακών τεχνολογιών, ούτε οι εταιρείες έχουν τις επιχειρηματικές στρατηγικές για να το πράξουν.

Ενώ οι ανώτεροι διευθυντές μπορεί να μιλάνε για την ψηφιακή χρήση, συχνά δεν είναι οι ίδιοι ενεργοί χρήστες ψηφιακών τεχνολογιών. Πιστεύουν ότι αυτά τα εργαλεία είναι για νεότερες γενιές εργαζομένων, όχι για κορυφαίες ομάδες. Ενώ ο οργανισμός πληροφορικής και ορισμένες επιχειρηματικές μονάδες θα αναπτύξουν και θα χρησιμοποιήσουν ψηφιακούς ιστότοπους εντός της εταιρείας, η χρήση ψηφιακού για την παρακολούθηση επαφών, εμπειριών και παραπόνων πελατών είναι ελάχιστη. Οι ψηφιακές κοινότητες και η ανταλλαγή πληροφοριών ενδέχεται να συμβούν εντός της εταιρείας και σε όλες τις μονάδες και τις λειτουργίες, αλλά είναι σε μεγάλο βαθμό εθελοντική και δεν ενθαρρύνεται ενεργά από ανώτερους ηγέτες.

Δεδομένου ότι οι ψηφιακές τεχνολογίες και οι οργανωτικές αλλαγές είναι ελάχιστες, το ίδιο ισχύει και για τα οφέλη βελτίωσης των επιχειρήσεων από τη μετάβαση σε ψηφιακό - έναν κύκλο άσχετου ενδιαφέροντος! Οι καθυστερημένοι δείκτες εσόδων και κόστους χρησιμοποιούνται, παραδοσιακά με μικρή σύνδεση με ψηφιακές επενδύσεις ή αλλαγές.

Τεταρτημόριο 2: Ισχυρές δυνατότητες ηλεκτρονικού εμπορίου - χωριστές από τις βασικές επιχειρήσεις

Σε καθιερωμένες βιομηχανίες όπως η κατασκευή, η διανομή, η διεργασία και τα χημικά, πολλές εταιρείες έχουν αναπτύξει ισχυρές και εξελιγμένες δυνατότητες ηλεκτρονικού εμπορίου, είτε ως αυτόνομες μονάδες ηλεκτρονικών πωλήσεων και υπηρεσιών είτε ως δυνατότητες ηλεκτρονικού εμπορίου. Αυτές οι προσπάθειες έχουν συνήθως μικρό συντονισμό ή επιπτώσεις σε οργανωτικές λειτουργίες όπως η κατασκευή, η Ε & Α και η διανομή. Οι ανώτεροι διευθυντές σε αυτές τις εταιρείες αναγνωρίζουν τη σημασία του ψηφιακού στις πωλήσεις και το μάρκετινγκ, αλλά δεν έχουν ανακαλύψει το «Διαδίκτυο των πραγμάτων», όπου οι ψηφιακές τεχνολογίες συνδέονται μεταξύ μηχανών-μηχανών (αυτοματοποιημένη συναρμολόγηση από ρομπότ) και μηχανών-προς-άτομα ( συστήματα ασφάλειας πλοήγησης για την αποφυγή συγκρούσεων σε αυτοκίνητα) εφαρμογές.

Για παράδειγμα, σε βιομηχανίες προσανατολισμένες στη διανομή, όπως υδραυλικά ή ηλεκτρολογικά, οι κορυφαίες εταιρείες έχουν αναπτύξει τσέπες ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά δεν έχουν ακόμη αναπτύξει επιχειρηματικές στρατηγικές που αξιοποιούν πληροφορίες προϊόντων για να συν-δημιουργούν λύσεις για εγκαταστάτες ή εργολάβους κτιρίων. Ανώτερα στελέχη σε αυτές τις εταιρείες πιστεύουν ότι η τεχνογνωσία και η γνώση των ανθρώπων τους ανταλλάσσονται καλύτερα σε πρόσωπο με πρόσωπο αλληλεπιδράσεις με επιχειρηματικούς πελάτες σε δίκτυα υποκαταστημάτων και σε εργοτάξια, παρά μέσω ψηφιακών καναλιών. Έτσι, τα μη ψηφιακά επιχειρηματικά τους μοντέλα υπόκεινται σε σταδιακή διάβρωση που συνδέεται με την ψηφιοποίηση της γνώσης των προϊόντων από τους προμηθευτές και τους εμπορικούς πελάτες τους.

Ένας κίνδυνος για εταιρείες σε αυτό το τεταρτημόριο είναι ότι επειδή έχουν αναπτύξει δυνατότητες ηλεκτρονικού εμπορίου, πιστεύουν ότι «έχουν γίνει ψηφιακές». Μια επιχειρηματική μονάδα ηλεκτρονικού εμπορίου μπορεί να είναι επιτυχής, αλλά εκτός εάν οι ψηφιακές δυνατότητες και οι γνώσεις ενσωματωθούν στον μεγαλύτερο οργανισμό παλαιού τύπου, τα οφέλη του DBT είναι απομονωμένα.

Τεταρτημόριο 3: Αξιοποίηση ψηφιακών δεδομένων και επιχειρηματικές πληροφορίες - οικοδόμηση για το μέλλον

Ορισμένες εταιρείες έχουν αναπτύξει ισχυρές ψηφιακές δυνατότητες χωρίς μεγάλες επενδύσεις σε τεχνολογικά στοιχεία. Κατά τα τελευταία έξι ή επτά χρόνια, πολλές καθιερωμένες εταιρείες σε πιο παραδοσιακές βιομηχανίες - όπως το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο, η διατροφή και η ευεξία και τα δομικά υλικά - έχουν ανταποκριθεί στις ταχείες αλλαγές στη χρήση του Διαδικτύου στοχεύοντας συγκεκριμένες χρήσεις του AMPS εντός και εκτός των εταιρειών τους. Για παράδειγμα, η Nestlé έχει αναπτύξει ομάδες υψηλής απόκρισης με ψηφιακά ενημερωμένους ανθρώπους μάρκετινγκ και πληροφορικής στα κεντρικά της γραφεία για να παρακολουθεί τι λένε οι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο (ιστότοποι κοινωνικών μέσων) και βλέπει (YouTube) σε σχέση με τα προϊόντα Nestlé.

Άλλες εταιρείες έχουν βασιστεί σε μια καθιερωμένη λειτουργική νοοτροπία συνεχούς βελτίωσης και καινοτομίας για να επιταχύνουν τις προσπάθειες βελτίωσης της διαδικασίας σε όλη την εταιρεία. Η CEMEX - ένας κορυφαίος παγκόσμιος προμηθευτής τσιμέντου, σκυροδέματος και αδρανών - έχει οργανώσει εκατοντάδες στοχευμένες ομάδες βελτίωσης εικονικών διαδικασιών σε όλες τις τοπικές εταιρείες που λειτουργούν χρησιμοποιώντας τεχνολογία κοινωνικών μέσων και intranets εταιρειών. Αυτές οι προσπάθειες βελτίωσαν τη συνεργασία μεταξύ των τοπικών ομάδων καθώς και μεταξύ των περιφερειών στη μέση των παγκόσμιων οικονομικών και κατασκευαστικών κρίσεων. Στο πετρέλαιο και το φυσικό αέριο, ανώτερα στελέχη της Ecopetrol στην Κολομβία έχουν ξεκινήσει ένα πενταετές ταξίδι (από το 2010) για την ανάπτυξη μιας ψηφιακής επιχείρησης.

Τεταρτημόριο 4: Ψηφιακές επιχειρηματικές δυνατότητες - ένα παγκόσμιο ταξίδι μετασχηματισμού

Οι εταιρείες που έχουν φτάσει σε αυτό το τεταρτημόριο έχουν συνδυάσει επιτυχώς την ισχυρή υιοθέτηση AMPS με πραγματικές οργανωτικές αλλαγές και εξελίσσονται συνεχώς. Η Disney, για παράδειγμα, αν και δεν είναι νεοφερμένος στον ψηφιακό μετασχηματισμό στις ψυχαγωγικές και εκπαιδευτικές της επιχειρήσεις, αξιοποιεί τα μη ψηφιακά περιουσιακά στοιχεία της. Η εταιρεία έχει επενδύσει 1 δισεκατομμύριο δολάρια για την ανάπτυξη της τεχνολογίας «smartband», που ονομάζεται MagicBand, για να φορούν οι καταναλωτές στα θεματικά πάρκα της. Ο στόχος είναι η παρακολούθηση και βελτίωση της εμπειρίας των πελατών σε όλες τις υπηρεσίες που παρέχονται σε ένα πάρκο της Disney, συμπεριλαμβανομένων κρατήσεων ξενοδοχείων, υπηρεσιών φιλοξενίας και των πολλών διαδρομών και αξιοθέατων. Το έργο, γνωστό ως MY Magic +, στοχεύει να διασφαλίσει ότι οι 30 εκατομμύρια ετήσιοι επισκέπτες της Disney έχουν την καλύτερη δυνατή εμπειρία στα πάρκα και τις εγκαταστάσεις του,

Δείτε το επόμενο άρθρο : Πλοήγηση στο ταξίδι του ψηφιακού επιχειρηματικού μετασχηματισμού

πηγή

by:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *