Eίναι προφανές ότι οι συνεργαζόμενες εταιρείες μέσα σ' ένα οικοσύστημα, προσπαθούν να βρουν κοινό έδαφος από το ξεκίνημα. Ιδιαίτερα στην περίπτωση κοινοπραξιών με μεγάλο οικονομικό μερίδιο, ή σε συνεργασίες με ακραίες διαφορές στις κουλτούρες, τις επικοινωνίες και τις προσδοκίες.
Όταν υπάρχει πίεση για την ολοκλήρωση της συμφωνίας, οι συζητήσεις για κοινούς στόχους συχνά παραβλέπονται.
Αυτό ισχύει ιδιαίτερα στις στρατηγικές συμμαχίες σε έναν κλάδο, Νομίζουν ότι επειδή λειτουργούν στον ίδιο τομέα, βρίσκονται ήδη έχουν την ίδια κουλτούρα και τρόπο λειτουργίας. Παραλείποντας αυτό το βήμα, οι εταιρείες αυξάνουν την ένταση στη διάρκεια της συνεργασίας και μειώνουν τις πιθανότητες επιτυχίας της. Οι διαχειριστές εισέρχονται σε σύγχυση της διακυβέρνησης με αντικρουόμενες προτεραιότητες από τους συνεργαζόμενους εταίρους.
Πώς μπορούν οι εταίροι να το διαχειριστούν;
Τα άτομα που ηγούνται της καθημερινής λειτουργίας της εταιρικής σχέσης, ( στελέχη επιχειρηματικών μονάδων ή του οικοσυστήματος ) γνωρίζουν ότι θα πρέπει να είναι μέρος των αρχικών διαπραγματεύσεων. Συνήθως αυτό δεν γίνεται. Οι ομάδες ανάπτυξης των επιχειρήσεων και οι δικηγόροι συνήθως αναλώνονται σε άλλου είδους συζητήσεις. Αυτές αφορούν κυρίως την παραβίαση των όρων της συμφωνίας, τους στόχους, το πεδίο εφαρμογής και τη δομή διακυβέρνησης. Τα θέματα της κουλτούρας και των λειτουργικών εργασιών συχνά διευθετούνται μετά την έντονη εμφάνιση τους.
Η διαφάνεια κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων.
Η Διαφάνεια είναι ο μόνος τρόπος για να διασφαλιστεί ότι όλοι κατανοούν τους στόχους των εταίρων. Αυτοί πρωταρχικά μπορεί να αφορά την βελτίωση της καθαρής θέσης τους, την αναβάθμιση τους ή το ξεκίνημα μιας νέας στρατηγικής. Θα τους υποχρεώσει όλοι να χρησιμοποιούν τα ίδια μέτρα επιτυχίας. Ακόμα πιο σημαντικό, η διαφάνεια ενθαρρύνει την εμπιστοσύνη και τη συνεργασία μεταξύ των εταίρων. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό, αν λάβουμε υπόψη τον αριθμό των στελεχών σε όλους τους οργανισμούς που πιθανότατα θα εναλλάσσονται σε ηγετικούς ρόλους κατά τη διάρκεια της σχέσης.
Αναπόφευκτα, θα εμφανιστούν και κάποια σημεία έντασης.
Οι εταίροι συχνά διαφωνούν σχετικά με τις χρηματοοικονομικές ροές ή τα δικαιώματα λήψης αποφάσεων. Στο insTech πολλές φορές έχουμε δει τους εταίρους να διατυπώνουν τέτοιες διαφωνίες κατά τη διάρκεια της διαπραγματευτικής περιόδου. Στο τέλος όμως συμφωνούν για τις προτεραιότητες και επαναφέρουν χρονοδιαγράμματα και στόχους. Εξασφαλίζουν έτσι το μεγάλο μέρος της έντασης στην αρχή, οπότε όταν εμφανίστηκαν νέες αναταράξεις (αλλαγές στην αγορά και στις στρατηγικές των συνεργατών) οι εταίροι ήταν σε θέση να αποφύγουν δαπανηρές καθυστερήσεις στις κοινές επιχειρηματικές δραστηριότητες.