Η στρατηγική περιεχομένου που ακολουθούμε στο insTech είναι απλή.
- Δημιουργήστε αναρτήσεις ιστολογίου και βίντεο με σχετικά θέματα που αναζητούν οι χρήστες στο Google και στο YouTube.
- Φροντίστε και εκπαιδεύστε αυτούς τους ανθρώπους με χρήσιμο περιεχόμενο στο Twitter και στο ενημερωτικό μας δελτίο.
- Διατηρήστε πελάτες και δημιουργήστε αφοσίωση στην επωνυμία χρησιμοποιώντας εκπαιδευτικά προγράμματα που εστιάζουν στο προϊόν στο κέντρο βοήθειας, στην ακαδημία μας
Αυτή η στρατηγική ήταν τεράστια επιτυχία για εμάς. Λαμβάνουμε 500+ μηνιαίες επισκέψεις στο ιστολόγιό μας από την Google, έχουμε 1000+ άτομα στη λίστα αλληλογραφίας μας και έχουμε 100+ συνδρομητές στο YouTube.
Το πιο σημαντικό, είναι οτι βοήθησε το ARR μας να αυξάνεται αρκετά σταθερά με τα χρόνια .
Ενώ θα μπορούσατε να αντιγράψετε τυφλά τη στρατηγική περιεχομένου μας, αυτό δεν θα ήταν απαραίτητα σοφό, επειδή αυτό που λειτουργεί για εμάς μπορεί να μην λειτουργεί για εσάς.
Γι' αυτό γράψαμε αυτόν τον οδηγό—για να σας δείξουμε πώς να δημιουργήσετε μια στρατηγική περιεχομένου που να έχει νόημα για την επιχείρησή σας.
Εδώ είναι όλα όσα θα μάθετε:
Τι είναι η στρατηγική περιεχομένου;
Η στρατηγική περιεχομένου εστιάζει στο όραμα και τον σχεδιασμό του περιεχομένου σας.
Θα πρέπει ν' απαντήσετε στις ερωτήσεις όπως γιατί και πώς να δημιουργήσετε περιεχόμενο, σε ποιον απευθύνεται το περιεχόμενο και, τελικά, πώς θα χρησιμοποιήσετε το περιεχόμενο για την προώθηση της επιχείρησής σας.
Ποια είναι η διαφορά μεταξύ της στρατηγικής περιεχομένου και του μάρκετινγκ περιεχομένου;
Το μάρκετινγκ περιεχομένου είναι η διαδικασία δημιουργίας, επεξεργασίας και προώθησης περιεχομένου για σκοπούς μάρκετινγκ. Μπορεί να είναι μια ανάρτηση ιστολογίου, βίντεο, παρουσίαση προϊόντος, κάτι που σας βοηθά να προσελκύσετε, να καλλιεργήσετε και να διατηρήσετε πελάτες.
Με άλλα λόγια, το μάρκετινγκ περιεχομένου είναι η εκτέλεση τακτικών που προάγουν τη στρατηγική περιεχομένου σας.
Η στρατηγική μάρκετινγκ περιεχομένου ασχολείται με τον προγραμματισμό και την ενορχήστρωση των προσπαθειών μάρκετινγκ περιεχομένου σας. Περιλαμβάνει τον καθορισμό της φωνής και του στυλ του Brand σας, τις ιδέες περιεχομένου, τη δημιουργία ενός ημερολογίου περιεχομένου , και ενός ημερολόγιου μέσων κοινωνικής δικτύωσης, τον καθορισμό και τη μέτρηση στόχων κ.λπ.
Γιατί είναι σημαντικό να έχουμε μια στρατηγική περιεχομένου;
Η ύπαρξη μιας στρατηγικής περιεχομένου είναι σημαντική για να διασφαλίσετε ότι κάθε κομμάτι περιεχομένου που δημιουργείτε έχει έναν σκοπό. Σας εμποδίζει να δημιουργείτε άσχετα θέματα και να πετάτε χρήματα σε τυχαίο περιεχόμενο που δεν κάνει για την επιχείρησή σας.
Βοηθά επίσης να διασφαλιστεί ότι δημιουργείτε περιεχόμενο για το σωστό κοινό, στη σωστή μορφή και για το σωστό κανάλι.
Πώς να δημιουργήσετε μια στρατηγική περιεχομένου
Η δημιουργία μιας στρατηγικής περιεχομένου μπορεί να είναι αρκετά αποθαρρυντική διαδικασία, επομένως δημιουργήσαμε ένα απλό πλαίσιο για να διευκολύνουμε τα πράγματα που ονομάζεται καμβάς στρατηγικής περιεχομένου :
Ο σκοπός του καμβά στρατηγικής περιεχομένου είναι να σας βοηθήσει να δημιουργήσετε μια βασική στρατηγική περιεχομένου απαντώντας σε πέντε απλές ερωτήσεις:
- Για ποιον δημιουργείτε περιεχόμενο;
- Γιατί δημιουργείτε περιεχόμενο;
- Τι είδους περιεχόμενο θα δημιουργήσετε;
- Πού θα δημοσιεύσετε το περιεχόμενο;
- Πώς θα δημιουργήσετε το περιεχόμενο;
Ας δούμε πώς να απαντήσουμε σε καθεμία από αυτές τις ερωτήσεις.
Ερώτηση 1: Για ποιον δημιουργείτε περιεχόμενο;
Το να εκφράσετε με λόγια ποιους προσπαθείτε να προσεγγίσετε με το περιεχόμενό σας είναι το πρώτο και πιο κρίσιμο βήμα. Θα χρησιμεύσει σαν κατευθυντήρια γραμμή για όλες τις προσπάθειες δημιουργίας περιεχομένου και θα σας βοηθήσει να παραμείνετε σε καλό δρόμο.
Εάν έχετε κάνει την έρευνα αγοράς σας και έχετε δημιουργήσει πρόσωπα πελατών, αυτό θα πρέπει να είναι εύκολο. Θα έχετε ήδη μια σταθερή ιδέα για το ποιον προσπαθείτε να προσεγγίσετε.
Ερώτηση 2. Γιατί δημιουργείτε περιεχόμενο;
Κάθε Τμήμα περιεχομένου πρέπει να έχει έναν σκοπό.
Υπάρχουν τέσσερα τμήματα:
- Αυξήστε την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας και παρουσιάστε την επωνυμία σας σε πιθανούς πελάτες.
- Δημιουργήστε ενδιαφέρον και επιθυμία διδάσκοντας στους πιθανούς πελάτες περισσότερα για τα προβλήματά τους και πώς το προϊόν ή η υπηρεσία σας μπορεί να τα λύσει.
- Καλλιεργήστε το ενδιαφέρον και προσελκύστε την αγορά εκπαιδεύοντας περαιτέρω τους πιθανούς πελάτες σχετικά με το προϊόν ή την υπηρεσία σας και γιατί είναι η καλύτερη λύση για αυτούς.
- Διατηρήστε πελάτες και χτίστε την αφοσίωση στην επωνυμία εκπαιδεύοντας τους πελάτες για το πώς να αξιοποιήσουν στο έπακρο το προϊόν ή την υπηρεσία σας και δείχνοντας ξεκάθαρα την αξία του.
Εάν είστε εξοικειωμένοι με τη διοχέτευση μάρκετινγκ , θα παρατηρήσετε ότι αυτοί οι τέσσερις «σκοποί» ευθυγραμμίζονται σε μεγάλο βαθμό με τα στάδια του ταξιδιού αγοράς.
Πιο κάτω θα δείτε οτι αυτά τα "γιατί" είναι προσυμπληρωμένα στον καμβά της στρατηγικής περιεχομένου, επειδή πρέπει να δημιουργήσετε περιεχόμενο για όλους τους σκοπούς. Σε τελική ανάλυση, δεν έχει νόημα να γίνετε ένα γνωστό brand εάν κανείς δεν αγοράζει ποτέ τίποτα από εσάς και δεν έχει νόημα να προσπαθείτε να προσελκύσετε πελάτες εάν δεν μπορείτε να τους διατηρήσετε.
Ωστόσο, είναι σημαντικό να καταλάβουμε ένα πράγμα πριν συνεχίσουμε:
"Κάθε Τμήμα του περιεχομένου μπορεί να εξυπηρετήσει πολλούς σκοπούς."
Πολλές από τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας προσφέρουν καλά παραδείγματα αυτής της ιδέας στην πράξη.
Μπορεί βέβαια, ορισμένα κομμάτια περιεχομένου να επικεντρωθούν περισσότερο στην επίλυση μόνο ενός προβλήματος.
Ανάλογα με το πού βρίσκεστε στο ταξίδι του μάρκετινγκ περιεχομένου, ίσως χρειαστεί να εστιάσετε περισσότερο σε έναν από αυτούς τους «σκοπούς» περισσότερο από τον άλλο. Εδώ μπορεί να φανεί χρήσιμος ένας έλεγχος περιεχομένου .
Ερώτηση 3: Πού θα δημοσιεύσετε περιεχόμενο;
Το να γνωρίζετε γιατί δημιουργείτε περιεχόμενο είναι μια καλή αρχή, αλλά πρέπει επίσης να γνωρίζετε πού να το δημοσιεύσετε για να προσεγγίσετε πελάτες και πιθανούς πελάτες.
Δεδομένων των μυριάδων επιλογών δημοσίευσης αυτές τις μέρες, αυτή η διαδικασία μπορεί να είναι επίπονη.
Εδώ είναι μερικά μόνο μέρη όπου μπορείτε να δημοσιεύσετε περιεχόμενο με την σειρά δυσκολίας:
το ίδιο περιεχόμενο μπορεί να αναρτηθεί
- Ιστολόγιο/ιστοσελίδα
- Κοινωνικά δίκτυα
- Newsletter
οι ιστότοποι τρίτων θέλουν περιεχόμενο που δεν εχει αναρτηθεί κάπου αλλού
- Αναρτήσεις επισκεπτών (δηλαδή, σε ιστότοπους άλλων ανθρώπων)
- Ιστότοποι Q&A (π.χ. Quora)
αφορά πιο προχωρημένους
- YouTube
- Podcast
Λοιπόν ποιο πρέπει να επιλέξετε;
Πρώτον, μην κολλάτε προσπαθώντας να δημιουργήσετε περιεχόμενο για κάθε κανάλι που μπορείτε να φανταστείτε.
Αυτές είναι όλες βιώσιμες επιλογές με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, αλλά δεν μπορείτε να κάνετε τα πάντα, ειδικά όταν μόλις ξεκινάτε το ταξίδι περιεχομένου.
Απάντηση ...
Κάθε καλή στρατηγική περιεχομένου περιλαμβάνει τη δημιουργία περιεχομένου για κάθε στάδιο του ταξιδιού. Από την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας έως τη διατήρηση των πελατών. Δέν είναι όμως όλα τα κανάλια μάρκετινγκ κατάλληλα για την επίλυση όλων των προβλημάτων.
Για παράδειγμα, η δημοσίευση ενός ενημερωτικού δελτίου μέσω email δεν είναι χρήσιμη για την ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας της επωνυμίας σας. Όσοι δεν γνωρίζουν την επωνυμία σας δεν εγγράφονται. Ομοίως, το να κάνετε podcast δύσκολα θα σας βοηθήσει να διατηρήσετε πελάτες και να δημιουργήσετε αφοσίωση στην επωνυμία.
Πρέπει είτε να επιλέξετε ένα κανάλι που είναι κατάλληλο για όλα τα στάδια είτε πολλά συμπληρωματικά κανάλια.
Δεύτερον, μην επιλέγετε τυχαία.
Θα πρέπει να επιλέξετε ένα ή δύο κανάλια που έχουν το πιο νόημα για την επιχείρησή σας και θα πρέπει να τα βασίσετε στις απαντήσεις σας σε δύο ερωτήσεις:
- Ποια κανάλια λύνουν τα «γιατί» σας;
- Πώς και πού καταναλώνουν οι πελάτες σας πληροφορίες στο διαδίκτυο;
Πώς ξέρετε ποια δύο κανάλια να επιλέξετε;
Απάντηση ... :
Πώς και πού καταναλώνουν οι πελάτες σας πληροφορίες στο διαδίκτυο;
Η έρευνα αγοράς σας θα έπρεπε να έχει αποκαλύψει την απάντηση σε αυτήν την ερώτηση, αλλά αν δεν είστε σίγουροι, σκεφτείτε να ρωτήσετε ή να ερευνήσετε απευθείας τους πελάτες σας. Εναλλακτικά, αν σκέφτεστε να κδημιουργείσετε το blog, την ιστοσελίδα σας ή το κανάλι YouTube ως ένα από τα μέσα μάρκετινγκ σας, χρησιμοποιήστε μια λέξη-κλειδί εργαλείο έρευνας , αλλά να βρείτε λέξεις-κλειδιά χαμηλού ανταγωνισμού με το Semrush για να δείτε αν οι άνθρωποι ψάχνουν για θέματα που σχετίζονται με την επιχείρησή σας.
Βλέπουμε χιλιάδες άτομα να αναζητούν θέματα που σχετίζονται με το SEO κάθε μήνα στο Google και στο YouTube:
Αυτό μας λέει ότι η δημοσίευση περιεχομένου σε αυτά τα κανάλια έχει νόημα για αυτούς.
Γνωρίζουμε επίσης ότι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το μάρκετινγκ μέσω email για να καλλιεργήσουμε και να διατηρήσουμε πελάτες, επομένως θα δημιουργήσουμε περιεχόμενο και για αυτά τα κανάλια.
Ερώτηση 4. Τι είδους περιεχόμενο θα δημιουργήσετε;
Αν σκοπεύετε να δημοσιεύσετε περιεχόμενο στο YouTube, είναι προφανές ότι θα δημοσιεύσετε βίντεο, επειδή αυτός είναι ο μόνος τύπος περιεχομένου που μπορείτε να δημοσιεύσετε. Αλλά για πολλά άλλα κανάλια μάρκετινγκ, τα πράγματα δεν είναι πάντα τόσο προφανή.
Πάρτε για παράδειγμα τον ιστότοπό σας. Υπάρχουν πολλοί τύποι περιεχομένου που μπορείτε να δημοσιεύσετε, όπως:
- Αναρτήσεις ιστολογίου
- Whitepapers
- Ιστοσελίδες προορισμού (Landing pages)
- Διαδραστικά εργαλεία (Interactive tools)
- Μαθήματα βίντεο (Video courses)
Κανείς δεν έχει απεριόριστους πόρους για τη δημιουργία περιεχομένου, επομένως αξίζει να εξετάσετε σε ποιους τύπους περιεχομένου θέλετε να εστιάσετε.
Για παράδειγμα, στον ιστότοπό μας, εστιάζουμε κυρίως στη δημιουργία τριών τύπων περιεχομένου:
Αυτήν τη στιγμή, έχουμε 350+ αναρτήσεις και το ιστολόγιό μας λαμβάνει περίπου 1.250+ επισκέψεις αναζήτησης κάθε μήνα—σύμφωνα με την αναφορά Google
ΣΗΜΕΙΩΣΗ.
Αυτές οι 1.250+ επισκέψεις στα άρθρα μας μπορεί να φαίνονται αμελητέες σε σύγκριση με το ιστολόγιό μας και τα δωρεάν εργαλεία μας, αλλά ο σκοπός αυτού του περιεχομένου δεν είναι να αυξήσει τους τόνους της επισκεψιμότητας. Σκοπός του είναι να εκπαιδεύει και να διατηρεί τους πελάτες απαντώντας σε συνήθεις ερωτήσεις σχετικά με την επιχειρηματικότητα
Στα Social, εστιάζουμε κυρίως στη δημιουργία και την κοινή χρήση ενημερώσεων με γνώση από τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
Όταν πρόκειται να συμπληρώσετε αυτήν την ενότητα του καμβά της στρατηγικής περιεχομένου σας, μην σκέφτεστε υπερβολικά τα πράγματα. Απλώς σημειώστε σχετικούς τύπους περιεχομένου για κάθε βήμα στο ταξίδι.
Είναι επίσης καλό να χρησιμοποιείτε τον ίδιο τύπο περιεχομένου σε πολλά στάδια όπου είναι λογικό. Για παράδειγμα, χρησιμοποιούμε αναρτήσεις ιστολογίου για τα πάντα, από την αύξηση της αναγνωρισιμότητας της επωνυμίας έως την καλλιέργεια πελατών, επομένως παραθέτουμε αυτόν τον τύπο περιεχομένου σε όλα τα στάδια στον καμβά μας.
Ερώτηση 5. Πώς θα δημιουργήσετε το περιεχόμενο;
Η δημιουργία μιας στρατηγικής περιεχομένου δεν είναι απλώς ο σχεδιασμός του τι πρέπει να κάνετε. Πρέπει επίσης να σκεφτείτε πώς να εκτελέσετε το σχέδιό σας.
Με άλλα λόγια, πρέπει να αναρωτηθείτε: «τι πόρους θα χρειαστώ;»
Μπορείτε να ομαδοποιήσετε αυτούς τους πόρους σε δύο κατηγορίες:
- Άνθρωποι. Ποιους πρέπει να προσλάβετε και ποιες δεξιότητες χρειάζεστε;
- Προϊόντα και υπηρεσίες. Τι εργαλεία ή υπηρεσίες θα χρειαστείτε;
Για παράδειγμα, ας πούμε ότι θέλαμε να δημιουργήσουμε περιεχόμενο ιστολογίου και βίντεο YouTube για μια νέα επωνυμία, πιθανότατα πηγαίνουμε στα ακόλουθα άτομα στο ελάχιστο:
- Συγγραφείς περιεχομένου ιστολογίου
- Σεναριογράφος
- Συντάκτης ιστολογίου
- Βιντεογράφος
- Επεξεργαστής βίντεο
- Σχεδιαστής
- Εικονικός βοηθός (VA)
Θα χρειαστούμε επίσης μερικά προϊόντα και υπηρεσίες , όπως:
Για αρχάριους
- Ahrefs για έρευνα θεμάτων
- Wordable για ανέβασμα αναρτήσεων ιστολογίου
- Grammarly για την επεξεργασία περιεχομένου
Για πιο προχωρημένους
- Adobe Premiere Pro για επεξεργασία βίντεο
- Το Adobe Photoshop για το σχεδιασμό εικόνων αναρτήσεων ιστολογίου
- Κάμερα, τρίποδα, φακοί, μικρόφωνα και άλλος εξοπλισμός εγγραφής
Μην διστάσετε να μας ζητήσετε βοήθεια. την παρέχουμε ΔΩΡΕΑΝ.
Τελικές σκέψεις
Ο Σχεδιασμός μιας στρατηγικής περιεχομένου είναι πολύτιμος για τη διατήρηση των προσπαθειών σας για τη δημιουργία περιεχομένου. Σας διασφαλίζει ότι το περιεχόμενο που δημιουργείτε έχει έναν σκοπό. Εξάλλου, είναι πολύ εύκολο να πέσεις στην παγίδα της δημιουργίας περιεχομένου μόνο για χάρη του.
Εάν έχετε ήδη δημιουργήσει τη στρατηγική περιεχομένου σας, το επόμενο βήμα είναι να δημιουργήσετε μια στρατηγική μάρκετινγκ περιεχομένου και να ξεκινήσετε τη δημιουργία περιεχομένου .