Η διαχείριση της καινοτομίας αποτελεί κομβικό σημείο για πολλές επιχειρήσεις σήμερα. Εάν δεν αποτελεί προτεραιότητα για την επιχείρησή σας, κινδυνεύετε να μείνετε σε στάσιμες προσφορές προϊόντων και μπορεί να υποκύψετε στην διαρκή απειλή της αναστάτωσης.
Σε αυτές τις δύσκολες στιγμές,
έχουμε κάνει τα άρθρα μας για τον μετασχηματισμό δωρεάν για όλους τους αναγνώστες.
Για να λαμβάνετε όλο το περιεχόμενο του insTech στα εισερχόμενά σας,
εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο.
Ενώ κάθε εταιρεία μπορεί να έχει εξαιρετικές ιδέες, μόνο εκείνοι οι οργανισμοί με στρατηγική και αποτελεσματική ηγεσία μπορούν να μετατρέψουν αυτές τις έννοιες σε επιχειρηματική ανάπτυξη και επιτυχία.
Σε αυτό το άρθρο, θα συζητήσουμε τη διαχείριση καινοτομίας για να κατανοήσουμε τη σημασία της διαχείρισης νέων ιδεών. Στο τέλος, θα έχετε τις γνώσεις που χρειάζεστε για να χαρτογραφήσετε όχι μόνο το όραμά σας για στρατηγική καινοτομία, αλλά και για να το εφαρμόσετε σε αυτό το όραμα.
Ας βουτήξουμε.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ;
Η διαχείριση καινοτομίας, ή ένα σύστημα διαχείρισης καινοτομίας, είναι η διαδικασία διαχείρισης νέων ιδεών, από τον ιδεασμό στην ανάληψη δράσης και την πραγματοποίηση τους. Αυτή η προσέγγιση έχει τέσσερα διακριτά βήματα:
- Δημιουργία - Καταιγισμός ιδεών και συμβολή εργαζομένων για την αποκάλυψη κρυμμένων εννοιών.
- Αποτύπωση - Καταγραφή ιδεών με τρόπο που είναι εύκολα κοινόχρηστος με βασικούς ενδιαφερόμενους.
- Αξιολόγηση - Συζήτηση και κριτική καινοτόμων ιδεών για να δείτε αν ταιριάζουν στις ανάγκες σας.
- Προτεραιότητα - Αποφασίστε ποιες καινοτόμες ιδέες θα εκτελεστούν για να μεγιστοποιήσετε τον χρόνο και άλλους πόρους στην εταιρεία σας.
Η διαχείριση καινοτομίας ενημερώνει —και ενημερώνεται από— επιχειρηματικούς στόχους υψηλού επιπέδου που δημιουργούν σημαντική αξία για τον οργανισμό σας. Ορισμένες ενέργειες και πρακτικές θα προκύψουν από την καινοτομία σας, όπως και η καινοτομία σας θα ακολουθήσει ως απάντηση στο επιχειρηματικό σας όραμα και στα προβλήματα που προκύπτουν.
Για να εφαρμόσετε αποτελεσματικές διαδικασίες διαχείρισης καινοτομίας, χρειάζεστε εξαιρετική επικοινωνία μεταξύ των εργαζομένων σε όλα τα επίπεδα και ένα συνεργατικό περιβάλλον για να αποκαλύψετε πρόσθετες καινοτόμες ιδέες.
ΓΙΑΤΙ Η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΤΑΙΡΙΚΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΠΟ ΠΟΤΕ;
Οι εταιρείες που δεν καινοτομούν θα πεθάνουν αναπόφευκτα, όπως οι Blockbuster, Borders, Polaroid και Kodak . Λάβετε υπόψη ότι αυτά δεν είναι μαγαζιά μαμά και ποπ ή νεοσύστατες επιχειρήσεις σε πρώιμο στάδιο - είναι γιγαντιαίες μάρκες που διέθεταν πληθώρα πόρων και κάποτε κυριαρχούσαν στις βιομηχανίες τους.
Εάν μάρκες σαν αυτές μπορεί να πεθάνουν από έλλειψη καινοτομίας, τότε κάθε εταιρεία μπορεί. Αλλά η καινοτομία από μόνη της δεν αρκεί—απαιτεί μια κουλτούρα συνεργασίας που ενθαρρύνει τους υπαλλήλους να προτείνουν εξαιρετικές ιδέες και υποστηρίζει όσους έχουν επιχειρηματικό πνεύμα.
Διαφορετικά, αυτοί οι υπάλληλοι έχουν ελάχιστα κίνητρα να μιλήσουν και να προσφέρουν τις γνώσεις τους είτε βρίσκονται στα χαρακώματα είτε σε ανώτερη διοικητική θέση. Με τη διαχείριση και την ενθάρρυνση της καινοτομίας, μπορείτε να ανακαλύψετε νέα προϊόντα, να μειώσετε το κόστος και να βελτιώσετε σημαντικά τη διαδικασία ανάπτυξής σας.
Οι οργανισμοί που δεν ασπάζονται τη διαχείριση της καινοτομίας κινδυνεύουν επίσης να φέρουν απαρχαιωμένες λύσεις στην αγορά τους. Αυτό περιορίζει την ικανότητά σας να είστε μπροστά από τον ανταγωνισμό.
Η Blockbuster απέτυχε να προωθήσει την καινοτομία, αντί να βασίζεται στο απαρχαιωμένο μοντέλο ενοικιάσεων και αγορών ταινιών και βιντεοπαιχνιδιών στα καταστήματα. Το Netflix μπόρεσε να διαταράξει το Blockbuster προσφέροντας πρώτα DVD που αποστέλλονται απευθείας στην πόρτα σας. Αμέσως μετά, το Netflix στράφηκε για άλλη μια φορά παρέχοντας ψηφιακή ροή για έναν μεγάλο κατάλογο επιλογών ψυχαγωγίας.
Αγνοώντας την αναπόφευκτη εξέλιξη του κλάδου, η Blockbuster έσκαψε τον δικό της τάφο παρόλο που είχε όλους τους πόρους που χρειαζόταν για να διατηρήσει την κυρίαρχη θέση της στην αγορά.
ΒΑΣΙΚΟΙ ΠΥΛΩΝΕΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ
Υπάρχουν τέσσερις βασικοί πυλώνες για τη διαχείριση της καινοτομίας: Ικανότητα, Δομή, Πολιτισμός και Στρατηγική . Καθώς κάθε νέα ιδέα μπορεί να θεωρηθεί ως καινοτομία, βοηθάει να έχετε στο μυαλό σας αυτούς τους πυλώνες για να παραμείνετε οργανωμένοι.
Ας ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά σε κάθε πυλώνα:
Ικανότητα
Οι βασικές σας ικανότητες είναι τα πράγματα που η εταιρεία σας κάνει καλύτερα εσωτερικά, καθώς και καλύτερα από τον ανταγωνισμό. Ωστόσο, το να κάνετε κάτι καλά δεν σημαίνει ότι είναι σημαντικό επειδή οι ικανότητές σας μπορεί να μην ευθυγραμμίζονται πάντα με τις επιθυμίες και τις ανάγκες της αγοράς σας.
Όσον αφορά τη διαχείριση της καινοτομίας, είναι χρήσιμο να διακρίνετε τις ικανότητες των υπαλλήλων σας από αυτές του οργανισμού σας γενικότερα. Οι υπάλληλοί σας μπορεί να έχουν εφάπαξ ικανότητες που ισχύουν σε στενά πλαίσια. Αντίθετα, η οργανωσιακή σας ικανότητα περιστρέφεται γύρω από την ικανότητά της να κατευθύνει και να οργανώνει αυτές τις δυνατότητες γύρω από μια λύση αγοράς.
Επομένως, για οργανωτική ικανότητα, θα πρέπει να αναζητήσετε τις ακόλουθες ικανότητες:
- Συνεργασία με εξωτερικούς εταίρους και ενδιαφερόμενους φορείς.
- Μεγιστοποίηση της αξίας των τρεχόντων πόρων σας.
- Θέτοντας συγκεκριμένους μακροπρόθεσμους και βραχυπρόθεσμους στόχους.
- Συστήματα στρατηγικής διαχείρισης για την επίτευξη στόχων και την ανασκόπηση της προόδου.
Βοηθάει να έχετε κάποιον στον οργανισμό σας που έχει ήδη εμπειρία στη διαχείριση καινοτομίας. Ωστόσο, με τη σωστή νοοτροπία και εστίαση στη βελτίωση της ικανότητας της εταιρείας σας σε αυτόν τον τομέα, μπορείτε να το μετατρέψετε σε σημαντικό πλεονέκτημα.
Δομή
Ενώ η ικανότητα έχει να κάνει κυρίως με την ικανότητα, η δομή αναφέρεται στα συστήματα και τις επιχειρηματικές διαδικασίες που υπάρχουν μέσα στον οργανισμό. Ο έλεγχος της καινοτομίας είναι απαραίτητος και η δομή είναι αυτή που τον καθιστά δυνατό.
Η σωστή δομή είναι μεγαλύτερη από το άθροισμα των μερών της. Μπορεί να εξουσιοδοτήσει τον οργανισμό σας να λειτουργεί πιο αποτελεσματικά και να παράγει πιο ισχυρές ιδέες.
Για παράδειγμα, εάν η διοίκηση αντιμετωπίζει τις ιδέες των εργαζομένων σαν να πρότειναν μια σημαντική, χονδρική αλλαγή ταυτόχρονα, οι διευθυντές μπορεί να είναι δύσπιστοι και απορριπτικοί. Μια τέτοια στάση θα σήμαινε ότι πολλές ιδέες μπορεί να μην ακουστούν ποτέ ή θα απορριφθούν χωρίς δίκαιη ακρόαση.
Όσο λιγότερα εμπόδια μεταξύ μιας καινοτόμου ιδέας και των βασικών πελατών σας, τόσο το καλύτερο. Οι καινοτόμοι είναι, εξ ορισμού, παραβάτες κανόνων – ξεφεύγοντας από τους παραδοσιακούς τρόπους με τους οποίους ο οργανισμός σας κάνει πράγματα.
Πολιτισμός
Όταν πρόκειται για τη διαχείριση της καινοτομίας, η κουλτούρα σας είτε θα μεγεθύνει την επιτυχία σας είτε θα την μειώσει σημαντικά. Η σωστή κουλτούρα προσελκύει και διατηρεί τους καινοτόμους, ενώ η λάθος κουλτούρα τους απομακρύνει.
Το πρώτο κλειδί για την προώθηση μιας κουλτούρας υπέρ της καινοτομίας είναι ο τρόπος με τον οποίο ενθαρρύνετε μια συγκεκριμένη συμπεριφορά ενώ αποθαρρύνετε άλλες συμπεριφορές. Οι συμπεριφορές και οι πολιτισμικές πτυχές που βοηθούν την καινοτομία περιλαμβάνουν:
- Η καλύτερη ιδέα κερδίζει - Μια κουλτούρα που διασφαλίζει στους εργαζόμενους ότι οι ιδέες τους θα αξιολογηθούν σε αξιοκρατική βάση θα ενθαρρύνει μεγαλύτερη καινοτομία. Αντί τα σημεία συμφόρησης και οι ιεραρχίες να καθορίζουν ποιες ιδέες θα αγκαλιάσει, οποιοσδήποτε μπορεί να προχωρήσει τον οργανισμό, εάν η πρότασή του ευθυγραμμίζεται με τους επιχειρηματικούς στόχους.
- Ταχύτητα στην αγορά - Στον σημερινό κόσμο, είναι συχνά η εταιρεία που φέρνει πρώτη μια ιδέα στην αγορά αυτή που κερδίζει, επειδή μπορείτε να κερδίσετε μερίδιο αγοράς πριν θερμανθεί ο ανταγωνισμός. Μπορείτε επίσης να επαναλάβετε προϊόντα και υπηρεσίες με ταχύτερο κύκλο ζωής.
- Συνεχής Μάθηση - Ενθαρρύνετε τους υπαλλήλους να παίρνουν τη μάθησή τους στα σοβαρά. Οι ομάδες που μαθαίνουν διαρκώς έχουν κοφτερό μυαλό και μπορούν να εντοπίσουν ευκαιρίες να καινοτομήσουν πιο εύκολα.
- Αποτυχία ως μέρος της διαδικασίας - Ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια στη βιώσιμη πρόοδο είναι η ιδέα ότι μια προτεινόμενη λύση που δεν λειτούργησε ήταν κατά κάποιο τρόπο «κακή». Δεν θα πάρουν το πράσινο φως όλες οι ιδέες και αυτό είναι εντάξει — αλλά η ομάδα σας πρέπει να το γνωρίζει αυτό (και να το ακούσει ρητά από τους ηγέτες του οργανισμού σας).
Στρατηγική
Εν ολίγοις, η στρατηγική σας είναι ο μακροπρόθεσμος σχεδιασμός που έχετε σε εφαρμογή για να επιτύχει ο οργανισμός σας τους οικονομικούς και άλλους στόχους σας.
Με τη σωστή στρατηγική, μπορείτε να ξεκινήσετε νέες ιδέες με σιγουριά και να επιλέξετε τη σωστή πορεία προς τα εμπρός από πολλές επιλογές. Χωρίς σαφή στρατηγική, κινδυνεύετε να τρέξετε σε κύκλους ή να επιδιώξετε ιδέες ή καμπάνιες που δεν εξυπηρετούν την εταιρεία σας μακροπρόθεσμα.
Η στρατηγική περιλαμβάνει επίσης κατανομή πόρων και θα πρέπει να ενημερώνει τη διαδικασία διαχείρισης της καινοτομίας με βάση τους διαθέσιμους πόρους σας. Αυτή η κατανομή μπορεί να αλλάξει με την πάροδο του χρόνου καθώς μετακινείτε περισσότερους (ή λιγότερους) πόρους προς την ανάπτυξη νέων ιδεών.
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΤΥΠΟΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΘΑ ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΣΤΥΛ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ
Υπάρχουν διάφοροι τύποι καινοτομίας, ο καθένας με τα μοναδικά του οφέλη και μειονεκτήματα για την εταιρεία σας. Αυτοί οι τύποι καινοτομίας απαιτούν επίσης διαφορετικά στυλ διαχείρισης για την αποτελεσματική εφαρμογή της αλλαγής.
Ανοιχτή Καινοτομία
Η ανοιχτή καινοτομία είναι μια προσέγγιση που λειτουργεί με τη φιλοσοφία της διατήρησης ενός ανοιχτού μυαλού σε ιδέες που δημιουργούνται εξωτερικά και όχι μόνο σε αυτές που προέρχονται από την εταιρεία. Αυτή η προσέγγιση είναι το αντίθετο της κλειστής καινοτομίας, όπου η εστίαση είναι μόνο σε εσωτερικές ιδέες.
Πηγή: Samsung
Όπως μπορείτε να δείτε από το παραπάνω γράφημα, με την ανοιχτή καινοτομία, δεν περιορίζεστε στις ιδέες του εργατικού σας δυναμικού. Αντίθετα, μπορείτε να συνεργαστείτε με εξωτερικούς επιχειρηματικούς εταίρους, επιχειρηματίες και νέα ταλέντα σε άλλους κλάδους για να συμβάλετε στη στρατηγική ανάπτυξη.
Η πνευματική ιδιοκτησία που δημιουργείται μεταξύ εσάς και των προμηθευτών σας, των συνεργατών σας σε εξωτερικούς συνεργάτες και άλλων στο δίκτυό σας μπορεί τελικά να μοιραστεί προς όφελος και των δύο μερών.
Η ανοιχτή καινοτομία μπορεί να παρουσιάσει ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα επειδή έχετε πρόσβαση σε μια μεγαλύτερη ροή ιδεών και επίσης νέους ειδικούς και ομάδες για την αξιολόγηση και την εφαρμογή αυτών των εννοιών.
Αυτή η προσέγγιση απαιτεί ένα μοναδικό στυλ διαχείρισης που μπορεί να εξισορροπήσει τις εξωτερικές συνεργασίες με τη συμβολή των υπαλλήλων σας. Ταυτόχρονα, πρέπει να έχετε κατά νου τα στρατηγικά αποτελέσματα όταν επιλέγετε σε ποιες ιδέες θα επενδύσετε τους πόρους και τον χρόνο της εταιρείας σας.
Αυξητική Καινοτομία
Η σταδιακή καινοτομία παρέχει ένα χαμηλότερο εμπόδιο στην αλλαγή αναζητώντας ευκαιρίες στα υπάρχοντα εργαλεία, αγορές και επιχειρηματικές διαδικασίες. Για το λόγο αυτό, και επειδή επιτρέπει μεγαλύτερο έλεγχο της καινοτομίας, αυτή η μέθοδος είναι ένας κοινός τρόπος για να ξεκινήσει το ταξίδι καινοτομίας για πολλές εταιρείες.
Η εταιρεία σας μπορεί να διαθέτει ήδη ένα σύστημα διαχείρισης καινοτομίας σταδιακά χωρίς να το καταλάβετε, καθώς πολλοί οργανισμοί συχνά δεν διαθέτουν τα συστήματα για την παρακολούθηση, τη σύλληψη και τη βελτίωση των φυσικών καινοτόμων ιδεών.
Επομένως, η σταδιακή καινοτομία είναι εύκολη στην επιφάνεια, αλλά απαιτεί επιτήδειους ηγέτες που κατανοούν τη διαδικασία και τη σημασία της ενθάρρυνσης της καινοτομίας. Επιπλέον, αυτοί οι ηγέτες πρέπει να διαθέτουν την πειθαρχία να θέτουν σε εφαρμογή συστήματα που αξιολογούν νέες ιδέες καθώς σχετίζονται με τους στρατηγικούς σας στόχους για το συγκεκριμένο τμήμα ή την επιχείρηση στο σύνολό της.
Διατηρώντας την Καινοτομία
Η διατήρηση της καινοτομίας επιδιώκει να βελτιώσει τις τρέχουσες διαδικασίες και να αποφύγει την επένδυση πάρα πολλών πόρων για την «επανεφεύρεση του τροχού».
Αυτός ο τύπος καινοτομίας ταιριάζει καλά με διευθυντές που έχουν μια εις βάθος βάση γνώσεων για την αγορά τους. Γνωρίζουν ποια είναι τα προβλήματα των πελατών τους και πώς να τα λύσουν, το μόνο ερώτημα είναι πώς να το κάνουν πιο αποτελεσματικά.
Διασπαστική καινοτομία
Πηγή: Wikipedia
Η ανατρεπτική καινοτομία είναι μια προσέγγιση υψηλότερου κινδύνου που περιλαμβάνει τη χρήση τεχνολογιών ή τη δημιουργία εναλλακτικών λύσεων που είναι καινούριες για την επιχείρησή σας και αρκετά συχνά νέες και για την αγορά γενικότερα.
Ένα παράδειγμα διασπαστικής καινοτομίας είναι το iPhone. Το πρώτο iPhone δημιούργησε μια εντελώς νέα κατηγορία - το smartphone με οθόνη αφής. Εξέπληξε άλλες εταιρείες και την καταναλωτική αγορά όταν κυκλοφόρησε και έδωσε στην Apple ένα σημαντικό προβάδισμα.
Ωστόσο, η ανατρεπτική καινοτομία απαιτεί διευθυντές που έχουν ανοχή υψηλού κινδύνου και την ικανότητα να εξισορροπούν τις επενδύσεις σε καινοτομίες διατηρώντας παράλληλα τις τρέχουσες λειτουργίες που έχουν ήδη αποδειχθεί ότι αποφέρουν έσοδα.
Αρχιτεκτονική Καινοτομία
Αρχιτεκτονική καινοτομία είναι η λήψη μιας διαδικασίας ή καινοτομίας που λειτουργεί ήδη σε έναν τομέα της επιχείρησής σας και η εφαρμογή της σε όλη την «αρχιτεκτονική» σε διαφορετικές περιπτώσεις χρήσης.
Για παράδειγμα, μπορεί να έχετε μια τεχνολογία υποστήριξης που θα μπορούσατε να επαναχρησιμοποιήσετε για να δημιουργήσετε πρόσθετη αξία για τις εφαρμογές σας που απευθύνονται στους καταναλωτές. Εφόσον έχετε ήδη αποδείξει ότι λειτουργεί σε έναν τομέα, είναι σχετικά χαμηλού κινδύνου.
Συνήθως, αυτή η καινοτομία λειτουργεί καλά με στυλ διαχείρισης που εστιάζουν στις ανάγκες των καταναλωτών και στο μάρκετινγκ, καθώς η πραγματική πρόκληση έγκειται στο να την υιοθετήσει η αγορά σας.
Ριζική Καινοτομία
Αν και παρόμοια με την ανατρεπτική καινοτομία, η ριζική καινοτομία προχωρά ένα βήμα παραπέρα δημιουργώντας εντελώς νέες βιομηχανίες και καταναλωτικές συνήθειες. Αυτό το πεδίο είναι μερικές φορές γνωστό ως σχέδιο κατηγορίας .
Είναι υψηλού κινδύνου επειδή εκτελείτε επιχειρηματικές δραστηριότητες «προς τα πίσω» κατά μία έννοια—δημιουργώντας μια επιθυμία για κάτι που κανείς δεν ήξερε ότι είχε. Σκεφτείτε το πρώτο αεροπλάνο, τηλέφωνο ή τηλεόραση. Οι ηγέτες που έχουν τεράστια οράματα και την ικανότητα να διαχειρίζονται πολλαπλά τμήματα είναι οι πλέον κατάλληλοι για την επίβλεψη αυτού του τύπου καινοτομίας.
ΑΠΟ ΠΟΥ ΟΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΡΟΜΗΘΕΥΟΝΤΑΙ ΤΗΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ
Οι διαχειριστές μπορούν να οδηγήσουν την καινοτομία από διάφορες πηγές. Η καλύτερη επιλογή για τον οργανισμό σας εξαρτάται από τους στρατηγικούς σας στόχους, τους πόρους και το οργανωτικό σας DNA (βασικές ικανότητες και κουλτούρα).
Οι πηγές καινοτομίας περιλαμβάνουν:
Εσωτερική Καινοτομία
Η αναζήτηση εσωτερικά για καινοτομία μπορεί να προσφέρει ταχύτερο βρόχο ανατροφοδότησης και λιγότερες τριβές για να ξεκινήσετε. Δημοφιλείς πηγές καινοτομίας μέσα από μια εταιρεία περιλαμβάνουν δομημένα εργαστήρια καινοτομίας και τμήματα Ε&Α.
Για παράδειγμα, μπορείτε να δημιουργήσετε μια δεξαμενή σκέψης στον οργανισμό σας. Οι εργαζόμενοι σε αυτήν την ομάδα θα αναλάβουν τον ιδεασμό και τον καταιγισμό ιδεών. Στη συνέχεια, μπορούν να παραδώσουν τις ιδέες τους στα τεχνικά σας τμήματα, τα οποία μπορούν να πραγματοποιήσουν δοκιμές για να δημιουργήσουν ένα νέο προϊόν ή επιχειρηματική λύση.
Εξωτερική Καινοτομία
Η εξωτερική καινοτομία είναι ένας άλλος όρος για την ανοιχτή καινοτομία. Ως εκ τούτου, αυτό αναφέρεται σε ευκαιρίες καινοτομίας που προέρχονται από έξω από την εταιρεία σας, οι οποίες μπορεί να περιλαμβάνουν συνεργάτες προώθησης, συνεργάτες αλυσίδας εφοδιασμού και μερικές φορές ακόμη και ανταγωνιστές.
Για παράδειγμα, εάν διευθύνετε μια εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου, μπορείτε να απευθυνθείτε στους κατασκευαστές σας για να σας βοηθήσουν να καινοτομήσετε ένα νέο καλούπι σχεδιασμού που μετακυλίει σε χαμηλότερο κόστος τόσο σε εσάς όσο και στους κατασκευαστές σας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μεγαλύτερα κέρδη για όλους τους εμπλεκόμενους, εφόσον διαθέτετε το σωστό σύστημα διαχείρισης καινοτομίας.
Συνεργάτες Καινοτομίας
Οι εταίροι καινοτομίας εξακολουθούν να είναι συνεργάτες τρίτων, όπως αυτοί της εξωτερικής διαδικασίας καινοτομίας. Ωστόσο, μπορούν να παρέχουν πρόσθετες πληροφορίες επειδή ειδικεύονται ή είναι ρητά ρυθμισμένοι για την παραγωγή πρωτοποριακών λύσεων.
Παραδείγματα εταίρων καινοτομίας είναι οι επιταχυντές καινοτομίας και οι νεοφυείς επιχειρήσεις. Η εστίασή τους είναι στη δημιουργία ενός περιβάλλοντος όπου νέες ιδέες και τεχνολογίες συγκεντρώνονται για να επιτύχουν μια μοναδική πρόταση αξίας. Ως εκ τούτου, είναι πιο εύκολο να χτυπήσετε το έδαφος με αυτούς τους συνεργάτες.
ΚΟΡΥΦΑΙΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ
Η διαχείριση της καινοτομίας δεν είναι εύκολη και είναι βέβαιο ότι θα συναντήσετε εμπόδια τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά στο ταξίδι σας. Ας δούμε μερικές από τις πιο κοινές προκλήσεις και πώς να τις αντιμετωπίσετε.
Πλαίσια Διαχείρισης από πάνω προς τα κάτω
Τα πλαίσια διαχείρισης της παλιάς σχολής, όπως το "top-down" θα δημιουργήσουν προκλήσεις για κάθε εταιρεία που θέλει να καινοτομήσει. Ο κόσμος είναι πολύ διαφορετικός από ό,τι ήταν μόλις πριν από δέκα χρόνια, πόσο μάλλον πριν από αρκετές δεκαετίες όταν επινοήθηκαν πολλά συστήματα διαχείρισης.
Αντί να ακολουθείτε την παραδοσιακή διαδρομή, είναι καλύτερο να προωθήσετε μια «επίπεδη» εταιρική κουλτούρα όταν πρόκειται για προοδευτικές ιδέες. Αυτό επιτρέπει στην επικοινωνία να παραμένει διαφανής, έτσι ώστε οι σπουδαίες ιδέες να μην τσακίζονται προτού έχουν την ευκαιρία να προσφέρουν αξία στην επιχείρησή σας.
Ο πολιτισμός στερείται νοοτροπίας ανάπτυξης
Υπάρχει μια αξιοσημείωτη διαφορά μεταξύ των εταιρικών κουλτούρων που λειτουργούν με την άποψη ότι «τα πράγματα είναι καλά όπως είναι» και των πολιτισμών που διαθέτουν νοοτροπία ανάπτυξης. Εάν δεν έχετε νοοτροπία ανάπτυξης στον οργανισμό σας, αυτό φιλτράρεται σε ό,τι κάνετε.
Για παράδειγμα, οι εργαζόμενοι δεν έχουν το κίνητρο να εργαστούν για τον εαυτό τους (συνεχή μάθηση) ή τις προσφορές των προϊόντων σας. Και το ίδιο ισχύει για την ομάδα μάρκετινγκ όταν εξετάζετε το κοινό-στόχο σας. Αντίθετα, ξεκαθαρίστε ότι απαιτείται νοοτροπία ανάπτυξης, όχι προαιρετική, στον οργανισμό σας.
Κακή υποδομή
Μπορείτε να δώσετε στην καινοτομία ό,τι επιθυμείτε και να ισχυριστείτε ότι είναι ζωτικής σημασίας για την εταιρεία σας. Ωστόσο, χωρίς να επενδύσετε στην κατάλληλη υποδομή για να καταγράψετε και να δοκιμάσετε τις νέες σας ιδέες, σπάνια θα εφαρμόσετε καινοτόμες λύσεις.
Ενώ μια προσέγγιση από πάνω προς τα κάτω είναι δυσμενής κατά κάποιο τρόπο, το βάρος εξακολουθεί να βαρύνει το C-suite να παρέχει στις ομάδες τους τους πόρους, την τεχνολογία και τις ευκαιρίες που απαιτεί η καινοτομία.
Χωρίς Στρατηγική
Εάν δεν ξέρετε πού προσπαθείτε να πάτε, τότε οι περισσότερες από τις προσπάθειές σας πιθανότατα θα πάνε χαμένες. Η έλλειψη στρατηγικής είναι ένας αυτοκινητόδρομος προς τη μετριότητα ή ακόμα και μια αποτυχημένη επιχείρηση.
Η καινοτομία δεν συμβαίνει στο κενό — χρειάζεται καθοδήγηση με τη μορφή ισχυρής διοίκησης και εξειδικευμένων μελών της ομάδας που μοιράζονται το όραμα της εταιρείας.
Με μια στρατηγική, οι ομάδες έχουν πολύ περισσότερες πιθανότητες να ξεπεράσουν προβλήματα, καθώς μπορούν να βελτιστοποιήσουν τους πόρους τους και να κατευθύνουν τη δημιουργικότητά τους για να βρουν λύσεις από κοινού. Όλα θα πρέπει να εξυπηρετούν τους υψηλότερους επιχειρηματικούς σας στόχους, διαφορετικά οι προσπάθειες είναι σπατάλη πόρων.
KPI για τη μέτρηση της καινοτομίας
Δεν μπορείς να διαχειριστείς αυτό που δεν μετράς. Ωστόσο, η μέτρηση της προόδου είναι πιο εύκολο να ειπωθεί παρά να γίνει όταν πρόκειται για καινοτομία. Ακολουθούν ορισμένοι βασικοί δείκτες απόδοσης που σας επιτρέπουν να οργανώνετε και να μετράτε πιο αποτελεσματικά την πρόοδο:
Μετρήσεις εισόδου
Όσον αφορά τη διαχείριση της καινοτομίας, οι μετρήσεις εισόδου είναι μετρήσιμες πτυχές της διαδικασίας σας—για παράδειγμα, το ποσοστό του προϋπολογισμού Ε&Α για καινοτομία.
Ωστόσο, μόνο και μόνο επειδή έχετε στοιχεία δεν σημαίνει ότι λαμβάνετε τα αποτελέσματα που θέλετε από αυτήν την καινοτομία. Επομένως, είναι επίσης σημαντικό να συνδέσετε τις εισόδους με τις σχετικές εξόδους τους.
Μετρήσεις εξόδου
Οι μετρήσεις εξόδου είναι μετρήσιμες μετρήσεις που έχουν να κάνουν με τα πραγματικά αποτελέσματα που μπορείτε να δείτε. Για παράδειγμα, ο αριθμός των νέων προϊόντων που φέρνετε στην αγορά για μια συγκεκριμένη περίοδο είναι μια μέτρηση παραγωγής.
Ένα άλλο παράδειγμα είναι το ποσό των νέων εσόδων που δημιουργούνται από τη διαδικασία καινοτομίας σας. Ομοίως, η εξοικονόμηση κόστους μέσω της ενίσχυσης των επιχειρηματικών διαδικασιών είναι μετρήσιμη και σας επιτρέπει να δείτε εάν οι προσπάθειές σας σας οδηγούν στη σωστή κατεύθυνση.
Τελικές σκέψεις
Σε οποιονδήποτε οργανισμό, δημιουργικές ιδέες που αλλάζουν το παιχνίδι μπορούν να προέλθουν από οποιονδήποτε, είτε είναι ανώτερο στέλεχος είτε ασκούμενος στο τμήμα εξυπηρέτησης πελατών. Το αν αυτές οι λαμπρές ιδέες πάνε οπουδήποτε εξαρτάται από τις πρακτικές και τις διαδικασίες που εφαρμόζει η εταιρεία για τη διαχείριση της καινοτομίας.
Το MassChallenge προσφέρει στις εταιρείες μια πλατφόρμα και ένα έτοιμο δίκτυο συνεργατών καινοτομίας, με τους οποίους μπορούν να συνεργαστούν για πρωτοποριακές ιδέες.
Σχετικά με τον Συγγραφέα
Ο Robbie Richards είναι ειδικός συνεργάτης στο ιστολόγιο MassChallenge για περισσότερα από δύο χρόνια. Γράφει για την προσέγγιση καινοτομίας, τους πόρους για επιχειρηματίες και την έρευνα επιχειρήσεων και μάρκετινγκ. Έχει δημοσιευτεί στα Forbes, Ahrefs, WordStream και άλλα.