Δημιουργήσαμε ένα νέο μοντέλο ψηφιακού μετασχηματισμού, Digital ecosystem, για την εκκίνηση, αναβάθμιση & χρηματοδότηση, Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων & Startups.

Ένα ψηφιακό οικοσύστημα είναι μια ομάδα διασυνδεδεμένων πόρων τεχνολογίας πληροφοριών που μπορούν να λειτουργήσουν ως μονάδα.

Σε αυτές τις δύσκολες στιγμές,
έχουμε κάνει τα άρθρα μας για τον μετασχηματισμό ελεύθερα περιορισμών για όλους τους αναγνώστες.
Για να λαμβάνετε όλο το περιεχόμενο του insTech στα εισερχόμενά σας,
εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο.

Τα ψηφιακά οικοσυστήματα αποτελούνται από προμηθευτές, πελάτες, εμπορικούς εταίρους, εφαρμογές, τρίτους παρόχους υπηρεσιών δεδομένων και όλες τις αντίστοιχες τεχνολογίες. Η διαλειτουργικότητα είναι το κλειδί για την επιτυχία του οικοσυστήματος.

Τα ψηφιακά οικοσυστήματα δημιουργούνται και ελέγχονται συχνά από τους ηγέτες των μεριδίων αγοράς. Το μοντέλο έχει τις ρίζες του στο keiretsu και επηρεάζει γρήγορα τις αλλαγές σε διάφορους κλάδους, συμπεριλαμβανομένων των καταναλωτικών προϊόντων, της αυτοκινητοβιομηχανίας και της υγειονομικής περίθαλψης. Η ενοποίηση πρακτικών από επιχείρηση σε επιχείρηση ( B2B ), εταιρικές εφαρμογές και δεδομένα σε ένα οικοσύστημα επιτρέπει σε έναν οργανισμό να ελέγχει νέες και παλιές τεχνολογίες, να δημιουργεί αυτοματοποιημένες διαδικασίες γύρω από αυτές και να αναπτύσσει με συνέπεια την επιχείρησή του.

Η μη διαχειριζόμενη, οργανική ανάπτυξη ενός οικοσυστήματος μπορεί να αποβεί μοιραία για μια επιχείρηση. Είναι σημαντικό όταν χτίζετε ένα οικοσύστημα να διασφαλίζετε ότι όλες οι εξαρτήσεις έχουν εντοπιστεί και μπορούν να ελεγχθούν. Η δημιουργία ενός ψηφιακού χάρτη οικοσυστήματος είναι το κλειδί για τη δημιουργία ενός ισχυρού οικοσυστήματος. Ο ψηφιακός χάρτης οικοσυστήματος είναι ένα οπτικό διάγραμμα όλων των ψηφιακών εργαλείων και πλατφορμών που χρησιμοποιούνται στον οργανισμό. Παρουσιάζει τις διαδικασίες, τον τρόπο μεταφοράς των δεδομένων μεταξύ τμημάτων του οικοσυστήματος και εάν η διαδικασία είναι αυτοματοποιημένη ή μη αυτόματη. Για να είναι αποτελεσματική, η χαρτογράφηση θα πρέπει επίσης να τεκμηριώνει ποια συστήματα δεν είναι επί του παρόντος συνδεδεμένα ή δεν μπορούν να μιλήσουν και να μεταφέρουν δεδομένα μεταξύ τους, καθώς και ποιοι είναι οι χρήστες κάθε συστήματος και ποιος είναι υπεύθυνος για τη συντήρησή τους.

Πώς λειτουργούν τα ψηφιακά οικοσυστήματα

Οι τεχνικές, νομικές και επιχειρηματικές δυσκολίες που εντοπίζονται στα ψηφιακά οικοσυστήματα είναι σημαντικές. Η ενορχήστρωση υπηρεσιών, η παράδοση και η δημιουργία εσόδων , καθώς και η επικοινωνία με τους πελάτες και η διαχείριση δεδομένων ( CCM και CDM , αντίστοιχα) σε ολόκληρο το οικοσύστημα, είναι μερικές από τις μεγαλύτερες προκλήσεις.

Τα εργαλεία για τη διαχείριση ενός οικοσυστήματος μπορούν να εμπίπτουν στις ακόλουθες κατηγορίες:

  • εργαλεία διαχείρισης έργων, όπως εργαλεία ανάπτυξης λογισμικού Agile , λογισμικό διαχείρισης εργασιών και συστήματα παρακολούθησης ζητημάτων.
  • ερευνητικές εφαρμογές, συμπεριλαμβανομένης της αποθήκευσης και οπτικοποίησης δεδομένων, βιβλιοθηκών πόρων και αρχείων·
  • εργαλεία δέσμευσης, όπως το μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τα εργαλεία διαχείρισης χορηγών και το λογισμικό διαχείρισης σχέσεων με πελάτες ( CRM ).
  • εργαλεία συνεργασίας, όπως email, κοινή χρήση αρχείων, ανταλλαγή άμεσων μηνυμάτων και τηλεδιάσκεψη·
  • δημόσιες πλατφόρμες, όπως ιστότοποι, εφαρμογές για κινητά και κανάλια μέσων κοινωνικής δικτύωσης· και
  • πλατφόρμες διαχείρισης γνώσης, όπως intranet και wiki .

Πώς να χαρτογραφήσετε ένα ψηφιακό οικοσύστημα

Ο ψηφιακός χάρτης οικοσυστήματος είναι απαραίτητος για κάθε ψηφιακό μετασχηματισμό . Ο στόχος του χάρτη είναι να διευκρινίσει με τι πρέπει να συνεργαστεί ένας οργανισμός, να εγγυηθεί ότι έχει τα κατάλληλα εργαλεία για να υποστηρίξει τους στόχους του και να διασφαλίσει ότι είναι όσο το δυνατόν πιο αποδοτικοί και αποτελεσματικοί στην επίτευξη αυτών των στόχων.

Τα παρακάτω βήματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία ενός ψηφιακού χάρτη οικοσυστήματος:

  1. Δημιουργήστε μια λίστα εργαλείων. Κάντε απογραφή όλων των εφαρμογών και συστημάτων που χρησιμοποιούνται στους οργανισμούς.
  2. Έγγραφο ποιος χρησιμοποιεί τα εργαλεία. Προσδιορίστε ποιος χρησιμοποιεί κάθε σύστημα και εφαρμογή και ποιος είναι υπεύθυνος για καθεμία. Αυτό βοηθά να διασφαλιστεί ότι όλα τα απαραίτητα ενδιαφερόμενα μέρη περιλαμβάνονται στο οικοσύστημα.
  3. Κατηγοριοποιήστε τη χρήση κάθε εργαλείου. Καθορίστε τι κάνει κάθε σύστημα και εφαρμογή και για ποιο τμήμα και σκοπό. Τα συστήματα πρέπει να κατηγοριοποιούνται ανά ιδιοκτησία και τμήμα.
  4. Δημιουργήστε συνδέσεις μεταξύ των εργαλείων. Υποδείξτε πού μεταφέρονται δεδομένα μεταξύ των εργαλείων και εάν αυτό γίνεται αυτόματα ή μη αυτόματα. Σημειώστε ποιες εργασίες αντιγράφονται και ποια συστήματα διαθέτουν παρόμοιες λειτουργίες.
  5. Προσδιορίστε την αποτελεσματικότητα κάθε εργαλείου. Διερευνήστε εάν κάποια εργαλεία υπολειτουργούν και πρέπει να αντικατασταθούν, να αναβαθμιστούν ή να ενοποιηθούν. Η ανατροφοδότηση πρέπει να παρέχεται από τα άτομα που χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο εργαλείο καθημερινά.
  6. Δώστε προτεραιότητα σε κάθε εργαλείο. Κατατάξτε κάθε εργαλείο ανάλογα με το πόσο κρίσιμο είναι για τον οργανισμό. Εάν τα εργαλεία πρόκειται να αντικατασταθούν ή να προστεθούν, εξετάστε τη σημασία τους όσον αφορά την άμεση ανάγκη τους για τον οργανισμό και δημιουργήστε μια σειρά με την οποία θα πρέπει να εφαρμοστούν.

Τύποι ψηφιακών οικοσυστημάτων

Υπάρχουν τρεις κύριοι τύποι ψηφιακών οικοσυστημάτων: το οικοσύστημα ψηφιοποίησης, το οικοσύστημα πλατφόρμας και το οικοσύστημα υπερπλατφόρμας.

Τα οικοσυστήματα Digitizer επικεντρώνονται στην ψηφιοποίηση ενός υπάρχοντος προϊόντος με τη βοήθεια επιχειρηματικών εταίρων, διατηρώντας παράλληλα χαμηλή διοικητική πολυπλοκότητα. Τα οικοσυστήματα ψηφιοποιητών μπορούν να προσθέσουν νέα λειτουργικότητα στα συστήματα και να δημιουργήσουν έσοδα από ψηφιακές υπηρεσίες. Αυτό το οικοσύστημα συνήθως ενσωματώνει 20 έως 100 υπάρχοντες εταίρους σε πέντε κλάδους.

Το οικοσύστημα ψηφιοποίησης είναι το πλέον κατάλληλο για επιχειρήσεις με ισχυρές δυνατότητες προϊόντων, περιορισμένες ψηφιακές ικανότητες και κυρίως εσωτερική εστίαση. Λειτουργεί καλά για οργανισμούς που θέλουν να κάνουν το καθιερωμένο προϊόν τους έξυπνο και συνδεδεμένο. Ένα παράδειγμα οικοσυστήματος ψηφιοποίησης είναι ένας κατασκευαστής αυτοκινήτων που συνεργάζεται για να αποκτήσει την τεχνολογία και την πνευματική ιδιοκτησία (IP) που απαιτούνται για τη σύνδεση των αυτοκινήτων τους με σχετικές ψηφιακές υπηρεσίες.

Τα οικοσυστήματα πλατφόρμας είναι πιο προηγμένα από τα οικοσυστήματα ψηφιοποίησης. Εστιάζουν στην άψογη σύνδεση χρηστών και έξυπνων συσκευών σε μια πλατφόρμα, ενώ ταυτόχρονα εγγυώνται υψηλά επίπεδα εξυπηρέτησης και περιορισμένα εμπόδια. Το οικοσύστημα της πλατφόρμας δημιουργεί ροές εσόδων από τη χρήση της πλατφόρμας. Τα δεδομένα που παράγονται από το οικοσύστημα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για παρόμοιες επιχειρήσεις και μοντέλα υπηρεσιών. Τα οικοσυστήματα πλατφόρμας έχουν συνήθως 50 έως 10 εκατομμύρια συνεργάτες σε πέντε το πολύ βιομηχανίες.

Το οικοσύστημα της πλατφόρμας λειτουργεί καλύτερα με εταιρείες που διαθέτουν ισχυρές ψηφιακές δυνατότητες και μεγάλη εστίαση στην εξωτερική τεχνογνωσία. Οι καθιερωμένες νεοσύστατες εταιρείες και εταιρείες τεχνολογίας είναι πιο πιθανό να προσαρμόσουν αυτήν την πλατφόρμα ως το βασικό επιχειρηματικό τους μοντέλο από ό,τι οι μη τεχνολογικές εταιρείες. Ένα παράδειγμα οικοσυστήματος πλατφόρμας είναι η Xiaomi, μια κινεζική εταιρεία ηλεκτρονικών ειδών που κατασκευάζει και επενδύει σε διάφορους τύπους προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων smartphone, φορητών υπολογιστών, επωνυμιών γυμναστικής και εφαρμογών για κινητά. Η Xiaomi συνεργάζεται στενά με τους συνεργάτες της -- τους κατασκευαστές συσκευών -- για να παρέχει μια έξυπνη οικιακή πλατφόρμα, εξοπλισμένη με μια ποικιλία έξυπνων, συνδεδεμένων συσκευών.

Τα οικοσυστήματα σούπερ πλατφόρμας είναι ο πιο περίπλοκος τύπος ψηφιακού οικοσυστήματος. Επικεντρώνονται στην ενσωμάτωση πολλών πλατφορμών σε μία ενσωματωμένη υπηρεσία, ενώ ταυτόχρονα συλλαμβάνουν δεδομένα χρήστη από την ενσωματωμένη πλατφόρμα. Αυτός ο τύπος οικοσυστήματος παρέχει ένα ευρύ φάσμα δεδομένων χρήστη και επίσης μετατρέπει τα δεδομένα σε χρήματα χρησιμοποιώντας γειτονικά επιχειρηματικά μοντέλα. Το οικοσύστημα σούπερ πλατφόρμας έχει συνήθως τουλάχιστον 10 εκατομμύρια συνεργάτες σε τουλάχιστον 10 διαφορετικές βιομηχανίες.

Τα οικοσυστήματα σούπερ πλατφόρμας ταιριάζουν καλύτερα σε εταιρείες που διαθέτουν προηγμένες ψηφιακές ικανότητες και μια καθιερωμένη πλατφόρμα από την αρχή, καθώς και προθυμία να συνεργαστούν με εξωτερικούς συνεργάτες. Ως αποτέλεσμα, αυτό το οικοσύστημα προτιμάται από καθιερωμένες εταιρείες τεχνολογίας. Ένα καλό παράδειγμα οικοσυστήματος σούπερ πλατφόρμας είναι ένας εικονικός βοηθός που ενσωματώνει υπηρεσίες αγορών, πληρωμών, μεταφοράς και επικοινωνίας σε μία φιλική προς τον χρήστη επιλογή.

Πολλές εταιρείες βρίσκουν τα καλύτερα αποτελέσματα χρησιμοποιώντας περισσότερους από έναν τύπους οικοσυστημάτων ταυτόχρονα. Για παράδειγμα, το Amazon Alexa χρησιμοποιεί και τα τρία. Το οικοσύστημα ψηφιοποίησης βελτιώνει το υλικό και τη λειτουργία αναγνώρισης φωνής του έξυπνου ηχείου . υπάρχει ένα οικοσύστημα πλατφόρμας για την προσθήκη δεξιοτήτων και εφαρμογών που χρησιμοποιούνται για την αύξηση των υπηρεσιών που προσφέρει η Alexa. και ένα οικοσύστημα σούπερ πλατφόρμας χρησιμοποιείται για την ενοποίηση όλων των άλλων πλατφορμών.

Γιατί είναι σημαντικά τα ψηφιακά οικοσυστήματα;

Πρόσφατα, οι στρατηγικές πολλών οργανισμών έχουν ενσωματώσει τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Ανεξάρτητα από το πού βρίσκεται μια εταιρεία στο ψηφιακό ταξίδι, είναι σημαντικό να δημιουργηθεί ένα ψηφιακό οικοσύστημα για να βελτιώσει την απόδοση και να βοηθήσει στις αλληλεπιδράσεις εκτός της εταιρείας. Το ψηφιακό οικοσύστημα επιτρέπει σε έναν οργανισμό να εστιάσει τις ενέργειές του στη διευκόλυνση της επιχειρηματικής αξίας, αφαιρώντας τυχόν απογοητεύσεις που συνδέονται με παρωχημένες, παλαιού τύπου υπηρεσίες B2B. Επιπλέον, τα ψηφιακά οικοσυστήματα προσθέτουν αξία στις σχέσεις με τους πελάτες βοηθώντας τις εταιρείες να τηρούν με συνέπεια συμφωνίες σε επίπεδο υπηρεσιών ( SLA ), να παρέχουν γρήγορες επιδιορθώσεις και να ανακαλύπτουν γρήγορα τις προσδοκίες.

Τα ψηφιακά οικοσυστήματα μεταμορφώνουν επίσης τις αλυσίδες εφοδιασμού . Οι αλυσίδες εφοδιασμού που λειτουργούσαν αρχικά σε ξεχωριστές αγορές ενώνονται σε ψηφιακά οικοσυστήματα για να υποστηρίξουν την ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών, δημιουργώντας οικοσυστήματα προμηθευτών. Παρόλο που η παραδοσιακή αλυσίδα εφοδιασμού εξακολουθεί να είναι το θεμέλιο των περισσότερων εταιρειών, το νέο μοντέλο - τα ψηφιακά οικοσυστήματα - μεταμορφώνει τον κόσμο των επιχειρήσεων δημιουργώντας γραμμικές διαδρομές μεταξύ προμηθευτών και πελατών, δημιουργώντας έτσι νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες.

Οφέλη των ψηφιακών οικοσυστημάτων

Τα οφέλη ενός ψηφιακού οικοσυστήματος περιλαμβάνουν τα ακόλουθα:

  • Ταχύτερη υιοθέτηση της τεχνολογίας. Οι εταιρείες μπορούν να εφαρμόσουν νέα τεχνολογία με τρόπους που προηγουμένως ήταν πολύ περίπλοκοι και μη διαχειρίσιμοι, επιτρέποντάς τους να επωφεληθούν πλήρως από τις υπηρεσίες cloud και το SaaS
  • Δημιουργία νέων πηγών εσόδων. Η ενοποίηση του οικοσυστήματος δημιουργεί νέες ροές εσόδων και επιτρέπει στους οργανισμούς να παρακολουθούν και να αναλύουν ευρείας κλίμακας δεδομένα που ρέουν μέσω της επιχείρησης. Μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτά τα δεδομένα για να δημιουργήσουν νέα προϊόντα και υπηρεσίες με αυξημένη αξία.
  • Μειωμένο κόστος με καλύτερες επιχειρηματικές διαδικασίες. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός και η δημιουργία ενός ψηφιακού οικοσυστήματος βελτιώνουν την αποτελεσματικότητα της ροής εργασίας και τις εργασιακές σχέσεις με πελάτες και συνεργάτες. Οι αυτοματοποιημένες διαδικασίες δεδομένων και η αυξημένη αποτελεσματικότητα σε επίπεδο επιχείρησης μειώνουν επίσης το λειτουργικό κόστος .

Βέλτιστες πρακτικές ψηφιακού οικοσυστήματος

Κατά τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου ψηφιακού οικοσυστήματος, είναι σημαντικό οι οργανισμοί να παραμένουν ανοιχτοί στην αλλαγή. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός επικεντρώνεται στην επανεπεξεργασία των προϊόντων, των διαδικασιών και των δυνατοτήτων ενός οργανισμού χρησιμοποιώντας τις τρέχουσες τεχνολογίες του. Αυτή η επανεπεξεργασία δεν μπορεί να προχωρήσει εάν ο οργανισμός δεν είναι πρόθυμος να αγκαλιάσει όλες τις πιθανές αλλαγές.

Άλλες συνιστώμενες βέλτιστες πρακτικές για τη δημιουργία και τη διατήρηση ενός σταθερού και αποτελεσματικού ψηφιακού οικοσυστήματος περιλαμβάνουν τα ακόλουθα:

  • Επανεξέταση του επιχειρηματικού μοντέλου. Οι επιχειρηματικές διαδικασίες, τα στυλ διαχείρισης, τα σιλό, οι συμβάσεις και οι δομές διακυβέρνησης θα πρέπει όλα να επαναξιολογηθούν για να καθοριστεί εάν εξακολουθούν να ταιριάζουν στην ψηφιακή εποχή.
  • Ενθάρρυνση μιας ανοιχτής και συνεργατικής κουλτούρας. Ένα ολοκληρωμένο, επιτυχημένο ψηφιακό οικοσύστημα βασίζεται στην ισχυρή επικοινωνία και τη συνεργασία μεταξύ των εταιρειών.
  • Συγκέντρωση μεγάλου αριθμού διαφορετικών συνεργατών. Τα ψηφιακά οικοσυστήματα πρέπει να αντλούν γνώσεις από άλλες βιομηχανίες. Επομένως, όσο περισσότερους συνεργάτες έχει ένα οικοσύστημα και όσο περισσότερες βιομηχανίες προέρχονται, τόσο ισχυρότερο και παραγωγικό θα είναι το οικοσύστημα. Το μέσο οικοσύστημα έχει περίπου 27 συνεργάτες, αλλά τα πιο επιτυχημένα οικοσυστήματα έχουν περισσότερους από 40.
  • Δημιουργήστε μια ισχυρή βάση χρηστών. Στις περισσότερες περιπτώσεις, τα πιο επιτυχημένα ψηφιακά οικοσυστήματα δημιουργούνται και ελέγχονται από ηγέτες μεριδίων αγοράς -- εταιρείες με το υψηλότερο περιθώριο κέρδους στη συγκεκριμένη αγορά τους -- επειδή αυτοί οι οργανισμοί είναι σε καλύτερη θέση για να προσελκύσουν συνεργάτες με τις απαραίτητες δεξιότητες και χρηματοδότηση.
  • Δημιουργήστε ένα μεγάλο παγκόσμιο αποτύπωμα. Το γεωγραφικό εύρος ενός ψηφιακού οικοσυστήματος είναι ένα άλλο χαρακτηριστικό της επιτυχίας του. Παρόμοια με τον τρόπο με τον οποίο είναι σημαντικό να συγκεντρώνουμε έναν μεγάλο αριθμό εταίρων, είναι επίσης πλεονεκτικό να συνεργαζόμαστε σε ένα πλήθος γεωγραφικών, γλωσσικών και πολιτιστικών φραγμών. Τα μέσα οικοσυστήματα έχουν συχνά συνεργάτες σε πέντε τοποθεσίες, ενώ τα επιτυχημένα ψηφιακά οικοσυστήματα συχνά καλύπτουν 10 ή περισσότερες χώρες.
  • Μείνετε ενημερωμένοι με την τεχνολογία. Το ξεπερασμένο λογισμικό, οι αποτυχημένες συνδέσεις και τα δυσκίνητα κέντρα δεδομένων θα εμποδίσουν την κοινή χρήση και, κατά συνέπεια, την καινοτομία. Τα πιο επιτυχημένα ψηφιακά οικοσυστήματα επενδύουν στις πιο πρόσφατες και καλύτερες τεχνολογίες της αγοράς, καθώς και στους ανθρώπους που είναι αφοσιωμένοι στο να μαθαίνουν για τις πιο πρόσφατες ψηφιακές δυνατότητες.

Ψηφιακές επιθεωρήσεις οικοσυστημάτων

Ενώ τα ψηφιακά οικοσυστήματα μπορεί να είναι εξαιρετικά ωφέλιμα για τις επιχειρηματικές διαδικασίες και την αποτελεσματικότητα, ένα ανθυγιεινό ψηφιακό οικοσύστημα μπορεί να εξαντλήσει σημαντικά την παραγωγικότητα, το κεφάλαιο και το ηθικό. Εάν τα συστήματα μέσα σε ένα οικοσύστημα δεν επικοινωνούν ή απαιτούν σημαντική μη αυτόματη ενημέρωση για να είναι χρήσιμες οι αναφορές, τότε ο οργανισμός σπαταλά χρόνο και ενέργεια σε προσπάθειες που δεν αναπτύσσουν την επιχείρηση. Ο καλύτερος τρόπος για να διασφαλιστεί η υγεία του οικοσυστήματος είναι η διεξαγωγή ελέγχων οικοσυστήματος.

Τα κύρια ερωτήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν σε έναν έλεγχο περιλαμβάνουν τα ακόλουθα:

  • Πώς γίνεται η διαχείριση των εργαλείων; Υπάρχει ένα καθιερωμένο μοντέλο διακυβέρνησης για την υποστήριξη των εργαλείων; Υπάρχει ένας οδικός χάρτης για το μέλλον ή η ικανότητα αντιμετώπισης των αναγκών που προκύπτουν;
  • Πώς υποστηρίζουν τα τρέχοντα εργαλεία το όραμα και τους στόχους της εταιρείας; Τα εργαλεία παρέχουν μια συνεπή εμπειρία και προσωπικότητα επωνυμίας ;
  • Πώς ταξιδεύουν οι πληροφορίες μέσω του οργανισμού; Πώς μπορεί το ψηφιακό οικοσύστημα να αυξήσει την υποστήριξη των λειτουργιών και των ροών εργασίας του οργανισμού;
  • Πώς συνεργάζονται οι άνθρωποι μέσα στο οικοσύστημα; Τι έχει πρόσβαση σε τι; Τι μπορούν να κάνουν οι άνθρωποι και πώς μπορούν να το κάνουν πιο αποτελεσματικά και αποτελεσματικά;

Η απάντηση σε αυτές τις ερωτήσεις και η διεξαγωγή πλήρους ελέγχου ψηφιακού οικοσυστήματος μπορεί να πάρει πολύ χρόνο, αλλά θα παρέχει μια βαθύτερη κατανόηση του τρόπου με τον οποίο λειτουργεί το ψηφιακό οικοσύστημα ενός οργανισμού. Αυτό μπορεί στη συνέχεια να χρησιμοποιηθεί για να δημιουργήσει σημαντική εξοικονόμηση κόστους και εντυπωσιακή ανάπτυξη για τον οργανισμό.

Διαχείριση Ψηφιακού Οικοσυστήματος

Η Digital Ecosystem Management (DEM) είναι ένας νέος κλάδος που αναδύθηκε για τις επιχειρήσεις ως απάντηση στον ψηφιακό μετασχηματισμό και την ενοποίηση των ψηφιακών οικοσυστημάτων. Η Digital Ecosystem Management εστιάζει στη χρήση του οικοσυστήματος για την ανάπτυξη μιας επιχείρησης αξιοποιώντας τη δημιουργικότητα άλλων ανθρώπων και όλους τους άλλους διαθέσιμους πόρους.

Παραδείγματα ψηφιακών οικοσυστημάτων

Η σύγχρονη τραπεζική εφαρμογή είναι ένα παράδειγμα ψηφιακού οικοσυστήματος. Τα οικοσυστήματα που δημιουργούνται μέσω αυτών των εφαρμογών ενσωματώνουν όλες τις υπηρεσίες και τις εφαρμογές σε ένα μέρος, συμπεριλαμβανομένων των διαχειριστών εξόδων, των ψηφιακών πορτοφολιών , της ηλεκτρονικής τραπεζικής και των ψηφιακών βιβλιαρίων.

Η Danske Bank, μια δανική εταιρεία, δημιούργησε ένα διαδικτυακό σύστημα που συνδυάζει δεδομένα πελατών με καταχωρίσεις στην αγορά κατοικίας. Αυτό παρείχε στους πιθανούς αγοραστές κατοικιών εκτιμήσεις φόρου, ηλεκτρικής ενέργειας και θέρμανσης. έναν κατάλογο μεσιτών, πληροφοριών και παρόχων υπηρεσιών· και ισχυρές, αξιόπιστες οικονομικές συμβουλές.

Ο κλάδος της υγειονομικής περίθαλψης έχει επίσης διαπιστώσει ότι τα ψηφιακά οικοσυστήματα είναι ευεργετικά. Ένα ψηφιακό οικοσύστημα υγειονομικής περίθαλψης ενσωματώνει κάθε σημείο επαφής στο ταξίδι ενός ασθενούς, συμπεριλαμβανομένου του προγραμματισμού ραντεβού, της λήψης υπενθυμίσεων ραντεβού, της αποθήκευσης των αποτελεσμάτων των εξετάσεων και της καταγραφής συνταγών. Τα οικοσυστήματα βοηθούν τους οργανισμούς υγειονομικής περίθαλψης να διατηρήσουν τη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις της βιομηχανίας και της κυβέρνησης διασφαλίζοντας ότι διαθέτουν την απαραίτητη τεκμηρίωση και τις δυνατότητες ελέγχου για να συμμορφωθούν με εντολές όπως το Health Information Exchange (HIE), το Health Insurance Portability and Accountability Act ( HIPAA ) και την Health Information Technology για τον νόμο για την οικονομική και κλινική υγεία ( HITECH ).

Πολλοί οργανισμοί υγειονομικής περίθαλψης διερευνούν πώς να ενσωματώσουν την τεχνητή νοημοσύνη ( AI ) και τη μηχανική μάθηση (ML) στα συστήματά τους ως έναν τρόπο βελτίωσης των εμπειριών των πελατών και των διαδικασιών λήψης αποφάσεων. Ένα ψηφιακό οικοσύστημα θα το καταστήσει δυνατό διασφαλίζοντας ότι τα σωστά δεδομένα είναι διαθέσιμα την κατάλληλη στιγμή, επιτρέποντας στους οργανισμούς υγειονομικής περίθαλψης να επωφεληθούν πλήρως από τα οφέλη που προσφέρει η τεχνητή νοημοσύνη και η ML.

Η αυτοκινητοβιομηχανία υιοθετεί επίσης ψηφιακά οικοσυστήματα. Στο παρελθόν, οι αυτοκινητοβιομηχανίες είτε συνήψαν συμμαχία με έναν κατασκευαστή πρωτότυπου εξοπλισμού είτε δημιούργησαν συμβατικές σχέσεις με εκατοντάδες προμηθευτές για να αποκτήσουν τα απαραίτητα ανταλλακτικά. Τώρα, μια τυπική εταιρεία αυτοκινήτων θα χρησιμοποιεί ένα οικοσύστημα με περισσότερους από 30 συνεργάτες, πέντε διαφορετικές βιομηχανίες και διάφορες χώρες για να κατασκευάζει αυτοκίνητα που είναι αυτόνομα , ηλεκτρικά και συνδεδεμένα με την ψηφιακή πλατφόρμα της εταιρείας.

 

Πηγή

https://www.techtarget.com/searchcio/definition/digital-ecosystem

 

by:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *