Ένα σχέδιο επιχειρηματικής συνέχειας (BCP) είναι ένα έγγραφο που περιγράφει πώς μια επιχείρηση θα συνεχίσει να λειτουργεί κατά τη διάρκεια μιας απρογραμμάτιστης διακοπής της λειτουργίας της. Είναι πιο ολοκληρωμένο από ένα σχέδιο αποκατάστασης καταστροφών και περιέχει απρόβλεπτα για επιχειρηματικές διαδικασίες, περιουσιακά στοιχεία, ανθρώπινους πόρους, επιχειρηματικούς εταίρους και κάθε άλλη πτυχή της επιχείρησης που μπορεί να επηρεαστεί.
Τα σχέδια περιέχουν συνήθως μια λίστα ελέγχου που περιλαμβάνει προμήθειες και εξοπλισμό, αντίγραφα ασφαλείας δεδομένων και τοποθεσίες αντιγράφων ασφαλείας. Τα σχέδια μπορούν επίσης να προσδιορίζουν τους διαχειριστές σχεδίων και να περιλαμβάνουν στοιχεία επικοινωνίας για τους ανταποκριτές έκτακτης ανάγκης, το βασικό προσωπικό και τους παρόχους εφεδρικών τοποθεσιών. Τα σχέδια ενδέχεται να παρέχουν λεπτομερείς στρατηγικές για το πώς μπορούν να διατηρηθούν οι επιχειρηματικές δραστηριότητες τόσο για βραχυπρόθεσμες όσο και για μακροπρόθεσμες διακοπές.
Ένα βασικό συστατικό ενός σχεδίου επιχειρηματικής συνέχειας (BCP) είναι ένα σχέδιο αποκατάστασης από καταστροφές που περιέχει στρατηγικές για τον χειρισμό διακοπών IT σε δίκτυα, διακομιστές, προσωπικούς υπολογιστές και κινητές συσκευές. Το σχέδιο θα πρέπει να καλύπτει τον τρόπο αποκατάστασης της παραγωγικότητας του γραφείου και του εταιρικού λογισμικού, ώστε να μπορούν να καλυφθούν οι βασικές επιχειρηματικές ανάγκες. Οι μη αυτόματες λύσεις θα πρέπει να περιγράφονται στο σχέδιο, έτσι ώστε οι λειτουργίες να μπορούν να συνεχιστούν μέχρι να αποκατασταθούν τα συστήματα υπολογιστών.
Υπάρχουν τρεις κύριες πτυχές σε ένα σχέδιο επιχειρηματικής συνέχειας για βασικές εφαρμογές και διαδικασίες:
- Υψηλή διαθεσιμότητα: Παρέχετε τη δυνατότητα και τις διαδικασίες ώστε μια επιχείρηση να έχει πρόσβαση σε εφαρμογές ανεξάρτητα από τοπικές αποτυχίες. Αυτές οι αστοχίες μπορεί να είναι στις επιχειρηματικές διαδικασίες, στις φυσικές εγκαταστάσεις ή στο υλικό ή το λογισμικό πληροφορικής.
- Συνεχείς λειτουργίες: Διασφαλίστε τη δυνατότητα διατήρησης της λειτουργίας κατά τη διάρκεια μιας διακοπής λειτουργίας, καθώς και κατά τη διάρκεια προγραμματισμένων διακοπών, όπως προγραμματισμένα αντίγραφα ασφαλείας ή προγραμματισμένη συντήρηση.
- Ανάκτηση από καταστροφή: Καθορίστε έναν τρόπο ανάκτησης ενός κέντρου δεδομένων σε διαφορετική τοποθεσία, εάν μια καταστροφή καταστρέψει τον κύριο ιστότοπο ή τον καταστήσει μη λειτουργικό με άλλο τρόπο.
Γιατί είναι σημαντικό ένα σχέδιο επιχειρηματικής συνέχειας;
Η ανάκτηση δεδομένων δεν προσφέρεται πλέον για μονοδιάστατη προσέγγιση. Η πολύπλοκη υποδομή πληροφορικής των περισσότερων εγκαταστάσεων έχει ξεπεράσει την ικανότητα των περισσότερων καταστημάτων να ανταποκρίνονται με τον τρόπο που έκαναν μόλις πριν από λίγα χρόνια. Ερευνητικές μελέτες έχουν δείξει ότι χωρίς σωστό προγραμματισμό, οι επιχειρήσεις που κατά κάποιο τρόπο ανέκαμψαν από ένα άμεσο συμβάν καταστροφής συχνά δεν επιβίωσαν μεσοπρόθεσμα.
Είναι σημαντικό να υπάρχει ένα σχέδιο επιχειρηματικής συνέχειας για τον εντοπισμό και την αντιμετώπιση του συγχρονισμού ανθεκτικότητας μεταξύ επιχειρηματικών διαδικασιών, εφαρμογών και υποδομής πληροφορικής.
Για να αντέξουν και να ευδοκιμήσουν σε αυτές τις πολλές απειλές, οι επιχειρήσεις έχουν συνειδητοποιήσει ότι πρέπει να κάνουν περισσότερα από τη δημιουργία μιας αξιόπιστης υποδομής που υποστηρίζει την ανάπτυξη και προστατεύει τα δεδομένα. Οι εταιρείες αναπτύσσουν τώρα ολιστικά σχέδια επιχειρηματικής συνέχειας που μπορούν να διατηρήσουν την επιχείρησή σας σε λειτουργία, να προστατεύσουν τα δεδομένα, να προστατεύσουν την επωνυμία, να διατηρήσουν πελάτες – και τελικά να συμβάλουν στη μείωση του συνολικού λειτουργικού κόστους μακροπρόθεσμα. Η ύπαρξη ενός σχεδίου επιχειρηματικής συνέχειας μπορεί να ελαχιστοποιήσει το χρόνο διακοπής λειτουργίας και να επιτύχει βιώσιμες βελτιώσεις στην επιχειρησιακή συνέχεια, την ανάκτηση καταστροφών πληροφορικής, τις δυνατότητες διαχείρισης εταιρικών κρίσεων και τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς.
Ωστόσο, η ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου σχεδίου επιχειρηματικής συνέχειας έχει γίνει πιο δύσκολη επειδή τα συστήματα ενσωματώνονται ολοένα και περισσότερο και κατανέμονται σε υβριδικά περιβάλλοντα πληροφορικής – δημιουργώντας πιθανές ευπάθειες. Η σύνδεση πιο κρίσιμων συστημάτων μεταξύ τους για τη διαχείριση υψηλότερων προσδοκιών περιπλέκει τον σχεδιασμό της επιχειρηματικής συνέχειας – μαζί με την αποκατάσταση από καταστροφές, την ανθεκτικότητα, τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς και την ασφάλεια. Όταν ένας κρίκος στην αλυσίδα σπάσει ή δέχεται επίθεση, ο αντίκτυπος μπορεί να κυματιστεί σε όλη την επιχείρηση. Ένας οργανισμός μπορεί να αντιμετωπίσει απώλεια εσόδων και διαβρωμένη εμπιστοσύνη των πελατών, εάν αποτύχει να διατηρήσει την επιχειρησιακή ανθεκτικότητα ενώ προσαρμόζεται γρήγορα και ανταποκρίνεται σε κινδύνους και ευκαιρίες.
Starter
Μάθετε πως θα μεταβείτε στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό της επιχείρησης σας
Το instech βοηθά επαγγελματίες, ηγέτες ΜμΕ και Startupers να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις επιχειρηματικές ευκαιρίες στην ΕΕ.
Είναι ένα οικοσύστημα Κοινωνικού Σκοπού, για όλες τις επιχειρηματικές ανάγκες των ΜμΕ.
Παρέχει ΔΩΡΕΑΝ γνώση & υποστήριξη σχετικά με την πρόσβαση σε πληροφορίες αγοράς, την υπέρβαση νομικών εμποδίων και τον εντοπισμό πιθανών επιχειρηματικών εταίρων.
Χρήση συμβουλευτικών υπηρεσιών, λογισμικού και λύσεων που βασίζονται σε cloud για ένα σχέδιο επιχειρηματικής συνέχειας
Πολλές εταιρείες αγωνίζονται να εξελίξουν τις στρατηγικές τους ανθεκτικότητας αρκετά γρήγορα ώστε να αντιμετωπίσουν τα σημερινά υβριδικά περιβάλλοντα πληροφορικής και τις μεταβαλλόμενες επιχειρηματικές απαιτήσεις. Σε έναν κόσμο που λειτουργεί πάντα 24x7, οι παγκόσμιες εταιρείες μπορούν να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα –ή να χάσουν μερίδιο αγοράς– ανάλογα με το πόσο αξιόπιστα οι πόροι πληροφορικής εξυπηρετούν τις βασικές επιχειρηματικές ανάγκες.
Ορισμένοι οργανισμοί χρησιμοποιούν εξωτερικές συμβουλευτικές υπηρεσίες διαχείρισης επιχειρησιακής συνέχειας για να βοηθήσουν στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση του συγχρονισμού ανθεκτικότητας μεταξύ επιχειρηματικών διαδικασιών, εφαρμογών και υποδομής πληροφορικής. Οι σύμβουλοι μπορούν να παρέχουν ευέλικτες συμβουλές για τη συνέχεια και την αποκατάσταση από καταστροφές για την αντιμετώπιση των αναγκών μιας εταιρείας – συμπεριλαμβανομένων των αξιολογήσεων, του σχεδιασμού και του σχεδιασμού, της υλοποίησης, των δοκιμών και της πλήρους διαχείρισης επιχειρηματικής συνέχειας.
Εδώ στο insTech οι Μέντορες μας, σας προσφέρουν ΔΩΡΕΑΝ προληπτικές υπηρεσίες, Recovery Services για να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να εντοπίσουν τους κινδύνους και να διασφαλίσουν ότι είναι έτοιμες να εντοπίσουν, να αντιδράσουν και να ανακάμψουν από μια διακοπή.
Με την ανάπτυξη των επιθέσεων στον κυβερνοχώρο, οι εταιρείες μετακινούνται από μια παραδοσιακή/μη αυτόματη προσέγγιση ανάκτησης σε μια αυτοματοποιημένη και καθορισμένη από λογισμικό προσέγγιση ανθεκτικότητας. Χρησιμοποιούμε προηγμένες τεχνολογίες και βέλτιστες πρακτικές για να βοηθήσει στην αξιολόγηση των κινδύνων, στην ιεράρχηση και την προστασία των κρίσιμων για τις επιχειρήσεις εφαρμογές και δεδομένα. Αυτές οι υπηρεσίες μπορούν επίσης να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να ανακτήσουν γρήγορα το IT κατά τη διάρκεια και μετά από μια επίθεση στον κυβερνοχώρο.
Για έναν αυξανόμενο αριθμό οργανισμών, η απάντηση είναι η ενορχήστρωση ανθεκτικότητας, μια προσέγγιση που βασίζεται σε σύννεφο που χρησιμοποιεί αυτοματισμό ανάκτησης καταστροφών και μια σουίτα εργαλείων διαχείρισης επιχειρηματικής συνέχειας που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για περιβάλλοντα υβριδικής πληροφορικής. Αυτό αυξάνει τη διαθεσιμότητα των επιχειρηματικών εφαρμογών, έτσι ώστε οι εταιρείες να έχουν πρόσβαση στην απαραίτητη υψηλού επιπέδου ή σε βάθος ευφυΐα σχετικά με το Recovery Point Objective (RPO), το Recovery Time Objective (RTO) και τη συνολική υγεία της συνέχειας IT από έναν κεντρικό πίνακα εργαλείων.
Βασικά χαρακτηριστικά ενός αποτελεσματικού σχεδίου επιχειρηματικής συνέχειας (BCP)
Το σχέδιο επιχειρηματικής συνέχειας γίνεται πηγή αναφοράς τη στιγμή ενός γεγονότος ή κρίσης επιχειρηματικής συνέχειας και το σχέδιο στρατηγικής και τακτικής για την αντιμετώπιση του συμβάντος ή της κρίσης.
Όταν αναπτύσσεται αποτελεσματικά, δοκιμάζεται και είναι προσβάσιμο, ένα σχέδιο επιχειρησιακής συνέχειας μπορεί να αντιμετωπίσει λειτουργικές διαταραχές βασικών επιχειρηματικών πόρων, όπως:
- Στρατηγική : Αντικείμενα που σχετίζονται με τις στρατηγικές που χρησιμοποιεί η επιχείρηση για την ολοκλήρωση των καθημερινών δραστηριοτήτων διασφαλίζοντας παράλληλα τη συνεχή λειτουργία
- Οργάνωση : Αντικείμενα που σχετίζονται με τη δομή, τις δεξιότητες, τις επικοινωνίες και τις ευθύνες των εργαζομένων της
- Εφαρμογές και δεδομένα : Αντικείμενα που σχετίζονται με το λογισμικό που είναι απαραίτητο για την ενεργοποίηση των επιχειρηματικών λειτουργιών, καθώς και η μέθοδος παροχής υψηλής διαθεσιμότητας που χρησιμοποιείται για την υλοποίηση αυτού του λογισμικού
- Διαδικασίες : Αντικείμενα που σχετίζονται με την κρίσιμη επιχειρηματική διαδικασία που είναι απαραίτητη για τη λειτουργία της επιχείρησης, καθώς και με τις διαδικασίες πληροφορικής που χρησιμοποιούνται για την εξασφάλιση ομαλής λειτουργίας
- Τεχνολογία : Αντικείμενα που σχετίζονται με τα συστήματα, το δίκτυο και την τεχνολογία του κλάδου που είναι απαραίτητα για τη δυνατότητα συνεχών λειτουργιών και δημιουργίας αντιγράφων ασφαλείας για εφαρμογές και δεδομένα
- Εγκαταστάσεις : Αντικείμενα που σχετίζονται με την παροχή μιας τοποθεσίας αποκατάστασης καταστροφών, εάν η κύρια τοποθεσία καταστραφεί
Το σχέδιο συνέχειας της επιχείρησής σας πρέπει να περιλαμβάνει, αλλά δεν περιορίζεται στα ακόλουθα:
- Διαδικασίες κοινοποίησης για βασικούς ενδιαφερόμενους
- Κατάλογοι εσωτερικών και εξωτερικών επαφών
- Διαδικασίες κοινοποίησης και ενεργοποίησης της ομάδας επιχειρησιακής συνέχειας
- Δομή ομάδας επιχειρησιακής συνέχειας, οργανόγραμμα και διεπαφές
- Λίστες ελέγχου για συγκεκριμένη θέση
- Έντυπα πληροφοριών και τεκμηρίωσης της διευκόλυνσης
- Λεπτομερείς εργασίες ανάκτησης κρίσιμων διαδικασιών, διαδικασίες αντιμετώπισης και έγγραφα αναφοράς
- Προσδιορισμός του προσωπικού που απαιτείται για την ανάκτηση αυτών των κρίσιμων διαδικασιών
- Λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με εναλλακτικές εγκαταστάσεις
- Διαδικασία αναθεώρησης και ενημέρωσης σχεδίου
Πρέπει να αναπτυχθούν στρατηγικές ανάκτησης για συγκεκριμένους ιστότοπους με την υπόθεση ότι η διακοπή συνέβη κατά τη διάρκεια του μέγιστου επιχειρηματικού κύκλου, όταν οι υπηρεσίες ή η παραγωγή βρίσκονται στο υψηλότερο επίπεδο και στο πιο κρίσιμο σημείο. Αυτό θα βελτιώσει την πιθανότητα να είναι αποτελεσματικό αυτό το σχέδιο.
Διαχείριση ευπάθειας
Οι διαχειριστές BCP πρέπει να παρακολουθούν τακτικά περιστατικά που μπορεί να προκαλέσουν διακοπή της επιχείρησης ή / και να έχουν σοβαρές επιπτώσεις στις δραστηριότητες. Ένας διαχειριστής BCP πρέπει:
- Κατανοήστε τις βασικές αρχές και μεθόδους BC
- Εξασφαλίστε συνέπεια στην ανάλυση επιπτώσεων στις επιχειρήσεις για να προσδιορίσετε κρίσιμες επιχειρηματικές λειτουργίες
- Κατανοήστε τη συσχέτιση μεταξύ λειτουργιών, επιχειρησιακής συνέχειας, αποκατάστασης καταστροφών πληροφορικής και προγραμματισμού έκτακτης ανάγκης
- Βεβαιωθείτε ότι το BCP αντικατοπτρίζει την τρέχουσα ανάλυση κινδύνου κινδύνου, διαδικασίες μετριασμού, ανάλυση επιπτώσεων στις επιχειρήσεις, διαχείριση απόκρισης και στρατηγικές ανάκαμψης
- Ενθάρρυνση του συντονισμού μεταξύ όλων των υπαλλήλων της εταιρείας κατά την εφαρμογή ενός BCP
- Προσδιορίστε και ξεκινήστε κατάλληλες, οικονομικά αποδοτικές στρατηγικές και διαδικασίες για την ανάκτηση κρίσιμων επιχειρηματικών λειτουργιών και στοιχείων ενεργητικού
- Αναθέστε επίσημα τις αρμοδιότητες BC σε κατάλληλους διευθυντές τμήματος και διασφαλίστε ότι ο καθένας λαμβάνει κατάλληλη εκπαίδευση για την εφαρμογή του BCP
- Βεβαιωθείτε ότι υπάρχουν οι απαραίτητες συμβατικές συμφωνίες για την ανάκτηση κρίσιμων επιχειρηματικών λειτουργιών και πληροφοριών
- Ελέγξτε, ενημερώστε και κοινοποιήστε αλλαγές περιεχομένου BCP
- Βελτιώστε συνεχώς το BCP όπως απαιτείται