Δημιουργήσαμε ένα νέο μοντέλο ψηφιακού μετασχηματισμού, Digital ecosystem, για την εκκίνηση, αναβάθμιση & χρηματοδότηση, Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων & Startups.

Empathy is Central to

Emotional Intelligence 

Σε αυτές τις δύσκολες στιγμές,
έχουμε κάνει τα άρθρα μας για τον μετασχηματισμό ελεύθερα περιορισμών για όλους τους αναγνώστες.
Για να λαμβάνετε όλο το περιεχόμενο του insTech στα εισερχόμενά σας,
εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο.

Τι σκέφτεστε όταν κάποιος σας ρωτά για την ενσυναίσθηση;

Δυσκολεύεστε να βρείτε το νόημά του ή σας έρχεται φυσιολογικά στο μυαλό;

Στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης, τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης μας χρειάζονται ενσυναίσθηση;

Εάν ναι, ποιες είναι μερικές περιπτώσεις χρήσης όπου η ενσυναίσθηση μπορεί να είναι πιο χρήσιμη στα Συστήματα AI;

Οι άνθρωποι είμαστε κοινωνικά όντα. Ευδοκιμούμε στην ενσυναίσθηση. Όταν διαβάζουμε ένα βιβλίο δυνατά στα παιδιά μας, μπορούν να ακούσουν τα συναισθήματα που εκπέμπουμε. Με κάθε τόνο και κλίση, τα παιδιά μας θα θυμούνται την αγάπη που δίνουμε στα αγαπημένα τους βιβλία. Θα θυμούνται την αφήγηση πριν τον ύπνο ως μια ξεχωριστή στιγμή. Θα έχουν όμορφες αναμνήσεις από τα βιβλία που τους διαβάζουμε.

Μας αρέσει να πιστεύουμε ότι είμαστε λογικά όντα. Στην πραγματικότητα, τα συναισθήματά μας διέπουν ένα μεγάλο μέρος της νοημοσύνης μας. Σε μια μελέτη του 2012, από τους Aron K. Barbey, et., οι νευροεπιστήμονες επιβεβαίωσαν ότι η συναισθηματική νοημοσύνη και η γνωστική νοημοσύνη μοιράζονται πολλά νευρωνικά συστήματα για την ενοποίηση γνωστικών, κοινωνικών και συναισθηματικών διαδικασιών. Αυτή η μελέτη επιβεβαιώνει αυτό που οι ψυχολόγοι υποπτεύονται εδώ και δεκαετίες: ότι υπάρχουν αλληλεξαρτήσεις μεταξύ της συναισθηματικής νοημοσύνης και της γενικής νοημοσύνης.

 

 «Δεν μπορείς να έχεις «ανθρώπινη» νοημοσύνη (AGI) χωρίς προσωπικότητα ή συναισθήματα. Οι άνθρωποι δεν αλλάζουν συμπεριφορά στις πληροφορίες, αλλάζουν με βάση το συναίσθημα, τη συναισθηματική νοημοσύνη και την ενσυναίσθηση» - Steve Ardire, σύμβουλος τεχνητής νοημοσύνης σε startup «Force Multiplier» & «Merchant of Light»

 

 

Η ενσυναίσθηση είναι το κέντρο της συναισθηματικής νοημοσύνης

Η ενσυναίσθηση είναι μέρος της συναισθηματικής νοημοσύνης. Ενσυναίσθηση σημαίνει "ικανότητα να κατανοείς ή να αισθάνεσαι αυτό που βιώνει ένα άλλο άτομο μέσα στο πλαίσιο αναφοράς του". Στο γενικό πεδίο της συναισθηματικής νοημοσύνης , η ενσυναίσθηση είναι η αυτογνωσία, η κοινωνική επίγνωση, η αυτοπραγμάτωση και η υπέρβαση.

 

Ποια είναι τα ηθικά όρια της ψηφιακής ζωής για πάντα;

Σύμφωνα με αυτήν την πυραμίδα συναισθηματικής νοημοσύνης, η ενσυναίσθηση βρίσκεται σε όλα τα στρώματα της ανώτερης πυραμίδας πάνω από την αναγνώριση συναισθημάτων. Είναι η ενσυναίσθησή μας που μας βοηθά να εργαστούμε προς τη συναισθηματική ενότητα καθώς προχωράμε προς την αυτοπραγμάτωση.

 

Αυτή η πυραμίδα συναισθηματικής νοημοσύνης απευθύνεται στην κορυφή της ιεραρχίας του Maslow που λείπει. Μετά την κορυφή της ιεραρχίας της αυτοπραγμάτωσης του Maslow, χρειάζεται να υπάρχει υπέρβαση του εαυτού και συναισθηματική ενότητα.

Η Διαδικασία της Ενσυναίσθησης

Όταν μιλάμε για ενσυναίσθηση, συχνά μιλάμε για ενσυναίσθηση όσον αφορά το πώς νιώθουμε, πώς αντιδρούμε και πώς εσωτερικεύουμε τα συναισθηματικά ερεθίσματα που λαμβάνουμε. Υπάρχουν τρία μέρη της ενσυναίσθησης που περιγράφουν την ενσυναίσθηση σε εμάς.

 

  • Γνωστική ενσυναίσθηση - κατανόηση του πλαισίου αναφοράς ενός άλλου ατόμου.
  • Συναισθηματική ενσυναίσθηση - η ικανότητα να ανταποκρίνεται με το κατάλληλο συναίσθημα.
  • Σωματική ενσυναίσθηση - σωματική αντίδραση που σχετίζεται με τη διαδικασία ενσυναίσθησης.

 

Όταν νιώθουμε την αγάπη κάποιου για εμάς, χρησιμοποιούμε πρώτα τη γνωστική μας ενσυναίσθηση, για να λάβουμε αυτό το συναίσθημα. Στη συνέχεια, χρησιμοποιούμε τη συναισθηματική μας ενσυναίσθηση για να ανταποκριθούμε με την αγάπη που νιώθουμε για αυτούς. Τέλος, η αγάπη που νιώθουμε μπορεί να οδηγήσει σε μια σωματική αντίδραση όπως η καρδιά μας να χτυπά πιο γρήγορα. Αυτή είναι η σωματική ενσυναίσθηση.

Ενσυναίσθηση εναντίον Τεχνητής Ενσυναίσθησης

Στα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης, αν θέλουμε να προχωρήσουμε προς την τεχνητή γενική νοημοσύνη, η ενσυναίσθηση θα είναι απαραίτητη. Ακριβώς όπως η ανθρώπινη νοημοσύνη είναι διαφορετική από την τεχνητή νοημοσύνη, η τεχνητή ενσυναίσθηση είναι διαφορετική από την ανθρώπινη ενσυναίσθηση.

Ο Minter Dial, στο βιβλίο του, Heartificial Empathy περιγράφει την τεχνητή ενσυναίσθηση ως την κωδικοποίηση της ενσυναίσθησης στις μηχανές. Περιγράφει την τεχνητή ενσυναίσθηση ή την καρδιακή ενσυναίσθηση ως προσωπική, περιστασιακή και βασισμένη στις κατάλληλες προθέσεις.

Επειδή η ενσυναίσθηση μπορεί να μάθει, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί σίγουρα να εξοπλιστεί με τεχνητή ενσυναίσθηση τα επόμενα χρόνια.

«Ενσυναίσθηση είναι να βλέπεις τον κόσμο με υπομονή και ειλικρίνεια μέσα από τα μάτια του άλλου. Δεν μαθαίνεται στο σχολείο. καλλιεργείται κατά τη διάρκεια μιας ζωής." - Minter Dial στο Heartificial Empathy

Ωστόσο, οι επιχειρήσεις πρέπει να αποφασίσουν τις κατάλληλες περιπτώσεις χρήσης ενσυναίσθησης προκειμένου να αναπτύξουν αποτελεσματικά συστήματα τεχνητής νοημοσύνης που προσθέτουν αξία στις επιχειρήσεις.

«Η πρόκληση θα είναι η εύρεση του κατάλληλου μείγματος και χημείας για τους πωλητές που θα βοηθηθούν από μηχανές ώστε να παρέχουν, σε συνδυασμό, μια πιο ενσυναίσθητη και αποτελεσματική υπηρεσία». - Minter Dial σε Heartificial Empathy

Κατά τον εντοπισμό κατάλληλων περιπτώσεων χρήσης τεχνητής ενσυναίσθησης, οι οργανισμοί μπορούν στη συνέχεια να εφαρμόσουν περισσότερη ενσυναίσθηση στις επιχειρήσεις τους και στις υπηρεσίες που παρέχουν στους πελάτες τους.

Ενσυναίσθηση και Ηθική

Τα τελευταία χρόνια, καθώς τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης ενσωματώνονται στις επιχειρήσεις και τα σπίτια μας, ανησυχούμε όλο και περισσότερο για την ηθική της τεχνητής νοημοσύνης. Χρησιμοποιούμε την τεχνητή νοημοσύνη για τους σωστούς σκοπούς για να αναδείξουμε το καλύτερο στην ανθρωπότητα; Πώς μπορούμε να ζούμε δίπλα-δίπλα με τους αντίστοιχους μηχανικούς μας και να χρησιμοποιήσουμε την τεχνητή νοημοσύνη για να βελτιώσουμε τις ανθρώπινες ζωές μας;

Μέσα στο αν πρέπει ή όχι να φέρουμε ενσυναίσθηση στα συστήματα AI είναι η συζήτηση γύρω από την ηθική. Μερικοί υποστηρικτές προτείνουν μια προσοχή όταν βάζουμε τα ανθρώπινα συναισθήματα στην τεχνητή νοημοσύνη. Θα επιτρέψει στην τεχνητή νοημοσύνη να εκτοπίσει μια μέρα το ανθρώπινο είδος. Ο φόβος που έχουμε απέναντι στη Μοναδικότητα είναι κατανοητός. Αυτό το σενάριο δεν το έχουμε συναντήσει ακόμα στη ζωή μας.

"Ωστόσο, η αβεβαιότητα σημαίνει απλώς ότι πρέπει να διερευνήσουμε τις επιχειρηματικές περιπτώσεις για ενσυναίσθηση στα Συστήματα AI μας."

Όταν μιλάμε για ανθρώπους που κάνουν ηθικό βίο, συχνά μιλάμε για μια ζωή όπου μπορούμε να χρησιμοποιούμε την ενσυναίσθηση σε αφθονία. Μπορούμε να αλληλεπιδράσουμε με τον κόσμο μας και να καταλήξουμε σε μια αμοιβαία κατανόηση χρησιμοποιώντας την ενσυναίσθησή μας.

Ομοίως για την τεχνητή νοημοσύνη, η πρόθεση χρήσης της ενσυναίσθησης στην τεχνητή νοημοσύνη για συγκεκριμένες επιχειρηματικές περιπτώσεις για την ενίσχυση τους μπορεί να αυξήσει δραστικά τις προοπτικές μας για ηθικές επιχειρηματικές πρακτικές. Με τη σειρά του, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση της ενσυναίσθησης σε ολόκληρο τον οργανισμό.

"Οι άνθρωποι που εργάζονται σε οργανώσεις με ενσυναίσθηση έχουν συχνά περισσότερες πιθανότητες να ζήσουν μια ηθική ζωή."

Μία από τις καλύτερες περιπτώσεις χρήσης ενσυναίσθησης στην τεχνητή νοημοσύνη για να βοηθήσουμε άλλους είναι στον τομέα της Υγείας . Η φροντίδα των ασθενών με άνοια είναι συναισθηματικά δύσκολη για νοσηλευτές και γιατρούς. Γιατροί και νοσηλευτές αναφέρουν «burn-out» που θέτει σε κίνδυνο την ποιότητα της περίθαλψης. Τα ρομπότ τεχνητής νοημοσύνης μπορούν να χρησιμοποιήσουν την ενσυναίσθηση για τη φροντίδα των ασθενών με άνοια χωρίς να αισθάνονται «καμένοι». Μπορούν να είναι ο ενδιάμεσος μεταξύ των γιατρών/νοσοκόμων και των ασθενών τους. Μπορούν να συνεργαστούν στενά με τους γιατρούς για να συλλέξουν πληροφορίες και να βελτιώσουν τα σχέδια θεραπείας. Μπορούν να συνεργαστούν με νοσηλευτές για να παρακολουθούν τους ασθενείς και να συμμετέχουν στην καθημερινή φροντίδα. Ταυτόχρονα, οι ασθενείς με άνοια που λαμβάνουν συνεπή φροντίδα με ενσυναίσθηση αναφέρουν καλύτερα αποτελέσματα.

Τι θα συμβεί αν η ηθική της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να είναι ανώτερη από τους ανθρώπους;

Εξάλλου, οι άνθρωποι έχουν πολλές γνωστικές προκαταλήψεις. Με καθορισμένες περιπτώσεις χρήσης και εφαρμογών στον πραγματικό κόσμο, μια συναισθηματικά έξυπνη τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να λειτουργήσει για να εξαλείψει τις γνωστικές προκαταλήψεις που είναι κοινές σε εμάς.

Πώς μοιάζει η ενσυναίσθηση στην τεχνητή νοημοσύνη;

Μέχρι πρόσφατα, οι ερευνητές της τεχνητής νοημοσύνης επικεντρώνονταν στον εντοπισμό των συναισθημάτων. Ρομπότ όπως αυτά που χρησιμοποιούνται για τη διδασκαλία της συναισθηματικής νοημοσύνης στα αυτιστικά παιδιά επικεντρώνονται στον εντοπισμό διαφορετικών τύπων συναισθημάτων. Αυτά τα ρομπότ είναι σε θέση να αναγνωρίζουν και να αναγνωρίζουν συναισθήματα. Μόλις αναγνωρίσουν το συναίσθημα, μπορούν να διατυπώσουν αυτό το συναίσθημα για να διδάξουν στα παιδιά.

Ωστόσο, τα συναισθήματα συχνά δεν είναι μια επίπεδη κατασκευή. Όταν βιώνουμε φόβο, βιώνουμε συχνά απάθεια, θυμό και ένα σωρό άλλα συναισθήματα επίσης.

Προκειμένου η Τεχνητή Νοημοσύνη να συναισθάνεται τα ανθρώπινα συναισθήματα, πρέπει να έχει έναν τρόπο να μαθαίνει για το εύρος των συναισθημάτων που βιώνουμε. 

Η Emoshape είναι η πρώτη εταιρεία που κατέχει την τεχνολογία ευρεσιτεχνίας για συναισθηματική σύνθεση. Το τσιπ συναισθημάτων ή η EPU που αναπτύχθηκε από την Emoshape μπορεί να επιτρέψει σε οποιοδήποτε σύστημα AI να κατανοήσει το εύρος των συναισθημάτων που βιώνουν οι άνθρωποι. Ανά πάσα στιγμή, η EPU μπορεί να κατανοήσει 64 τρισεκατομμύρια πιθανές συναισθηματικές καταστάσεις κάθε 1/10 του δευτερολέπτου. Το εύρος των συναισθημάτων χαρτογραφείται σε μια κλίμακα όπου μπορεί να παρατηρηθεί ο βαθμός κάθε συναισθήματος.

Το SignalactionAI  χρησιμοποιεί το Emoshape για να κάνει την επίγνωση της κατάστασης ενεργή, δημιουργώντας πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο με συναισθηματική νοημοσύνη από επικοινωνία φωνής και κειμένου για να ενδυναμώσει τους χρήστες να κάνουν έξυπνες επιλογές για θετικά αποτελέσματα.

Σε αυτό το βίντεο, Rachel, το ρομπότ αλλάζει τις εκφράσεις του προσώπου του λόγω των συναισθημάτων που βιώνει. Παρατηρήστε τις αποχρώσεις στις εκφράσεις της που έγιναν δυνατές από την εμπειρία της από το εύρος των συναισθημάτων της.

Επιστρέφοντας στο προηγούμενο παράδειγμα χρήσης της EPU του Emoshape για ενσωμάτωση σε ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης που μπορεί να δημιουργήσει τον ήχο για να διαβάσετε το βιβλίο των παιδιών σας πριν τον ύπνο. Αυτό το πρόγραμμα ανάγνωσης AI μπορεί να διαβάσει το βιβλίο με τόνο και κλίμακα με τον ίδιο τρόπο που θα διαβάζατε το βιβλίο στα παιδιά σας. Όταν λείπετε σε ένα επαγγελματικό ταξίδι, τα παιδιά σας θα εξακολουθούν να μπορούν να απολαμβάνουν αξέχαστες στιγμές της ιστορίας με τη βοήθεια ενός ενσυναισθητικού αναγνώστη τεχνητής νοημοσύνης.

Πώς μπορεί το AI με ενσυναίσθηση να πάρει καλύτερες αποφάσεις;

Προκειμένου να επιτευχθεί τεχνητή γενική νοημοσύνη, ένα AI πρέπει να χρησιμοποιεί ενσυναίσθηση για να λαμβάνει αποφάσεις. Αυτό σημαίνει ότι το σύστημα πρέπει να ενσωματωθεί στον «τεχνητό εγκέφαλο» για να επηρεάσει τόσο τις γνωστικές διαδικασίες όσο και τις συναισθηματικές διεργασίες.

Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις χρήσης στην επιχείρηση που απαιτούν τουλάχιστον κάποια επίδειξη ενσυναίσθησης.

Για παράδειγμα, ένα chatbot εξυπηρέτησης πελατών μπορεί να μιλήσει στον πελάτη όπως ένα άτομο. Αυτό το chatbot θα μπορεί να εκφωνεί τις σεναριακές ερωτήσεις με τόνο και κλιμάκωση. Στη συνέχεια, με βάση τις απαντήσεις του πελάτη, το ενσυναίσθητο chatbot θα είναι σε θέση να αισθανθεί περίπλοκα συναισθήματα όπως η απογοήτευση.

Με βάση την ποιότητα της συναισθηματικής εμπειρίας του πελάτη, το chatbot μπορεί να αποφασίσει να προωθήσει τον πελάτη σε έναν άνθρωπο, αντιπρόσωπο εξυπηρέτησης, όταν ο πελάτης είναι ασυνήθιστα απογοητευμένος. Διαφορετικά, η συζήτηση μπορεί να συνεχιστεί. Όταν το ενσυναίσθητο chatbot εντοπίζει την ευτυχία και την ικανοποίηση από τον πελάτη, τότε λαμβάνει μία αληθινή επιβεβαίωση ικανοποίησης από τον πελάτη.

Με άλλα λόγια, αντί να νιώθετε ότι μιλάτε σε ένα ρομπότ, η εμπειρία του να μιλάτε σε ένα ρομπότ με ενσυναίσθηση μπορεί να είναι πολύ πιο προσωπική.

Τα συστήματα ενσυναίσθησης AI θα αυξήσουν τη διαφάνεια στη λήψη αποφάσεων AI

Μία από τις μεγαλύτερες επικρίσεις για το σύστημα Τεχνητής Νοημοσύνης είναι η αδυναμία του να «εκφράσει» τον τρόπο με τον οποίο καταλήγει στις αποφάσεις. Το επιχείρημα του «μαύρου κουτιού» αναφέρεται συχνά για τις αποφάσεις που λαμβάνονται από τα συστήματα Deep Learning.

Όταν αυτά τα συστήματα ενσωματώσουν την EPU ή το συναισθηματικό τσιπ στα Συστήματα AI, τα Συστήματα AI θα μπορούν να εκφράσουν τα συναισθήματα που χρησιμοποιήθηκαν για τη λήψη αποφάσεων με ενσυναίσθηση. Αντί για το «μαύρο κουτί» των σετ εκπαίδευσης και της γενίκευσης σε διαφορετικούς τύπους δεδομένων, το σύστημα είναι προσαρμοσμένο στις μοναδικές συναισθηματικές ανάγκες κάθε πελάτη.

Με άλλα λόγια, προσδιορίζοντας τις συναισθηματικές καταστάσεις του πελάτη που καθοδηγούν τις αποφάσεις του συστήματος τεχνητής νοημοσύνης με ενσυναίσθηση, η απόφαση του συστήματος AI μπορεί να εξουσιοδοτήσει τόσο τον πελάτη όσο και την εταιρεία να καταλήξουν σε μια αμοιβαία κατανόηση που θα επιτρέψει τη λήψη καλύτερων αποφάσεων.

Προσθέτοντας διαφάνεια στη διαδικασία λήψης αποφάσεων του συστήματος τεχνητής νοημοσύνης, τα συστήματα ενσυναίσθησης τεχνητής νοημοσύνης μπορούν να έχουν περισσότερες πιθανότητες να αποκτήσουν ευρύτερη αποδοχή.

Συμπέρασμα

Καθώς τα Συστήματα AI, προχωρούν προς την τεχνητή γενική νοημοσύνη, ο εντοπισμός περιπτώσεων χρήσης όπου η ενσυναίσθηση μπορεί να είναι χρήσιμη στα Συστήματα αυτά, θα επιτρέψει περισσότερες ηθικές εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης.

Με τη βοήθεια της ενσυναίσθησης στα συστήματα AI, η τεχνητή συναισθηματική νοημοσύνη μπορεί να μας επιτρέψει να κάνουμε το πρώτο βήμα προς τη λειτουργική τεχνητή γενική νοημοσύνη που θα ενδυναμώσει το ανθρώπινο είδος.

Οι εταιρείες που ενστερνίζονται τα συστήματα AI με ενσυναίσθηση, θα είναι σε θέση να εμπνέουν περισσότερη, στον τρόπο με τον οποίο διεξάγονται οι λειτουργίες στην επιχειρήσεις τους. Με τη σειρά του, αυτό μπορεί να αποφέρει πρόσθετη αξία στην οικοδόμηση επιχειρήσεων όπου οι βασικές αξίες τους είναι ανθρωπιστικές και ηθικές.

 

πηγή

Συνεχίστε να διαβάζετε Άρθρα μας!

Αποκτήστε την ψηφιακή σας επιχείρηση insTech
by:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *