Δημιουργήσαμε ένα νέο μοντέλο ψηφιακού μετασχηματισμού, Digital ecosystem, για την εκκίνηση, αναβάθμιση & χρηματοδότηση, Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων & Startups.

Καθώς οι επιχειρήσεις προσπαθούν να εισέλθουν στην μετά Covid-19 εποχή, πρέπει να βρουν μια ισορροπία μεταξύ του ... "τι λειτουργούσε πρίν και τι πρέπει να κάνουν για να πετύχουν στο επόμενο φυσιολογικό"!!!

"Τί ακολουθεί;"

 

Αυτή είναι μια ερώτηση που την θέτουν όλοι οι ηγέτες και τα στελέχη των επιχειρήσεων. ....

Το μόνο σίγουρο είναι οτι το μέλλον δεν είναι αυτό που νομίζαμε πριν λίγους μήνες.

 

Η επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα πρέπει να αντιμετωπίσει τα κενά στην οικονομική ανάπτυξη, τη σταθερότητα και την ευημερία.

“ Ωστόσο, η μετάβαση από την επιχειρηματικότητα που βασίζεται στο βραχυπρόθεσμο κέρδος και στην δημιουργία εταιρειών βάσει πρόσκαιρων ευκαιριών στην INDUSTRY 4 όπου κυριαρχεί η καινοτομία, η AI και η κοινωνική ευθύνη στην ανάπτυξη βάσει Στρατηγικής μακροχρόνιας επένδυσης μπορεί να είναι δύσκολη, ειδικά στις οικονομίες των αναδυόμενων αγορών.  ”

Οι Ελληνικές μικρές και μεσαίες  αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις συνήθως είναι εμπορικά βιώσιμες επιχειρήσεις με 5 έως 250 υπαλλήλους. 

Σε αντίθεση με τις μικροεπιχειρήσεις, οι οποίες συνήθως ξεκινούν μικρές και παραμένουν έτσι, οι ΜμΕ του insTech έχουν σχεδιαστεί για να αναπτύσσονται.

Μπορούν να ξεκινήσουν με μικρούς τζίρους και λίγους πελάτες, αλλά με τη σωστή υποστήριξη μπορούν να αναπτυχθούν και να απασχολούν πολλαπλάσιους υπαλλήλους και να μεγαλώσουν την επιχειρηματική τους αξία.

Ο παλαιός τρόπος διακυβέρνησης των επιχειρήσεων δεν θα επιστρέψει

Στην πραγματικότητα, αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα. Οι περισσότεροι ηγέτες επιχειρήσεων είναι ικανοποιημένοι με το πόσο καλά εξελίχθηκε η εξ αποστάσεως εργασία, τα meetings, η ψηφιακή επικοινωνία, η ηλεκτρονική πώληση κλπ. Υπάρχει βέβαια η νοσταλγία για τις «παλιές καλές ημέρες».  Αυτές οι ημέρες πέρασαν. Η απομακρυσμένη εργασία όμως δεν αποτελεί πανάκεια για τις σημερινές προκλήσεις στο χώρο εργασίας, όπως εκπαίδευση, ανεργία και απώλεια παραγωγικότητας.

Σταματήστε να βασίζεστε σε παραδοσιακές οργανωτικές δομές

Μέχρι τώρα «Κάναμε τις συναντήσεις μας,  περνάγαμε δύο ώρες όλοι μαζί, όλοι προσπαθούσαν να περάσουν την άποψη τους και στο τέλος δεν αποφασίζαμε τίποτα».

Τα meeting την εποχή του Covid-19 ήταν αποκάλυψη. Λειτουργώντας με μια καθορισμένη αποστολή, μια αίσθηση επείγοντος, και μόνο το απαραίτητο προσωπικό στο τραπέζι, οι άνθρωποι παραιτούνται από τις μάχες του εγώ και κινούνται γρήγορα για να λύσουν προβλήματα, στηριζόμενοι στην εξειδίκευση.

Ο τρόπος λειτουργίας όλων των διαδικασιών κατά την διάρκεια της πανδημίας δεν μπορεί να διαρκέσει, αλλά οι ΜμΕ που είχαν επενδύσει στην ανάπτυξη τους, άντεξαν και σήμερα είναι πολύ πιό μπροστά από τις υπόλοιπες.

Successful people ask better questions.

όσοι κινούνται νωρίτερα, γρηγορότερα και πιο αποφασιστικά κάνουν την διαφορά .

Προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ΜμΕ.

Η εμπειρία που αποκτήσαμε τα χρόνια της οικονομικής κρίσης μας έδωσαν την απαιτούμενη εμπειρία σχετικά με τις βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ).

Οι κορυφαίες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι:

  1. Ηγετικες Ικανότητες.
  2. Επιχειρηματική κουλτούρα
  3. Στρατηγική
  4. Οργανωτική Δομή ομάδας
  5. Εκτέλεση της στρατηγικής
  6. Εύρεση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος
  7. Βάζοντας τους υπαλλήλους σας πρώτα
  8. Συστήματα και διαδικασίες ποιότητας
  9. Παραγωγικότητα
  10. Μέτρηση της απόδοσης

 

1. Ηγεσία.

Για να είναι κάποιος ηγέτης μιας ΜμΕ δεν απαιτείται ακαδημαικό πτυχίο για να ξεκινήσει το όραμα του.

Ωστόσο, δεδομένων των πολλών προκλήσεων που αντιμετωπίζουν η διοίκηση και τα στελέχη, παρασύρονται από εξωτερικά ερεθίσματα, με αποτέλεσμα να προβαίνουν σε μη ενδεδειγμένες πρακτικές επειδή δεν έχουν τις κατάλληλες δεξιότητες.

Μερικοί άνθρωποι πιστεύουν ότι πρέπει να γεννηθείς ηγέτης. Από την εμπειρία μου, αυτό είναι μια πλάνη. Υπάρχουν τώρα πολλά υπέροχα βιβλία σχετικά με την ηγεσία για να δείξουν ότι μπορούν να μάθουν σωστές δεξιότητες. Δεν χρειάζεται να είσαι σαν τον Richard Branson για να είσαι σπουδαίος ηγέτης στην επιχείρησή σου.

Απλώς εφοδιαστείτε με τις σωστές δεξιότητες και συνήθειες για να κάνετε τη διαφορά για την ομάδα σας.

Κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης που δημιουργήθηκε από το COVID-19 και την ύφεση που θα ακολουθήσει η αποτελεσματική ηγεσία γίνεται πιο σημαντική.

Αυτό σημαίνει ότι οι δεξιότητες ηγεσίας θα δοκιμαστούν ακόμη περισσότερο.

2. Επιχειρηματική κουλτούρα.

Έχω παρατηρήσει τα τελευταία χρόνια ότι η κουλτούρα στους χώρους εργασίας, γίνεται πιο σημαντική για τους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων. Ο σκοπός της επιχείρησης πρέπει να είναι ξεκάθαρος και από αυτόν τον σκοπό ν' απορρέουν οι αξίες του οργανισμού. .

Ένας εργαζόμενος θα ήθελε να δουλέψει σε μια επιχείρηση οπου θα διαθέτει:

  • Επαγγελματισμό / Ακεραιότητα / Ειλικρίνεια
  • Υποδειγματική Εξυπηρέτηση πελατών / Εργασιακή εξέλιξη ​​
  • Ανάδειξη Πρωτοβουλιών / Αυτονομία  / Καινοτομία
  • Σεβασμό

Αφιερώστε λίγο χρόνο για να επαναπροσδιορίσετε και να καθορίσετε το όραμα σας, τις αξίες και την αποστολή σας και στη συνέχεια βεβαιωθείτε ότι όλοι το γνωρίζουν. Στη συνέχεια, αρχίστε να τα συζητάτε με τις ομάδες σας και μέσω τακτικών αξιολογήσεων προσωπικού και ομαδικών συναντήσεων ενισχύστε τις αξίες έτσι ώστε να γίνουν μέρος του τρόπου λειτουργίας της επιχείρησης. Τα συνθήματα και οι αφίσες στους τοίχους δεν βοηθούν. Αλλάξτε την συμπεριφορά της ομάδας με την πάροδο του χρόνου ενισχύοντάς τους με επαίνους και βραβεία.

Αυτό οδηγεί σε μια καθορισμένη κουλτούρα όπου το ίδιο το ανθρώπινο δυναμικό θα προσπαθεί να προστατεύσει και να αναπτύξει.

Σε ταραχώδεις στιγμές που πρέπει να μειωθούν τα γενικά έξοδα, είναι σημαντικό να διασφαλίσετε ότι εξακολουθείτε να ζείτε με τις αξίες σας και να εργαστείτε για την ανάπτυξη μιας ανθεκτικής κουλτούρας.

3. Στρατηγική

Συνέπεια της έλλειψης ανάπτυξης ηγεσίας είναι η έλλειψη επιχειρηματικού σχεδιασμού στις περισσότερες ΜμΕ. Υπάρχουν πλέον καλά τεκμηριωμένα εργαλεία Business model canvas, που μπορούν πραγματικά να βοηθήσουν την επιχείρησή σας να εστιάσει σε αυτό που έχει σημασία.

Δείτε το: Strategyzer Business Model Canvas & Traction

Δεν χρειάζεται πολύς χρόνος για να πάρεις ιδέες και είναι αρκετός για να σκεφτεί τι χρειάζεται η επιχείρηση σου για να επιτύχει τους στόχους της σε τρία χρόνια και πώς μπορούν να υλοποιηθούν. Είναι επίσης εξαιρετικό για την ανάπτυξη της ομάδα της επιχείρησης που συμμετέχει στο «πώς» θα γίνει η εφαρμογής της στρατηγικής.  Μήν ξεχνάτε οτι η σωστή στρατηγική ανάπτυξη επιταχύνεται όταν η ομάδα το «πάρει στα χέρια της».

4. Εκτέλεση στρατηγικής

Κάτι που βοηθά πραγματικά τις επιχειρήσεις να πετύχουν στην εκτέλεση στρατηγικής, σχεδίων και ιδεών. είναι να μπορέσετε να σχεδιάσετε ένα τριετές σχέδιο και να το χωρίσετε σε στόχους 12 μηνών, και στη συνέχεια να είστε πραγματικά εστιασμένοι και να το μεταφράσετε σε στόχους τριμήνων.

Με την επίτευξη των στόχων τους κάθε τρεις μήνες, οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων μπορούν να αρχίσουν να επωφελούνται από τα κέρδη που επιτυγχάνονται ικανοποιώντας κάθε στόχο. Αυτό είναι κάτι που κάθε ιδιοκτήτης επιχείρησης μπορεί να εφαρμόσει, διότι σημαίνει την πραγματοποίηση μικρών τακτικών βελτιώσεων στην επιχείρηση αντί να σκεφτεί μια μεγάλη αναθεώρηση και στη συνέχεια να προσπαθήσει να την περάσει στην ομάδα.

5. Δημιουργία ομάδας «Α»

Η επόμενη πρόκληση για να αναπτύξετε την ΜμΕ σας είναι να βρείτε τους κατάλληλους ανθρώπους για να την αναπτύξετε ομάδες που θα σας διασφαλίζουν ότι διαθέτουν όλες τις λειτουργικές πτυχές, όπως πωλήσεις, μάρκετινγκ, παραγωγή, οργανωτικές λειτουργίες και λογιστικά κλπ.

Για την αποτελεσματική λειτουργία και ανάπτυξη μιας επιχείρησης, ένας ιδιοκτήτης ή διευθύνων σύμβουλος πρέπει να αποκοπεί από τους περισπασμούς της εκτέλεσης των καθημερινών λειτουργιών. Η ύπαρξη μιας υπέροχης ομάδας "Α" βοηθάει πραγματικά σε αυτό. Σ' αυτό μπορεί να σας βοηθήσει το insTech παρέχοντας σας γνώσεις και εργαλεία για την ανάπτυξη της επιχείρησης σας

6. Κάνοντας την επιχείρηση να ξεχωρίζει

Η εύρεση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος σήμερα μπορεί να είναι μια πραγματική πρόκληση. Είναι σημαντικό για κάθε επιχείρηση να λάβει την επιβεβαίωση από τις αγορές οτι η εταιρεία έχει κάνει ό, τι μπορεί για να ξεχωρίσει, αλλά απαιτεί χρόνο, χρήματα και πόρους.

Το να κάνεις μια μικρότερη επιχείρηση να ξεχωρίζει στη σημερινή αγορά μπορεί να είναι δύσκολο, αλλά σίγουρα πρέπει να περιλαμβάνουν τους πιο ανταγωνιστικούς τρόπους τους οποίους επιθυμούν οι πελάτες:

  • Ποιότητα
  • Εξυπηρέτηση πελατών
  • Ευκολία (Τοπική / Παράδοση / Διαθεσιμότητα αποθεμάτων)
  • Δύσκολο να το αγοράσετε αλλού
  • Η εμπειρία σας
  • Τιμή

Αν θέλετε να κατανοήσετε την αξία που προσφέρετε στους πελάτες σας, ρίξτε μια ματιά στον Καμβά Value Proposition

7. Βάζοντας τους υπαλλήλους σας πρώτα

Ο Richard Branson αναφέρεται συχνά ως:

«Εάν φροντίζετε το προσωπικό σας, αυτό θα φροντίζει τους πελάτες σας. Είναι τόσο απλό. "

Εάν βάζετε πρώτα το προσωπικό σας και είστε σίγουρος ότι είναι εκπαιδευμένοι, κατανοούν τι θέλετε να κάνουν και οτι τους παρέχετε την αυτονομία στις εργασίες τους, τότε θα σας παραδώσουν τα απαραίτητα αποτελέσματα και οι πελάτες σας θα είναι ευχαριστημένοι.

8. Συστήματα και διαδικασίες

Πολλές ΜμΕ να πιστεύουν ότι η ύπαρξη συστημάτων και διαδικασιών τις καθιστά λιγότερο ανταγωνιστικές. Στην πραγματικότητα ισχύει το αντίστροφο. Καλά μελετημένα και δοκιμασμένα συστήματα και διαδικασίες σημαίνει ότι αυτό που παραδίδεται στον πελάτη, είτε ένα προϊόν είτε μια υπηρεσία, είναι αυτό που περιμένει και παραδίδεται κάθε φορά. Αυτό σημαίνει ότι θα επιστρέψουν για νέες αγορές και θα ενημερώσουν τους φίλους και τις επαφές τους.

9. Παραγωγικότητα

Η παραγωγικότητα ευθυγραμμίζεται σε μεγάλο βαθμό με συστήματα και διαδικασίες ποιότητας. Ωστόσο, είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Πρόκειται για την κατανόηση ολόκληρης της εταιρικής κουλτούρας και των διαδικασιών. Η λειτουργική σκέψη πρέπει να ενσωματωθεί σε όλη την επιχείρηση, έτσι ώστε όλοι να ενεργούν εξυπνότερα σε οποιοδήποτε επίπεδο απασχολούνται.

Όταν εντοπίζεται ένα πρόβλημα, η ομάδα πηγαίνει στο πρόβλημα αντί να αναλώνεται σε θεωρητικές συναντήσεις. Μερικές φορές η απλή επικοινωνία με τον κάτοχο του προβλήματος μπορεί να προσφέρει μια γρήγορη και εύκολη λύση. Μειώνει ριζικά τον χρόνο και τις επιπλοκές που προκύπτουν από εσφαλμένη επικοινωνία.

10. Μέτρηση της απόδοσης

Μία από τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις είναι η ικανότητα εντοπισμού των βασικών μετρήσεων με τις οποίες πρέπει να οδηγούν τις επιχειρήσεις τους.

Οι περισσότεροι θα μετρήσουν τα έσοδα από τις πωλήσεις και το ακαθάριστο / καθαρό κέρδος σε μηνιαία βάση, αλλά συχνά αυτό απέχει από την πραγματικότητα. Η εύρεση των σωστών KPI's μπορεί να είναι μια πραγματική πρόκληση για να ανακαλύψετε τι πραγματικά λειτουργεί για την επιχείρησή σας. Αυτές είναι οι μετρήσεις που οδηγούν στη σωστή δραστηριότητα και συχνά είναι μετρήσεις λογικής.

Σημαντικές προκλήσεις

Μία από τις κύριες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις λόγω των πολιτικών αλλαγών είναι το κόστος που σχετίζεται με την φορολογία, το κόστος των κανονισμών και τώρα όλες τις προκλήσεις του COVID-19.

Ορισμένοι πιστεύουν ότι η μείωση του μικτού κέρδους (η διαφορά μεταξύ αυτού που αγοράστηκε και πωλήθηκε αλλά αγνοώντας τα γενικά έξοδα) θέτει υπό αμφισβήτηση ολόκληρη τη βιωσιμότητά τους λόγω των στενών περιθωρίων στα οποία λειτουργούν.

Για κάποιες άλλες εταιρείες είναι πολύ δύσκολο να αυξηθούν οι τιμές επειδή ασκείτε συνεχής έλεγχος.

Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ιδιοκτήτες μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων είναι ότι δεν διαθέτουν κανέναν έλεγχο επί των αυξανόμενων δαπανών, όπως οι εισφορές και οι εναλλακτικές δαπάνες και δεν είναι σε θέση να τις μεταβιβάσουν στον πελάτη.

Ένα από τα πράγματα που μας έδειξε ο COVID-19 είναι οτι πολλές επιχειρήσεις θα ξανασκεφτούν να χρησιμοποιούν τεχνολογία για να επιτρέψουν την εργασία από το σπίτι, την ηλεκτρονική παροχή υπηρεσιών και τη χρήση τεχνολογίας για να μειώσουν τα γενικά έξοδα.

Συνέπειες της μη λήψης των σωστών αποφάσεων

Ορισμένα ζητήματα όπως η ταμειακή ροή, ο προγραμματισμός διαδοχής, ο κύκλος εργασιών του προσωπικού κλπ βαρύνουν συχνά τον ιδιοκτήτη της επιχείρησης ή τον διευθύνοντα σύμβουλο και απαιτούν να ξοδεύει πολύ χρόνο στην επιχείρηση αντί να εργάζεται σε αυτήν.

Έτσι, πολλές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις είναι συνέπειες της μη εξεύρεσης του χρόνου για ν' αντιμετωπιστούν όπως:

  • Αυξανόμενα έσοδα
  • Ταμειακές ροές
  • Υπερβολική εξάρτηση από μερικούς πελάτες
  • Κύκλος εργασιών προσωπικού
  • Συνεχείς μειώσεις των τιμών και προσφορές με αποτέλεσμα την μείωση της κερδοφορία και της απόδοσης
  • Αναζήτηση κεφαλαίου (κακά επιχειρηματικά σχέδια και ομάδες με χαμηλή απόδοση αγωνίζονται να συγκεντρώσουν χρηματοδότηση)

Παραμείνετε σε εγρήγορση

Ως ηγέτης, ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης ή ο διευθύνων σύμβουλος πρέπει να παραμείνει ενεργοποιημένος. Το πάθος για την επιχείρηση είναι μολυσματικό και διαπερνά σε όλους τους τομείς. Η διατήρηση των ενεργειακών επιπέδων σε υψηλό επίπεδο μπορεί να είναι μια πραγματική πρόκληση καθώς η επιχείρηση γίνεται πιο ανταγωνιστική και βασίζεται στην τεχνολογία με περισσότερες πιέσεις από ποτέ, η τακτική άσκηση. η καλή διατροφή και ο χρόνος ανάπαυσης είναι βασικά στοιχεία.

Λήψη της σωστής υποστήριξης

Εάν θέλετε βοήθεια για την αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων, μεταβείτε στο Business Coach για περισσότερες πληροφορίες.

Υποστήριξη ψηφιακού μάρκετινγκ

Μία από τις τακτικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις είναι η ενημέρωση σχετικά με το τι λειτουργεί και τι όχι στο ψηφιακό μάρκετινγκ. Αυτό μπορεί να είναι πραγματικά δύσκολο αλλά είναι σημαντικό, καθώς μπορείτε να σπαταλήσετε πολλά χρήματα σε πράγματα που κάποτε λειτουργούσαν, αλλά όχι σήμερα.

Δεδομένου ότι οι περισσότερες από τις επιχειρήσεις του instech χρειάζονται ανάπτυξη και γενικά αυτό σημαίνει περισσότερες πωλήσεις, επιλέξαμε να διαφοροποιηθούμε και να γίνουμε ένα υβριδικό ψηφιακό επιχειρηματικό οικοσύστημα.

Τι είναι λοιπόν ένα υβριδικό ψηφιακό επιχειρηματικό οικοσύστημα.; Πέρα από τον σχεδιασμό του ψηφιακού μάρκετινγκ, μπορούμε επίσης να σας βοηθήσουμε να το διαχειριστείτε ή απλά να μας ζητήσετε την ανάπτυξη ορισμένων εξειδικευμένων δεξιοτήτων όπως η δημιουργία δυνητικών πελατών μέσω του LinkedIn.

Ρίξτε μια ματιά στο φάσμα των υπηρεσιών, ώστε να μπορείτε να κάνετε το ψηφιακό μάρκετινγκ να λειτουργεί για την επιχείρησή σας: Ψηφιακό μάρκετινγκ

Αναζητάτε περισσότερη υποστήριξη για την ανάπτυξη της επιχείρησης σας;

Προσφέρουμε 1 ώρα δωρεάν επικοινωνίας  comference zoom για να σας βοηθήσουμε να ξεπεράσετε τις επιχειρηματικές σας προκλήσεις με τον ειδικό Business Coach . Επικοινωνήστε μαζί μας σήμερα για να κάνετε κράτηση για τη συνεδρία σας ή εναλλακτικά στο info@instech.gr  / 210 8547220.

Εγγραφείτε για να λαμβάνετε με e-mail
τα τελευταία νέα, σχετικά με το insTech

Θα σας στείλουμε Newsletter όταν δημοσιεύονται νέα άρθρα σχετικά με αυτό το θέμα.

Σχετικά με τους συγγραφείς


Konstantinos Paterakis
(I write about tech, cyber & finance)

  • Business Coach, Digital Marketeer, Author
  • Insurance Risk Management Analyst, CyRM
  • Co-Founder entrepreneurship ecosystem insTech,
  • Co-Founder & Μέλος Δ.Σ. cluster Panormos
by:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.