Δημιουργήσαμε ένα νέο μοντέλο ψηφιακού μετασχηματισμού, Digital ecosystem, για την εκκίνηση, αναβάθμιση & χρηματοδότηση, Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων & Startups.

Το επιχειρηματικό σας σχέδιο είναι το θεμέλιο της επιχείρησής σας. 

Σε αυτές τις δύσκολες στιγμές,
έχουμε κάνει τα άρθρα μας για τον μετασχηματισμό ελεύθερα περιορισμών για όλους τους αναγνώστες.
Για να λαμβάνετε όλο το περιεχόμενο του insTech στα εισερχόμενά σας,
εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο.

Μάθετε πώς να γράφετε ένα επιχειρηματικό σχέδιο γρήγορα και αποτελεσματικά με ένα πρότυπο επιχειρηματικού σχεδίου.

 

 

MARKETING_118

Τα επιχειρηματικά σχέδια σας βοηθούν να διευθύνετε την επιχείρησή σας

@BusinessConsulting

Ένα καλό επιχειρηματικό σχέδιο, σας καθοδηγεί σε κάθε στάδιο έναρξης και διαχείρισης της επιχείρησής σας. Θα το χρησιμοποιήσετε ως οδικό χάρτη για τον τρόπο δομής, λειτουργίας και ανάπτυξής σας. Είναι ένας τρόπος να σκεφτείτε τα βασικά της στοιχεία.

Τα επιχειρηματικά σχέδια μπορούν να σας βοηθήσουν να λάβετε χρηματοδότηση ή να προσελκύσετε νέους συνεργάτες. Οι επενδυτές θέλουν να αισθάνονται σίγουροι ότι θα δουν απόδοση της επένδυσής τους. Είναι το εργαλείο που θα χρησιμοποιήσετε για να πείσετε τους ανθρώπους ότι η συνεργασία μαζί σας, ή η επένδυση στην εταιρεία σας, είναι μια έξυπνη επιλογή.

MARKETING_113

Επιλέξτε μια μορφή επιχειρηματικού σχεδίου που λειτουργεί για εσάς

@BusinessConsulting

Δεν υπάρχει σωστός ή λάθος τρόπος για να γράψετε ένα επιχειρηματικό σχέδιο. Αυτό που είναι σημαντικό είναι το σχέδιό σας να ανταποκρίνεται στις ανάγκες σας.

Τα περισσότερα  εμπίπτουν σε μία από τις δύο κοινές κατηγορίες: παραδοσιακή ή λιτή εκκίνηση.

Τα παραδοσιακά επιχειρηματικά σχέδια είναι πιο κοινά, χρησιμοποιούν μια τυπική δομή και σας ενθαρρύνουν να κάνετε λεπτομέρειες σε κάθε ενότητα. Τείνουν να απαιτούν περισσότερη εργασία εκ των προτέρων και μπορεί να έχουν δεκάδες σελίδες.

Τα επιχειρηματικά σχέδια λιτής εκκίνησης είναι λιγότερο κοινά, αλλά εξακολουθούν να χρησιμοποιούν μια τυπική δομή. Επικεντρώνονται στη σύνοψη μόνο των πιο σημαντικών σημείων των βασικών στοιχείων του σχεδίου σας. Μπορεί να χρειαστούν μόλις μία ώρα για να κατασκευαστούν και συνήθως είναι μόνο μία σελίδα.

MARKETING_081

Μορφή παραδοσιακού επιχειρηματικού σχεδίου

@BusinessConsulting

Μπορεί να προτιμήσετε μια παραδοσιακή μορφή επιχειρηματικού σχεδίου εάν είστε πολύ προσανατολισμένοι στη λεπτομέρεια, θέλετε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ή σκοπεύετε να ζητήσετε χρηματοδότηση από παραδοσιακές πηγές.

Όταν γράφετε το επιχειρηματικό σας σχέδιο, δεν χρειάζεται να τηρείτε το ακριβές περίγραμμα του επιχειρηματικού σχεδίου. Αντίθετα, χρησιμοποιήστε τις ενότητες που έχουν περισσότερο νόημα για την επιχείρησή σας και τις ανάγκες σας. Τα παραδοσιακά επιχειρηματικά σχέδια χρησιμοποιούν κάποιο συνδυασμό αυτών των εννέα ενοτήτων.

περίληψη των κυριότερων σημείων

Πείτε εν συντομία στον αναγνώστη σας ποια είναι η εταιρεία σας και γιατί θα είναι επιτυχημένη. Συμπεριλάβετε τη δήλωση αποστολής, το προϊόν ή την υπηρεσία σας και βασικές πληροφορίες σχετικά με την ηγετική ομάδα, τους υπαλλήλους και την τοποθεσία της εταιρείας σας. Θα πρέπει επίσης να συμπεριλάβετε οικονομικές πληροφορίες και σχέδια ανάπτυξης υψηλού επιπέδου εάν σκοπεύετε να ζητήσετε χρηματοδότηση.

Περιγραφή εταιρείας

Χρησιμοποιήστε την περιγραφή της εταιρείας σας για να παρέχετε λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με την εταιρεία σας. Αναλύστε λεπτομερώς τα προβλήματα που επιλύει η επιχείρησή σας. Να είστε συγκεκριμένοι και να αναφέρετε τους καταναλωτές, τον οργανισμό ή τις επιχειρήσεις που σχεδιάζει να εξυπηρετήσει η εταιρεία σας.

Εξηγήστε τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που θα κάνουν την επιχείρησή σας επιτυχία. Υπάρχουν ειδικοί στην ομάδα σας; Βρήκατε την ιδανική τοποθεσία για το κατάστημά σας; Η περιγραφή της εταιρείας σας είναι το μέρος για να καυχηθείτε για τα δυνατά σας σημεία.

Ανάλυση αγοράς

Θα χρειαστείτε καλή κατανόηση των προοπτικών του κλάδου σας και της αγοράς-στόχου. Η έρευνα ανταγωνισμού θα σας δείξει τι κάνουν άλλες επιχειρήσεις και ποια είναι τα δυνατά τους σημεία. Στην έρευνα αγοράς σας, αναζητήστε τάσεις και θέματα. Τι κάνουν οι επιτυχημένοι ανταγωνιστές; Γιατί λειτουργεί; Μπορείτε να το κάνετε καλύτερα; Τώρα είναι η ώρα να απαντήσετε σε αυτές τις ερωτήσεις.

Οργάνωση και διαχείριση

Πείτε στον αναγνώστη σας πώς θα δομηθεί η εταιρεία σας και ποιος θα τη διευθύνει.

Περιγράψτε τη  νομική δομή  της επιχείρησής σας. Δηλώστε εάν έχετε ή σκοπεύετε να συγχωνέψετε την επιχείρησή σας με μία άλλη εταιρεία ή επαγγελματία, δημιουργήστε μια ομόρρυθμη ή ετερόρρυθμη εταιρεία. Εάν πάλι είστε ατομική επιχείρηση και θέλετε να την κλιμακώσετε δημιουργήστε μία εταιρεία ΙΚΕ ή ΕΠΕ.

Χρησιμοποιήστε ένα οργανόγραμμα για να προσδιορίσετε ποιος είναι υπεύθυνος για τι στην εταιρεία σας. Δείξτε πώς η μοναδική εμπειρία κάθε ατόμου θα συμβάλει στην επιτυχία του εγχειρήματός σας. Σκεφτείτε να συμπεριλάβετε βιογραφικά και βιογραφικά των βασικών μελών της ομάδας σας.

Σέρβις ή σειρά προϊόντων

Περιγράψτε τι πουλάτε ή τι υπηρεσία προσφέρετε. Εξηγήστε πώς ωφελεί τους πελάτες σας και πώς φαίνεται ο κύκλος ζωής του προϊόντος. Μοιραστείτε τα σχέδιά σας για πνευματική ιδιοκτησία, όπως καταθέσεις πνευματικών δικαιωμάτων ή διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας. Εάν κάνετε  έρευνα και ανάπτυξη  για την υπηρεσία ή το προϊόν σας, εξηγήστε το λεπτομερώς.

Προώθηση και πωλήσεις

Δεν υπάρχει μόνος τρόπος προσέγγισης μιας στρατηγικής μάρκετινγκ. Η στρατηγική σας πρέπει να εξελίσσεται και να αλλάζει για να ταιριάζει στις μοναδικές σας ανάγκες.

Ο στόχος σας σε αυτήν την ενότητα είναι να περιγράψετε πώς θα προσελκύσετε και θα διατηρήσετε πελάτες. Θα περιγράψετε επίσης πώς θα συμβεί πραγματικά μια πώληση. Θα ανατρέξετε σε αυτήν την ενότητα αργότερα όταν κάνετε οικονομικές προβλέψεις, επομένως φροντίστε να περιγράψετε διεξοδικά τις πλήρεις στρατηγικές μάρκετινγκ και πωλήσεων.

Αίτημα χρηματοδότησης

Εάν ζητάτε χρηματοδότηση, εδώ θα περιγράψετε τις απαιτήσεις χρηματοδότησής σας. Ο στόχος σας είναι να εξηγήσετε με σαφήνεια πόση χρηματοδότηση θα χρειαστείτε τα επόμενα πέντε χρόνια και σε τι θα τη χρησιμοποιήσετε.

Καθορίστε εάν θέλετε χρέος ή ίδια κεφάλαια, τους όρους που θέλετε να ισχύουν και το χρονικό διάστημα που θα καλύψει το αίτημά σας. Δώστε μια λεπτομερή περιγραφή του τρόπου με τον οποίο θα χρησιμοποιήσετε τα χρήματά σας. Προσδιορίστε εάν χρειάζεστε χρήματα για να αγοράσετε εξοπλισμό ή υλικά, να πληρώσετε μισθούς ή να καλύψετε συγκεκριμένους λογαριασμούς μέχρι να αυξηθούν τα έσοδα. Να συμπεριλαμβάνετε πάντα μια περιγραφή των μελλοντικών στρατηγικών οικονομικών σας σχεδίων, όπως η εξόφληση του χρέους ή η πώληση της επιχείρησής σας.

Οικονομικές προβλέψεις

Συμπληρώστε το αίτημα χρηματοδότησης με οικονομικές προβλέψεις. Στόχος σας είναι να πείσετε τον αναγνώστη ότι η επιχείρησή σας είναι σταθερή και θα έχει οικονομική επιτυχία.

Εάν η επιχείρησή σας είναι ήδη εγκατεστημένη, συμπεριλάβετε καταστάσεις λογαριασμού αποτελεσμάτων, ισολογισμούς και καταστάσεις ταμειακών ροών για τα τελευταία τρία έως πέντε χρόνια. Εάν έχετε άλλη εξασφάλιση που θα μπορούσατε να βάλετε έναντι ενός δανείου, φροντίστε να την καταχωρίσετε τώρα.

Παρέχετε μια προοπτική οικονομικής προοπτικής για τα επόμενα πέντε χρόνια. Συμπεριλάβετε προβλεπόμενες καταστάσεις εισοδήματος, ισολογισμούς, καταστάσεις ταμειακών ροών και προϋπολογισμούς κεφαλαιουχικών δαπανών. Για το πρώτο έτος, γίνετε ακόμη πιο συγκεκριμένοι και χρησιμοποιήστε τριμηνιαίες — ή και μηνιαίες — προβολές. Φροντίστε να εξηγήσετε με σαφήνεια τις προβλέψεις σας και να τις ταιριάξετε με τα αιτήματά σας χρηματοδότησης.

Αυτό είναι ένα εξαιρετικό μέρος για να χρησιμοποιήσετε γραφήματα και γραφήματα για να πείτε την οικονομική ιστορία της επιχείρησής σας.

παράρτημα

Χρησιμοποιήστε το παράρτημά σας για να παράσχετε δικαιολογητικά ή άλλα υλικά που σας ζητήθηκαν ειδικά. Κοινά στοιχεία που πρέπει να συμπεριληφθούν είναι τα πιστωτικά ιστορικά, τα βιογραφικά, οι φωτογραφίες προϊόντων, οι συστατικές επιστολές, οι άδειες, οι άδειες, οι πατέντες, τα νομικά έγγραφα και άλλες συμβάσεις.

 

MARKETING_070

Μορφή λιτής εκκίνησης

@BusinessConsulting

Μπορεί να προτιμήσετε μια λιτή μορφή εκκίνησης εάν θέλετε να εξηγήσετε ή να ξεκινήσετε την επιχείρησή σας γρήγορα, η επιχείρησή σας είναι σχετικά απλή ή σκοπεύετε να αλλάζετε και να βελτιώνετε τακτικά το επιχειρηματικό σας σχέδιο.

Οι μορφές Lean startup είναι γραφήματα που χρησιμοποιούν μόνο λίγα στοιχεία για να περιγράψουν την πρόταση αξίας, την υποδομή, τους πελάτες και τα οικονομικά της εταιρείας σας. Είναι χρήσιμα για την οπτικοποίηση ανταλλαγών και θεμελιωδών γεγονότων για την εταιρεία σας.

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να αναπτύξετε ένα λιτό πρότυπο εκκίνησης. Μπορείτε να κάνετε αναζήτηση στον ιστό για να βρείτε δωρεάν πρότυπα για να δημιουργήσετε το επιχειρηματικό σας σχέδιο. Αναφέρουμε εννέα στοιχεία ενός μοντέλου επιχειρηματικού σχεδίου εδώ:

Βασικές συνεργασίες

Σημειώστε τις άλλες επιχειρήσεις ή υπηρεσίες με τις οποίες θα συνεργαστείτε για τη λειτουργία της επιχείρησής σας. Σκεφτείτε τους προμηθευτές, τους κατασκευαστές, τους υπεργολάβους και παρόμοιους στρατηγικούς συνεργάτες.

Βασικές δραστηριότητες

Καταγράψτε τους τρόπους με τους οποίους η επιχείρησή σας θα αποκτήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Επισημάνετε πράγματα όπως η απευθείας πώληση στους καταναλωτές ή η χρήση τεχνολογίας για την αξιοποίηση της οικονομίας κοινής χρήσης.

Βασικοί πόροι

Καταγράψτε οποιονδήποτε πόρο θα αξιοποιήσετε για να δημιουργήσετε αξία για τον πελάτη σας. Τα πιο σημαντικά περιουσιακά σας στοιχεία θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν προσωπικό, κεφάλαιο ή πνευματική ιδιοκτησία. Μην ξεχάσετε να αξιοποιήσετε επιχειρηματικούς πόρους που μπορεί να είναι διαθέσιμοι.

Πρόταση αξίας

Κάντε μια σαφή και συναρπαστική δήλωση σχετικά με τη μοναδική αξία που φέρνει η εταιρεία σας στην αγορά.

Σχέσεις πελατών

Περιγράψτε πώς θα αλληλεπιδράσουν οι πελάτες με την επιχείρησή σας. Είναι αυτοματοποιημένο ή προσωπικό; Αυτοπροσώπως ή διαδικτυακά; Σκεφτείτε την εμπειρία του πελάτη από την αρχή μέχρι το τέλος.

Τμήματα πελατών

Να είστε συγκεκριμένοι όταν ονομάζετε την αγορά-στόχο σας. Η επιχείρησή σας δεν θα είναι για όλους, επομένως είναι σημαντικό να έχετε ξεκάθαρη αίσθηση του ποιον θα εξυπηρετεί η επιχείρησή σας.

Κανάλια

Καταγράψτε τους πιο σημαντικούς τρόπους με τους οποίους θα μιλήσετε στους πελάτες σας. Οι περισσότερες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν έναν συνδυασμό καναλιών και τα βελτιστοποιούν με την πάροδο του χρόνου.

Διάρθρωση του κόστους

Θα επικεντρωθεί η εταιρεία σας στη μείωση του κόστους ή στη μεγιστοποίηση της αξίας; Καθορίστε τη στρατηγική σας και, στη συνέχεια, απαριθμήστε τα πιο σημαντικά κόστη που θα αντιμετωπίσετε για να την ακολουθήσετε.

Ροές εσόδων

Εξηγήστε πώς η εταιρεία σας θα κερδίσει πραγματικά χρήματα. Μερικά παραδείγματα είναι οι άμεσες πωλήσεις, οι συνδρομές μέλους και η πώληση διαφημιστικού χώρου. Εάν η εταιρεία σας έχει πολλαπλές ροές εσόδων, καταχωρίστε τις όλες.

 

Χρειάζεστε βοήθεια;
Λάβετε δωρεάν επιχειρηματική συμβουλευτική.

Συνδεθείτε με έναν Μέντορα insTech, ή με το Κέντρο Ανάπτυξης Μικρών Επιχειρήσεων
by:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.