Οι επαγγελματίες και οι επιχειρήσεις ασφαλιστικής διαμεσολάβησης έχουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν νέες πηγές εσόδων επανεξετάζοντας τους παραδοσιακούς τους ρόλους και υιοθετώντας μια νοοτροπία οικοσυστήματος.
Εισαγωγή.
Ένα Οικοσύστημα πλατφόρμας είναι ένα επιχειρηματικό μοντέλο που επιτρέπει σε πολλούς συμμετέχοντες (Ασφαλιστικές εταιρείες, διαμεσολαβητές και καταναλωτές) να συνδέονται με αυτήν, να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους και να δημιουργούν και να ανταλλάσσουν αξία . Οι πιο επιτυχημένες εταιρείες στην ψηφιακή εποχή, συμπεριλαμβανομένων των Alibaba, Amazon και Facebook, σχεδιάστηκαν όλες σε επιχειρηματικά μοντέλα πλατφόρμας. Ένα οικοσύστημα, εν τω μεταξύ, είναι ένα διασυνδεδεμένο σύνολο υπηρεσιών που επιτρέπει στους χρήστες να εκπληρώσουν μια ποικιλία αναγκών σε μια ολοκληρωμένη εμπειρία. Τα καταναλωτικά οικοσυστήματα που αναδύονται αυτή τη στιγμή σε όλο τον κόσμο τείνουν να επικεντρώνονται σε ανάγκες όπως ταξίδια, υγειονομική περίθαλψη ή στέγαση. Τα οικοσυστήματα Business-to-business (B2B) περιστρέφονται γενικά γύρω από έναν συγκεκριμένο υπεύθυνο λήψης αποφάσεων μιας ομάδας από επαγγελματίες του μάρκετινγκ και των πωλήσεων, των λειτουργιών, των προμηθειών ή των οικονομικών.
Σε αυτό το άρθρο εξετάζουμε την άνοδο των οικοσυστημάτων και τις επιπτώσεις της τάσης για τους ασφαλιστικούς Διαμεσολαβητές.
Για να επιτύχουν στα οικοσυστήματα πλατφόρμας, οι ασφαλιστές θα πρέπει να εξετάσουν προσεκτικά τους παραδοσιακούς ρόλους και τα επιχειρηματικά τους μοντέλα και να αξιολογήσουν τις ευκαιρίες συνεργασίας με παίκτες και από άλλους κλάδους.
"Το Οικοσύστημα Πλατφόρμα θα παρέχει την ομάδα η οποία θα δώσει τις κατευθυντήριες γραμμές για την επιλογή των καταλληλότερων εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) ελαχιστοποιώντας το επενδυόμενο κεφάλαιο."
Πρέπει επίσης να κατανοήσουν πώς τα οικοσυστήματα θα μετατοπίσουν τις δεξαμενές αξίας και θα αλλάξουν τη φύση του κινδύνου. Η υιοθέτηση μιας νοοτροπίας οικοσυστήματος θα είναι ένα επίπονο ταξίδι για πολλούς ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές. Όσοι όμως κατανοούν αυτό το εξελισσόμενο τοπίο μπορούν να κάνουν τα πρώτα βήματα για τη δημιουργία νέων πηγών εσόδων.
Με το insTech θα σχεδιάσετε την Στρατηγική
Οι άνθρωποι μας στο ψηφιακό οικοσύστημα του insTech βοηθούν Agents & Brokers να μεταμορφώσουν τις ....
Οι πελάτες στο επίκεντρο κάθε ψηφιακής δραστηριότητας
Η εκτεταμένη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών στην καθημερινή ζωή έχει γίνει το νέο φυσιολογικό. Είναι σύνηθες να κάνετε διακοπές σε ακίνητα της Airbnb. Η Amazon είναι πλέον κάτι περισσότερο από πωλητής και το Facebook είναι τρόπος ζωής. Οι πελάτες ξυπνούν σε έναν κόσμο στον οποίο κάθε ανάγκη τους μπορεί να αντιμετωπιστεί μέσω των smartphone τους. Η τοποθέτηση των πελατών στο επίκεντρο κάθε ψηφιακής δραστηριότητας όχι μόνο έχει κλιμακώσει την υιοθέτηση, αλλά έχει επίσης επιτρέψει στις εταιρείες να συλλάβουν αδιανόητη αξία. Οι επτά από τις δέκα μεγαλύτερες εταιρείες ανά κεφαλαιοποίηση είναι παίκτες οικοσυστήματος (Alibaba, Alphabet, Amazon, Apple, Facebook, Microsoft και Tencent) υποδηλώνοντας την δύναμη της ψηφιακής τεχνολογίας.
Μέσω των ψηφιακών οικοσυστημάτων, ο Ασφαλιστικός τομέας επενδύει πολλά σε ευκαιρίες που έχουν τη δυνατότητα να ευθυγραμμίσουν εκ νέου την αγορά, εγκαινιάζοντας έτσι μια εποχή «τομέων χωρίς σύνορα» και Επενδύοντας στο Ψηφιακό Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ.
Ωστόσο, τα οφέλη των ψηφιακών οικοσυστημάτων δεν θα κατανεμηθούν ομοιόμορφα. Ενώ η ψηφιακή τεχνολογία ωθεί ορισμένες εταιρείες να γίνουν ξεκάθαροι νικητές της αγοράς , εξαντλεί τα εταιρικά κέρδη και τη συνολική αξία για πολλές άλλες.
Τα οικοσυστήματα μπορούν να βοηθήσουν την ασφάλιση να ευημερήσει
@BusinessConsulting
Μέχρι το 2025, αναμένεται να εμφανιστούν αρκετά οικοσυστήματα γύρω από τις θεμελιώδεις ανθρώπινες και οργανωτικές ανάγκες. Το πραγματικό σχήμα και η σύνθεση αυτών των οικοσυστημάτων θα ποικίλλει ανά Τομέα. Ασφαλιστικές εταιρείες διαμεσολάβησης θα μπορούσαν να δημιουργήσουν τα δικά τους υποοικοσυστήματα που να εξυπηρετούν άτομα και ιδρύματα ως υπηρεσία μετριασμού κινδύνου. Τα οικοσυστήματα που σχετίζονται περισσότερο με τον ασφαλιστικό κλάδο, περιλαμβάνουν την κινητικότητα, τη στέγαση, την υγεία, την προστασία του πλούτου και τις υπηρεσίες B2B.
Τα οικοσυστήματα παρέχουν συνήθως πέντε τύπους αξίας:
Όταν εξετάζετε τα πιο επιτυχημένα ψηφιακά οικοσυστήματα (π.χ. Amazon) βλέπετε την αυστηρή εστίαση στη δημιουργία αξίας. Μερικές φορές αυτά τα οικοσυστήματα δεν είχαν καν μοντέλο δημιουργίας εσόδων στην αρχή, καθώς επικεντρώνονταν στον πελάτη και στην κατανόηση του πελάτη, όπως θα μάθουμε στο επόμενο κεφάλαιο σχετικά με τα δεδομένα προτού καν αρχίσουν να βάζουν μια τιμή σε υπηρεσίες ή προσφορές. Το να είσαι πελατοκεντρικός δεν εξετάζει μόνο την εξυπηρέτηση πελατών ή τις εξατομικευμένες διαφημίσεις/μάρκετινγκ που προσφέρει η εταιρεία, είναι περισσότερο μια πελατοκεντρικότητα ολόκληρου του φάσματος που είναι δυνατή μόνο λόγω της κλίμακας της επιχείρησης. Αυτό σημαίνει ολιστικές λειτουργίες και συνεργασία μεταξύ τμημάτων και μεταξύ προϊόντων/υπηρεσιών για την όσο το δυνατόν καλύτερη ενσωμάτωση του ταξιδιού του πελάτη.
Το insTech, για παράδειγμα, δίνει τη δυνατότητα στους επισκέπτες να ανακαλύπτουν τις ανάγκες τους, να διαβάζουν πληροφορίες για προιόντα, να επιλέγουν έναν εξειδικευμένο ασφαλιστή (ανεξάρτητο ή συνδεδεμένο με μία ασφαλιστική εταιρεία), να κλείνουν ραντεβού μαζί του, να στέλνουν μηνύματα, να διαβάζουν την αρθρογραφία τους και να συνομιλούν μαζί τους, όλα μέσω μιας ενιαίας διεπαφής. Οι χρήστες δεν χρειάζεται να εναλλάσσονται μεταξύ των πυλών, να διαχειρίζονται ξεχωριστές συνδέσεις ή να ξοδεύουν πνευματική ενέργεια για τη διατήρηση πολλαπλών υπηρεσιών.
Ένα από τα κύρια πλεονεκτήματα της χρήσης ενός ψηφιακού οικοσυστήματος είναι η δυνατότητα συλλογής περαιτέρω πληροφοριών σχετικά με διαδικασίες, πελάτες, συναλλαγές και άλλα. Αυτό καθιστά τα δεδομένα έναν από τους βασικούς οδηγούς για κάθε ψηφιακό οικοσύστημα. Όσο περισσότερα μπορείτε να γνωρίζετε για τον πελάτη, τόσο καλύτερα μπορείτε να προσφέρετε υπηρεσίες, λογισμικό, τεχνολογία και εργαλεία για να βελτιώσετε τη διαδρομή του πελάτη καθ' όλη τη διάρκεια.
Μέσω των ψηφιακών οικοσυστημάτων, όπως το insTech, εξάγονται δεδομένα υψηλής πιστότητας από το οικοσύστημα Ασφαλιστικής προστασίας και τα εφαρμόζει στην σωστή κάλυψη των πελατών, την βελτίωση των προϊόντων, της κάλυψης των ζημιογόνων γεγονότων και των αυτοματισμό των λειτουργιών απ' άκρου εις άκρον.
Λόγω των τεράστιων γνώσεων, στα ψηφιακά οικοσυστήματα συγκεντρώνονται από πελάτες, προμηθευτές και τρίτα μέρη. Επίσης μπορούν να καταστήσουν αυτή τη γνώση εφαρμόσιμη. Ο αυτοματισμός είναι ένα από τα βασικά στοιχεία για τη μείωση της τιμής, τη βελτίωση της ικανοποίησης των πελατών αλλά και την προσφορά νέων υπηρεσιών/προϊόντων για την αύξηση της ροής αξίας.
Για παράδειγμα Το insTech παρέχει στους επισκέπτες της μια μηνιαία κάρτα αναφοράς που απεικονίζει την κατανόηση και την σωστή χρήση του προϊόντος και να τη συγκρίνει με άλλες επιλογές. Ταυτόχρονα δημιουργεί αξία στους παρόχους ασφαλιστικών προϊόντων παρέχοντας ενοποιημένες πληροφορίες σχετικά με τη ζήτηση για να τους βοηθήσει να τα βελτιστοποιήσουν.
Λόγω της κλίμακας των ψηφιακών οικοσυστημάτων, αξίζει επίσης να αναφέρουμε ότι η νοοτροπία πρέπει να είναι πολύ δυναμική. Χαρακτηριστικό αυτών των οικοσυστημάτων όπως το insTech είναι η μεγάλη προσαρμοστικότητα και η γρήγορη αντίδραση στις μεταβαλλόμενες δυναμικές της αγοράς, διαφορετικά, η βάση των χρηστών θα προχωρήσει και θα αλλάξει την πλατφόρμα. Η επιχειρηματική ευφυΐα, η γρήγορη λήψη αποφάσεων, καθώς και η χρήση νέων τεχνολογιών και επιχειρηματικών μοντέλων πρέπει να βρίσκονται στο επίκεντρο κάθε απόφασης.
Ασφαλιστές σε ψηφιακά οικοσυστήματα
@BusinessConsulting
Για τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές η μετάβαση από την σημερινή κατάσταση σε μια προοπτική του οικοσυστήματος απαιτεί μια σημαντική αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο ορίζουν τον ρόλο τους στην οικονομία. Επί του παρόντος, οι ασφαλιστές ενεργούν κυρίως ως πωλητές. Έχουν μια παθητική και περιορισμένη σχέση με την επιχειρηματικότητα, η οποία αυξάνει την έκθεσή τους στην αποδιαμεσολάβηση, την απώλεια πελατών και κερδών, την απεγνωσμένη προσπάθεια βιωσιμότητας, και την αορατότητα. Εάν οι πράκτορες και οι μεσίτες έχαναν τη διανομή και τις σχέσεις με τους πελάτες, θα έμεναν με λίγες επιλογές για να επανεφεύρουν τα επιχειρηματικά τους μοντέλα.
Η υιοθέτηση μιας προοπτικής οικοσυστήματος, η επανεκτίμηση του παραδοσιακού επιχειρηματικού μοντέλου και η εξέταση συνεργασιών με παίκτες τόσο εντός όσο και εκτός του κλάδου, θα μπορούσε να αναζωογονήσει τις ψηφιακές στρατηγικές των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών.
Με το insTech θα υλοποιήσετε την Στρατηγική
Οι άνθρωποι μας στο ψηφιακό οικοσύστημα του insTech βοηθούν Agents & Brokers να μεταμορφώσουν τις ....
Ο Ρόλος του Σύγχρονου Ασφαλιστή
@BusinessConsulting
Οι ασφαλιστές μπορούν να παίξουν πολλαπλούς ρόλους σε ένα οικοσύστημα. Για παράδειγμα, η κινητικότητα προσφέρει μια σειρά ευκαιριών για επέκταση
Οι ασφαλιστές έχουν ήδη μια ισχυρή βάση χάρη στην τρέχουσα πελατειακή τους βάση, τη δύναμη διανομής και το απόθεμα προσωπικών δεδομένων από τα ασφαλιστήρια συμβόλαια .....
Ετυμηγορία
Αν και είναι πολύ εύκολο να εξηγήσουμε γιατί αυτά τα ψηφιακά οικοσυστήματα έχουν τόσο καλή απόδοση και γιατί τα δεδομένα, τα πελατοκεντρικά κ.λπ. οδηγούν σε μεγαλύτερη παραγωγή πλούτου, δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε πόσο δύσκολο είναι να δημιουργηθούν τέτοια οικοσυστήματα. Απαιτείται μια ευρεία πελατειακή βάση, συνεπής δημιουργία αξίας, σαφής ευθυγράμμιση διαφορετικού φάσματος συνεργατών, πελατών και τεχνολογιών, καθώς και μια πολύ ευέλικτη νοοτροπία για να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε ένα τέτοιο οικοσύστημα.
Ένα ψηφιακό οικοσύστημα όπως το insTech μπορεί να σας βοηθήσει:
- να κατανοήσετε τη δύναμη και τις επιπτώσεις των ανερχόμενων ψηφιακών οικοσυστημάτων στο δικό σας όραμα
- να βρείτε τρόπους να συμμετέχετε ενεργά
- να δημιουργήσετε ή να αλληλοεπιδράσετε μαζί τους με τους δικούς σας όρους για να αξιοποιήσετε όλοι μαζί την δύναμή τους και ενδεχομένως να δημιουργήσετε το επόμενο μεγάλο.
"ΑΠΛΑ ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΩΡΑ"
Σχετικά με τους συγγραφείς
Konstantinos Paterakis
(I write about tech, cyber & finance)
- Business Coach, Digital Marketeer, Author
- Insurance Risk Management Analyst, CyRM
- Co-Founder entrepreneurship ecosystem insTech,
- Co-Founder & Μέλος Δ.Σ. cluster Panormos