Δημιουργήσαμε ένα νέο μοντέλο ψηφιακού μετασχηματισμού, Digital ecosystem, για την εκκίνηση, αναβάθμιση & χρηματοδότηση, Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων & Startups.

Η πρόσφατη πανδημία, έχει διευρύνει το χάσμα του οικονομικού κέρδους μεταξύ των Μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Ο μόνος τρόπος για να διατηρήσετε την θέση της επιχείρηση σας στην αγορά και να μειώσετε την απόσταση από την κορυφή είναι ο επαναπροσδιορισμός του αρχικού οράματος και ο σχεδιασμός στρατηγικής με επιταχυνόμενους ρυθμούς ψηφιακού μετασχηματισμού.

 

 

 

PC_0015

Παλαιό & νέο επιχειρείν

.

Ο COVID-19 έχει πλέον χωρίσει την παλιά πραγματικότητα του επιχειρείν από τη νέα και εντείνει τις τάσεις της 4ης βιομηχανικής (industry 4.0) που ήταν ήδη σε εξέλιξη.

Μαζί με τον επιταχυνόμενο ρυθμό αλλαγής, έρχεται και  μια μοναδική ευκαιρία να ξεκλειδώσετε μεγάλες στρατηγικές κινήσεις.

Ο ερχομός της 4ης βιομηχανικής επανάστασης απαιτεί από τις εταιρείες να προβούν σε στρατηγικές κινήσεις, σε κάθε φάση του οικονομικού  τους κύκλου, για να αυξήσουν τις πιθανότητες να ξεπεράσουν τους ανταγωνιστές τους. Μεγάλο μέρος της αδράνειας που συνήθως εμποδίζει το ξεκλείδωμα των στρατηγικών κινήσεων έχει πλέον εκλείψει. Η κρίση έχει πλέον καταστήσει ξεπερασμένους τους προϋπολογισμούς και τους προσωπικούς στόχους που καθιστούν τέτοιου είδους κινήσεις τόσο δύσκολο να επιτευχθούν.

Αποκαλύπτεται ότι το χάσμα στο οικονομικό κέρδος μεταξύ των κορυφαίων σε επιδόσεις, προσαρμοσμένων στον ψηφιακό μετασχηματισμό εταιρειών, έχει διευρυνθεί δραματικά έναντι όλων των άλλων.

Η πανδημία απέδειξε οτι οι ΜμΕ που ξεκίνησαν τον ψηφιακό τους μετασχηματισμό πριν από αυτήν την κρίση αποδεικνύονται ανθεκτικές, ενώ εκείνες που προσπαθούν να προσαρμοστούν έχουν τις μεγαλύτερες απώλειες.

Είναι σαφές ότι η κρίση επηρεάζει Βιομηχανίες και επιχειρήσεις με πολύ διαφορετικούς τρόπους. Ορισμένες επιτυγχάνουν καλύτερα αποτελέσματα, ενώ άλλες βρίσκονται στα πρόθυρα της χρεοκοπίας.

Οι περισσότερες είναι κάπου ενδιάμεσα.

Ποιο είναι το μοναδικό παράθυρο ευκαιρίας που προσφέρει αυτή η μεγάλη επιτάχυνση για τη συγκεκριμένη επιχείρησή σας;

Αλλαγή στον τρόπο διοίκησης

.

Αυτό που νομίζατε ότι δεν θα ήταν ποτέ δυνατό, μπορεί τώρα να γίνει σε δύο εβδομάδες

Την εποχή της κρίσης οι ηγέτες βρίσκονται συχνά σε κατάσταση απολυταρχικής διοίκησης και οι προϋπολογισμοί ακρίβειας έχουν καταστεί άνευ αντικειμένου. Οι πόροι είναι πιο εύκολο να ανακατανεμηθούν όταν οι αποφάσεις παίρνονται άμεσα και οι στόχοι που έχουν τεθεί πριν από την κρίση δεν ισχύουν πλέον.

"Η κρίση σαν μοναδικό παράθυρο ευκαιρίας που προσφέρει για μεγάλη επιτάχυνση στην επιχείρησή σας."

 

Για τις κορυφαίες ΜμΕ εταιρείες στον τομέα τους, για εκείνες που είχαν προ πολλού προσαρμοστεί στον ψηφιακό μετασχηματισμό, που διαθέτουν ευελιξία, που προσαρμόστηκαν στην κρίση, αυτό θα μπορούσε να είναι η ευκαιρία μιας ζωής και πολλοί το εκμεταλλεύονται.

Εάν και η δικιά σας επιχείρηση, βρίσκεται σε αυτήν τη θέση δυναμικής,  θα πρέπει να σχεδιάσετε τον οδικό χάρτη της στρατηγικής σας για να επεκτείνετε το προβάδισμά σας.

Για τις ΜμΕ που βρίσκονται στην μέση του πίνακα απόδοσης, αυτό είναι μια παρότρυνση για δράση. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την παρούσα κατάστασης οικονομικής αδράνειας και τους πόρους σας για να μεταβείτε σε νέες τάσεις, ξεπερνώντας τις πιθανότητες να παραμείνετε στην κορυφή της κρίσης.

Πολλές εταιρείες σε αυτήν τη θέση ανακατανέμουν επιθετικά πόρους σε νέες κατευθύνσεις ανάπτυξης. Εάν και η δικιά σας επιχείρηση βρίσκεται στη μέση της καμπύλης απόδοσης, πώς σκέφτεστε ν' αποφείγετε να παραμείνετε κολλημένοι εκεί;

Ανακατανομή πόρων

Ποτέ μην αφήνετε μια κρίση να χαθεί!

Οι εταιρείες που βρίσκονται στο κατώτατο μέρος του πίνακα, είναι επιτακτική ανάγκη να αποφύγουν να χάσουν περαιτέρω έδαφος και να ξεκινήσουν άμεσα την ανοικοδόμηση της όποιας δυναμικής διαθέτουν.

Η αρχική θέση της επιχείρησης θα πρέπει να σας ενθαρρύνει να είστε τολμηροί. Ενδέχεται να χρειαστεί ριζική αναδιάρθρωση χαρτοφυλακίου, οράματος ή στόχων,  για να μπορέσετε να καλύψετε το διευρυνόμενο χάσμα από τους ανταγωνιστές σας.

Ακόμη και πωλώντας με χαμηλές τιμές αγοράς, αυτή μπορεί να είναι η κατάλληλη στιγμή για την εκποίηση μη στρατηγικών τμημάτων της επιχείρησης.  Οι αγοραστές που είναι πρόθυμοι για μια καλή συμφωνία είναι εκεί έξω. Τα κεφάλαια που πιθανόν θα εισρεύσουν, μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να επανατοποθετήσουν την εταιρεία σε ευκαιρίες ανάπτυξης και οι αποδόσεις τους θα μπορούσαν να αντισταθμίσουν τα χαμηλότερα έσοδα μιας εκποίησης.

Πρέπει να είστε ρεαλιστές σχετικά με τα αρνητικά σενάρια αυτής της κρίσης και την ικανότητα του επιχειρηματικού σας μοντέλου να ανταγωνιστεί στο επόμενο φυσιολογικό.

Πρέπει να έχετε ένα σχέδιο σχετικά με το πώς θα ξαναχτίσετε την στρατηγική σας, θα αποφύγετε την απώλεια κερδών και θα κάνετε ένα νέο ξεκίνημα.

Εγγραφείτε για να λαμβάνετε με e-mail
τα τελευταία νέα, σχετικά με το insTech

Θα σας στείλουμε Newsletter όταν δημοσιεύονται νέα άρθρα σχετικά με αυτό το θέμα.

Σχετικά με τους συγγραφείς


Konstantinos Paterakis
(I write about tech, cyber & finance)

  • Business Coach, Digital Marketeer, Author
  • Insurance Risk Management Analyst, CyRM
  • Co-Founder entrepreneurship ecosystem insTech,
  • Co-Founder & Μέλος Δ.Σ. cluster Panormos
by:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.