
Ακόμη και οι επιχειρηματικές σχέσεις που ξεκινούν σταθερά μπορούν να διαβρωθούν, δεδομένων των ατομικών προκαταλήψεων, της ανυπαρξίας κοινών θεμάτων επικοινωνίας και συνεργασίας. Για να αποφύγουν αυτές τις παγίδες οι συνεργάτες θα πρέπει να λάβουν τ' ανάλογα μέτρα.
Αναπτύξτε το αίσθημα της Εμπιστοσύνης
Το πιο σημαντικό σε αυτές τις συνεργασίες είναι τα στελέχη των οργανισμών ν' αναζητούν πραγματικά ευκαιρίες να κατανοήσουν ο ένας τον άλλον. Άν συμβεί αυτό είναι πιθανό να υπάρξει καλή συνεργασία και επικοινωνία σε επίπεδο επιχειρήσεων. Είναι σημαντικό να αφιερώσετε όσο περισσότερο χρόνο μπορείτε μαζί τους. Θα πρέπει το 30 έως 40 τοις εκατό περίπου των συναντήσεων εταιρικής σχέσης ν' αφορούν τις επιχειρήσεις. ενώ ο υπόλοιπος χρόνος να ξοδεύεται οικοδομώντας φιλίες και εμπιστοσύνη
Ενημερώστε τους πάντες.
Η παράλειψη του βήματος της ενημέρωσης όλων των ενδιαφερομένων στην έναρξη των συζητήσεων, μπορεί να δημιουργήσει περιττή σύγχυση στις συνεργαζόμενες μονάδες. Σε αντίθετη περίπτωση άν δεν συμπεριληφθούν στις πρώτες συζητήσεις, θα χαθεί πολύτιμος χρόνος για μετέπειτα σχεδιασμούς νέων λειτουργικών μοντέλων για την κοινή επιχείρηση, εφόσον αποδειχθεί καθυστερημένα οτι δεν μπορούσαν να εφαρμοστούν στην πράξη και πρέπει να επιστρέψουν στον επανασχεδιασμό τους.
Είναι βασικό όλοι οι εμπλεκόμενοι να είναι ενημερωμένοι
Η Αναγνώριση της εξειδίκευσης, οι ικανότητες, η κουλτούρα και τα κίνητρα του άλλου είναι βασικά στοιχεία
Οι συνεργασίες γίνονται με σκοπό την Οικονομία κλίμακος, την κάλυψη γεωγραφικών περιοχών, την αύξηση των πωλήσεων, το marketing και για συμβατότητες σε πολλούς άλλους λειτουργικούς τομείς.
Είναι πολύ σημαντικό να γίνει κατανοητό από όλους ποιος συνεργάτης είναι ο καλύτερος σε τι.
Αυτή η διαδικασία πρέπει να ξεκινήσει πριν από την ολοκλήρωση της συμφωνίας και σίγουρα δεν θα σταματήσει με την υπογραφή της. Με αυτόν τον τρόπο, ενισχύονται οι δραστηριότητες της συνεργασίας και να διασφαλίσουν τη βιωσιμότητά της.
Εξίσου σημαντική είναι η κατανόηση των κινήτρων κάθε συνεργάτη πίσω από τη συμφωνία. Αυτό είναι ένα κοινό σημείο εστίασης κατά τις πρώτες διαπραγματεύσεις. Θα πρέπει να συνεχίσει να συζητείται ως μέρος των καθημερινών λειτουργιών, ιδιαιτέρως εάν υπάρχουν δευτερεύοντες παράγοντες, όπως η πρόσβαση σε προμηθευτές ή η μεταφορά δυνατοτήτων, που είναι σημαντικές για κάθε εταίρο.
Απαιτείται επένδυση σε εργαλεία, διαδικασίες και ανθρώπινο δυναμικό
Η συνεργασία επιχειρήσεων με διαφορετική κουλτούρα μπορεί να είναι δύσκολη, δεδομένου του διαφορετικού τρόπου επικοινωνίας και των προσδοκιών των ηγετών τους. Υπάρχει μια σειρά εργαλείων όπως, χρηματοοικονομικά μοντέλα, βασικοί δείκτες απόδοσης KPIs, playbook κλπ τα οποία οι εταιρείες μπορούν να χρησιμοποιήσουν για να βοηθήσουν στην κάλυψη τυχόν κενών.
Χρειάζεται να τυποποιηθεί η μορφή των συναντήσεων και των ημερήσιων σχέσεων συνεργασίας, έτσι ώστε οι ομάδες να γνωρίζουν τι να κάνουν και τι να περιμένουν.
Μερικές φορές οι ηγέτες είναι προτιμότερο να κάνουν μια διαρθρωτική ανανέωση και όχι μόνο σαν έσχατη λύση.