Δημιουργήσαμε ένα νέο μοντέλο ψηφιακού μετασχηματισμού, Digital ecosystem, για την εκκίνηση, αναβάθμιση & χρηματοδότηση, Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων & Startups.

Οι ενεργοποιητές τεχνολογίας όπως το insTech υπόσχονται σημαντικές ευκαιρίες για τους insurance Agents και Brokers που θέλουν να παίξουν μέσα σ' ένα επιχειρηματικό οικοσύστημα. Δεν έχει σημασία το μέγεθος τους. Απλώς οι στρατηγικές που ακολουθούν, πρέπει να διαφέρουν ως προς την έκταση και τη φιλοδοξία τους. Αλλά η αποτελεσματικότητα και οι δυνατότητες των οικοσυστημάτων είναι τέτοιες που ακόμη και μια μέτρια επιτυχία που βασίζεται σε έναν μέτριο προϋπολογισμό μπορεί να οδηγήσει σε κέρδη.

 

Όλες αυτές οι προσπάθειες ξεκίνησαν να πειραματίζονται με τα οικοσυστήματα πριν λίγα χρόνια. Τα κυριότερα εμπόδια που αντιμετωπίζουν εκτός από την έλλειψη κοινής στρατηγικής και οράματος είναι οργανωτικά και τεχνολογικά.

 

 

MEETING-0042

Κατανοήστε τις πολυπλοκότητες και τις άγνωστες ευκαιρίες ή μην πειραματιστείτε καθόλου.

@BusinessConsulting

 

Οι ηγέτες  που συμμετέχουν σε αυτές τις προσπάθειες, πρέπει να κατανοήσουν τις πολυπλοκότητες και τις άγνωστες ευκαιρίες που παρουσιάζουν τα οικοσυστήματα. Συνήθως οι επιχειρήσεις αυτοπεριορίζονται από το δικό τους όραμα για να προστατεύσουν τις υπάρχουσες δομές τους. Αλλά ο λόγος που υπάρχουν τα οικοσυστήματα είναι να κινητοποιούν και να παρακινούν όλους τους συμμετέχοντες να αντιμετωπίσουν συλλογικά τις από άκρη σε άκρη ανάγκες των καταναλωτών και να δουλεύουν πάνω στην εμπειρία του πελάτη.

Αυτό απαιτεί βαθιά στρατηγική σκέψη σχετικά με τα βασικά σημεία επαφής κατά τη διάρκεια του ταξιδιού των πελατών. Σημαίνει ανίχνευση όλης της αλυσίδας αξίας. Ακόμα κι αν η συμμετοχή και η επένδυση της εταιρείας σας σε ένα οικοσύστημα είναι μικρές, η σκέψη σας για το ταξίδι του πελάτη πρέπει να προχωρήσει σε βάθος.

WALLPAPER_66

Κινηθείτε με στρατηγική, όχι όπως έχετε μάθει ή σας βολεύει.

@BusinessConsulting

 

Τα προηγούμενα χρόνια κατά την εκκίνηση ενός οικοσυστήματος, οι συνεργαζόμενες επιχειρήσεις σκεφτόντουσαν κυρίων την οικονομία κλίμακος και την αύξηση των χρηματικών ροών των βασικών τους επιχειρήσεων. Πίστευαν ότι η πραγματοποίηση μικρών, διαισθητικών κινήσεων, όπως η προσθήκη μερικών έξυπνων λειτουργιών ή εφαρμογών στον ιστότοπό τους, είναι λογική και επαρκής.

Για παράδειγμα, insurance Agents προβάλλοντας  την καινοτομία του Business Parnership, δημιούργησαν οικοσύστημα όπου κάθε ηγέτης σκεφτόταν την βιωσιμότητα, την αύξηση της κερδοφορίας, την αντιγραφή εφαρμόσιμων ιδεών κλπ της επιχείρησης τους. Ξεκινώντας με το όραμα της καινοτομίας και της συνεργασίας γρήγορα η όλη ιδέα ξεφούσκωσε και παρέμεινε στο κομμάτι των ταμειακών ροών.

Από την αρχή:

  • δεν σχεδιάστηκε με βάσει ένα σύγχρονο επιχειρηματικό μοντέλο
  • δεν σχεδιάστηκε μια στρατηγική βασισμένη στο οικοσύστημα
  • δεν υπήρχε εστίαση στους κοινούς στόχους
  • δεν προσδιορίστηκαν τρόποι επαφής των μελών με την κοινότητα

Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα την αργή ανάπτυξη του εικοσυστήματος, ανεξάρτητα αν κάποια μέλη το ξεπέρασαν στην πορεία

 

 

OFFICE-0026

Μήν ξεκινάτε την Συνεργασία με προσωπικό όραμα

@BusinessConsulting

Πολλοί ηγέτες ΜμΕ, πρόθυμοι να αντιγράψουν τις επιτυχίες των ψηφιακών ηγετών και Startuper, ξεκίνησαν την δημιουργία οικοσυστήματος με μια έκρηξη ενθουσιασμού και τολμηρά οράματα για συνένωση δυνάμεων κατά μήκος της αλυσίδας αξίας ή επιδιώκοντας ελκυστικές νέες αγορές.
Τα σχέδιά τους όμως βασίστηκαν σε λεπτομέρειες όπως:
  • το ποια σημεία της αλυσίδας αξίας είναι καλύτερα να ελέγξει η εταιρεία τους, έναντι εκείνων που πρέπει να κατέχουν οι εταίροι.
  • πώς η συμμετοχή τους στο οικοσύστημα θα μπορούσε να προσδώσει την μέγιστη αξία στην επιχείρηση τους
  • πως η επιχείρηση τους θα μπορούσε να συνδυάσει τις δυνατότητές του συνόλου
  • μη σχεδιάζοντας από την αρχή το πώς θα διαχειριστούν από κοινού το νέο μοντέλο λειτουργίας του οικοσυστήματός τους
Η δυσκολία ανάπτυξης ενός κοινού κοινού οράματος εμπόδισε τις συνεργαζόμενες εταιρείες,
  • να οικοδομήσουν ένα οικοσύστημα με καινοτόμες δυνατότητες για όλα τα μέλη.
  • Καμία από τις εταιρείες δεν είχε σαφή αντίληψη για το πώς η συγκέντρωση της εμπειρίας καθενός θα έφερνε επιπλέον πελάτες ή έσοδα.
  • Ίσως δεν μοιράστηκαν ένα πειστικό μακροπρόθεσμο όραμα για το πού κατευθυνόταν η αγορά τους, ένα όραμα που θα ξεκαθάριζε ποιος θα έκανε τι, ενώ θα μείωνε τον αντιληπτό κίνδυνο για τους υπόλοιπους πιθανούς συμμετέχοντες.

 

PERSON_0006

Σχεδιάστε την διαδρομή για ν' αποφύγετε τις συγκρούσεις.

@BusinessConsulting

 

Οι μεγαλύτερες και πιο καταξιωμένες εταιρείες, εργάζονται περισσότερο για να μελετήσουν προσεκτικά τις δυνατότητες της συνεργασίας. Αναζητούν το ρόλο πού θα παίξουν, τα κέρδη που θα συγκεντρώσουν προσπαθώντας να επιτύχουν κλίμακα ή σημαντικές οικονομικές αποδόσεις.

Ένας λόγος που μπορεί να συμβεί αυτό είναι ότι οι εταιρείες δεν λαμβάνουν σωστά το οργανωτικό μοντέλο, το οποίο από μόνο του αντιπροσωπεύει την αποτυχία ενσωμάτωσης των πειραμάτων και δοκιμών του Ecosystem 1.0.

Εξετάστε από την αρχή τι μπορεί να πάει στραβά στο εσωτερικό της εταιρείας σας.

  • Οι λειτουργίες ή οι επιχειρηματικές μονάδες ενδέχεται να αντισταθούν στις αλλαγές, επειδή δεν πείθονται για την πιθανή αξία της συνεργασίας.
  • Δείτε αν τα κίνητρα είναι προσαρμοσμένα για να καλλιεργούν την δημιουργία αξίας στο οικοσύστημα και που κινητοποιούν την αλλαγή.

Τα οικοσυστήματα απαιτούν στρατηγική και οικονομική πρόβλεψη, αλλά για να επιτύχουν απαιτούν επίσης προσεκτικό σχεδιασμό και σχεδιασμό διακυβέρνησης εντός του οργανισμού για την εξυπηρέτηση της νέας προσέγγισης της συνεργασίας.

 

by:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.