Πόσες ΜμΕ & Startups ξεκίνησαν τα τελευταία τρία χρόνια; Πόσες από αυτές πέτυχαν τον σκοπό τους;
Τέτοια δεδομένα είναι δύσκολο να εντοπιστούν. Κάποιες από αυτές αποτυγχάνουν απλώς και μόνο επειδή δεν δημιούργησαν κάτι που θέλουν οι πελάτες ή γεν ανταποκρίνεται σε αυτό που θέλουν.
Το μεγαλύτερο μέρος από αυτές εξαφανίστηκε λόγω της λανθασμένης εκτέλεσης της ανάπτυξης και του marketing.
Παρόλο που αυτές οι συμβουλές υποτίθεται ότι είναι για έμπνευση, οι περισσότεροι τις λαμβάνουν ως συνταγή και τις εφαρμόζουν ανεξάρτητα από το πλαίσιο του προϊόντος και των πελατών τους.
«Ποια κανάλια μάρκετινγκ θα μας βοηθήσουν να βρούμε τους πελάτες των ονείρων μας;».
Αυτό οδηγεί στην καθιέρωση μιας διαδικασίας ανάπτυξης που περιλαμβάνει πολλούς πειραματισμούς, μετρήσεις και μάθηση για να λειτουργήσει η μηχανή ανάπτυξής.
Μπορεί να φαίνεται εύκολο, αλλά πρώτα θα πρέπει να κατανοήσεις τις βασικές συμβουλές ανάπτυξης όπως αυτές παρουσιάζονται στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Growth και να επικεντρωθείτε στα ακόλουθα
Διαβάστε τις παροχές του προγράμματος Growth
Δεν υπάρχει μαγική συνταγή. κανένας δεν έχτισε αυτοκρατορία σε ένα βράδυ. Θα πρέπει λοιπόν να συζητήσετε με την ομάδα σας ποιο είναι το πλαίσιο που θα μας απογειώσει. Αυτό που λειτούργησε για άλλους δεν σημαίνει οτι θα λειτουργήσει για εσάς και ο λόγος είναι οτι οι πελάτες σας, το μοντέλο σας, η διαδικασία λήψης αποφάσεων των πελατών σας είναι διαφορετικά.
- Ποιο είναι το κοινό;
- Ποιο είναι το επιχειρηματικό μοντέλο;
- Ποια είναι η διαδικασία απόφασης του πελάτη;
Απαντώντας σε αυτές τις ερωτήσεις, θα αρχίσετε να κατανοείτε γιατί αυτό μπορεί να λειτουργήσει και για εσένα.
Ελάτε στην ομάδα μας
- Η εστίαση κερδίζει.
Σχεδόν όλες οι επιτυχημένες ΜμΕ επιχειρήσεις ή Startups εστιάζουν σ' ένα μόνο κανάλι. Ωστόσο, με τόσα πολλά κανάλια σήμερα το δέλεαρ είναι μεγάλο. Κάτι τέτοιο απαιτεί περισσότερο χρόνο για να μάθεις από τα πειράματά και επομένως θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο για να αποφασίσεις αν θα αφήσεις ένα κανάλι ή θα εστιάσεις σ' αυτό.
- Μην διστάσετε να σταματήσετε και να λάβετε οδηγίες.
Ένα μεγάλο μέρος του εκπαιδευτικού προγράμματος Growth είναι να σε μάθει να ελέγχεις τακτικά τις επιδόσεις σου. Θα πρέπι να έχουμε μια μεγάλη οθόνη στο κέντρο της αίθουσας γραφείων μας που δείχνει τις μετρήσεις ανάπτυξης και την πρόοδό τους σε καθημερινή βάση.
- Μετρήσεις ανάπτυξης.
- Βασικοί δείκτες απόδοσης (KPI).
Θα παρακολουθείς πάντα και θα ελέγχεις πολλούς αριθμούς, αλλά θα επιλέξεις ένα ελάχιστο σύνολο βασικών δεικτών απόδοσης (KPI), τους οποίους θα παρακολουθείς και θα αναφέρεις καθημερινά.
Στο βιβλίο τους Lean Analytics , οι συγγραφείς εισάγουν την έννοια του OMTM - το One Metric that Matters . Το OMTM είναι ο μοναδικός αριθμός στον οποίο εστιάζετε απόλυτα πάνω από οτιδήποτε άλλο για το τρέχον στάδιο. Μπορεί να είναι αριθμοί πελατών την εβδομάδα, νέων ενεργών χρηστών, αριθ. συνδρομητών επί πληρωμή, Κόστος απόκτησης… οτιδήποτε έχει άμεσο αντίκτυπο στην απόδοση της εταιρείας.
Μάθετε περισσότερα
Στο αρχικό στάδιο, με κάθε τρόπο, ζήτησε από φίλους, τον περίγυρο και τα μέλη της οικογένειας να χρησιμοποιήσουν το προϊόν. Στείλε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στις ομάδες σου, λάβε τις αναφορές ιστολογίου και αλληλεπίδρασε με πιθανούς χρήστες μέσω social ή άλλων εξειδικευμένων φόρουμ.
Όταν έχετε μια μικρή βάση χρηστών, μικρά πράγματα μπορούν να οδηγήσουν σε υψηλό ποσοστό ανάπτυξης.
- Ποιόν θεωρείς ιδανικό πελάτη;
Οι περισσότεροι από εμάς ξεκινάμμε με μια ιδέα προϊόντος, χωρίς να σκεφτόμαστε ποιούς θέλουμε ως ιδανικούς πελάτες.
Αργότερα, Αφού αποκτήσει αρκετή έλξη σε ένα μικρό κοινό, οι εταιρείες μπορούν να αναπτύξουν την αγορά τους και να επεκταθούν για να διεισδύσουν σε μεγαλύτερα τμήματα της αγοράς.
Η Συνεργασία με το insTech ξεκινάει με την είσοδο του ενδιαφερόμενου στο επιχειρηματικό οικοσύστημα.
-
To πρόγραμμα συνεργασίας Growth , ένα εκπαιδευτικό και συμβουλευτικό πρόγραμμα για ηγέτες & επιχειρηματίες (ΜμΕ), το οποίο παρέχει Δωρεάν θεωρητική Γνώση διάρκειας έξη μηνών, με σκοπό να τις βοηθήσει ν' αναβαθμίσουν την λειτουργία της επιχείρησης τους, με στόχο να εμπλουτίσουν την στρατηγική τους, με γνώση και εργαλεία για την εξεύρεση και εφαρμογή διαρθρωτικών και αναπτυξιακών λύσεων που θα αποκαταστήσουν την βιωσιμότητά της και να βελτιώσουν την θέση ρευστότητας της.
Διαβάστε τις παροχές του προγράμματος Growth
Sign up for e-mails on new, insTech
Θα σας στείλουμε email όταν δημοσιεύονται νέα άρθρα σχετικά με αυτό το θέμα.
Σχετικά με τους συγγραφείς
Konstantinos Paterakis
(I write about tech, cyber & finance)
Insurance Risk Management Analyst, CyRM
Co-Founder & Μέλος Δ.Σ. cluster Panormos
view in Linkedin