Δημιουργήσαμε ένα νέο μοντέλο ψηφιακού μετασχηματισμού, Digital Entrepreneurship ecosystem, για την εκκίνηση, αναβάθμιση & χρηματοδότηση, Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων & Startups.

Οι στρατηγικές των ψηφιακών οικοσυστημάτων μπορούν να δημιουργήσουν σημαντική αξία τόσο με την ανάπτυξη της βασικής επιχείρησης του κάθε μέλους, την δημιουργία οικονομίας κλίμακας, όσο και με την επέκταση του χαρτοφυλακίου τους σε νέα προϊόντα και υπηρεσίες.

 

 

 

 

PC_0021

Οι καταναλωτικές συνήθειες αλλάζουν και οι ΜμΕ συσπειρώνονται σε οικοσυστήματα για την δημιουργία αλυσίδας αξίας

 

 

Η οικοδόμηση ψηφιακών οικοσυστημάτων και clusters υπήρξε ένα καυτό θέμα στον επιχειρηματικό κόσμο τα τελευταία χρόνια. Η πανδημία ενίσχυσε τη αναγκαιότητα των ψηφιακών αλληλεπιδράσεων και με την προτροπή και την καθοδήγηση της Ε.Ε. θα επιταχύνει περαιτέρω την υιοθέτηση επιχειρηματικών μοντέλων ψηφιακού οικοσυστήματος.

 

Στο insTech εξετάζουμε ενεργά το επιχειρηματικό μοντέλο του οικοσυστήματος, για την δημιουργία αξίας για:

  • ανάπτυξη της βασικής επιχείρησης του μέλους,
  • επέκταση του δικτύου και του χαρτοφυλακίου του και
  • δημιουργία εσόδων από νέα προϊόντα και υπηρεσίες.

 

"Η ολοκληρωμένη οικονομία ψηφιακών οικοσυστημάτων, θα μπορούσε να αντιπροσωπεύει μια παγκόσμια ομάδα εσόδων τρισεκατομμυρίων δολαρίων το 2025 με πιθανή αύξηση του συνολικού μεριδίου οικονομίας από περίπου 1 έως 2 τοις εκατό σήμερα σε περίπου 30 τοις εκατό έως το 2025."

 

 

EDUCATION_0006

Πώς μπορούν οι ΜμΕ να ορίσουν μια στρατηγική οικοσυστήματος ώστε να ταιριάζει στις ανάγκες τους;

Οι κορυφαίες εταιρείες προσφέρουν όλο και περισσότερο ένα διασυνδεδεμένο σύνολο υπηρεσιών, καθώς και ένα ευρύ οικοσύστημα υπηρεσιών τρόπου ζωής (B2B & B2C, ασφάλισης, διαχείρισης κινδύνου, εκπαίδευσης, οργανωτικής πρακτικής, δημιουργίας νέων προιόντων, i-cloud, marketing, πληρωμών, κινητικότητας κλπ),

 

Παρ' οτι η αγορά αλλάζει τόσο γρήγορα και οι μέχρι σήμερα στρατηγικές των ηγετών ΜμΕ από μόνες τους δεν θα επαρκούν για να προσελκύσουν και να διατηρήσουν μελλοντικούς πελάτες και κατ' επέκταση να εξασφαλίσουν την βιωσιμότητα τους, εξακολουθούμε να βλέπουμε ότι πολλοί ηγέτες προσπάθησαν να αναπαράγουν τις επιτυχίες οικοσυστήματος τεχνολογικών γιγάντων όπως η Google και η Amazon αλλά έχουν αποτύχει.

Αυτό συμβαίνει επειδή τα οικοσυστήματα είναι περίπλοκα και ο καθορισμός της σωστής προσέγγισης για τη λήψη της μέγιστης τιμής από αυτά είναι πρόκληση.

Για τον λόγο αυτό βοηθάμε τα μέλη μας στην έναρξη της συνεργασίας να καθορίσουν τη στρατηγική τους μέσα στο οικοσύστημα, αξιολογώντας τα χαρακτηριστικά της αγοράς και τις τάσεις, καθώς και την «προσαρμογή» τους στο insTech. Οι ηγέτες μπορούν να αξιολογήσουν την ατζέντα δημιουργίας αξίας τους, εάν πρόκειται να αναπτύξουν τον πυρήνα της επιχείρησης, να δημιουργήσουν νέα προϊόντα και υπηρεσίες, να οικοδομήσουν μια ολοκληρωμένη λύση για ένα νέο τμήμα ή να βελτιώσουν την επιχειρησιακή τους αποδοτικότητα.

 

Το παράδειγμα του BrokerNet

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η δημιουργία του ευέλικτου cluster BrokerNet για τον digital μετασχηματισμό των insurance agents & brokers.

Με την 30χρονη εμπειρία μας γνωρίζουμε οτι οι επαγγελματίες και οι επιχειρήσεις ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, βρίσκονται ακόμη στα αρχικά στάδια του digital πειραματισμού.  Πιστεύουμε όμως ότι όσοι κάθονται στο περιθώριο θα βρεθούν σε κίνδυνο,  δημιουργώντας ανοίγματα για τις νεοσύστατες εταιρείες insurtech για να εγκατασταθούν και να καταλάβουν μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς.

Μελετώντας την παγκόσμια αγορά κατανοήσαμε οτι τα μικρά και ευκίνητα insurtech clusters θα διαταράσσουν την ασφαλιστική βιομηχανία τα επόμενα χρόνια. Αξιοποιήσουμε τα δεδομένα τους ως στρατηγική για την ανάπτυξη συνεργασιών insurance brokers που θα παράγουν μακροπρόθεσμη αξία και θα αποκαλύψουν νέες ευκαιρίες από υφιστάμενους και πιθανούς ασφαλισμένους.

 

 

 

Ο καλύτερος τρόπος για την ομογενοποίηση των μελών μας, ήταν η υιοθέτηση μιας ανοικτής πλατφόρμας ασφάλισης.

 

Τί είναι η ανοικτή πλατφόρμα ασφάλισης

Ανοικτή πλατφόρμα ασφάλισης είναι τα μέλη του δικτύου να μοιράζονται και να καταναλώνουν δεδομένα και υπηρεσίες προκειμένου να δημιουργήσουν πιο ελκυστικές προτάσεις αξίας και νέες ροές εσόδων. Αυτά τα δεδομένα και οι υπηρεσίες ανταλλάσσονται με τρίτα μέρη τόσο εντός όσο και εκτός του ασφαλιστικού κλάδου και οι πελάτες εξουσιοδοτούν τους παρόχους υπηρεσιών τους να κάνουν τα δεδομένα τους προσβάσιμα, σε αντάλλαγμα για τα οποία λάβουν καλύτερες, πιο εξατομικευμένες υπηρεσίες και εμπειρίες.

 

«Οι ανοιχτές πλατφόρμες δεδομένων επιτρέπουν στους ασφαλιστές να αναπτύξουν επιχειρήσεις οικοσυστήματος και να αξιοποιήσουν τους τεράστιους πόρους δεδομένων τους».

 

 

Αυτά τα « βασικά στοιχεία του οικοσυστήματος» περιλαμβάνουν μια ανοικτή ψηφιακή πλατφόρμα ασφάλισης και icloud, υποστηριζόμενα από πολλές υπηρεσίες

  • ΔΙΑΝΟΜΗ,
  • ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ,
  • APP
  • ANALYTICS
  • ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΛΑΤΗ
  • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΙΣΤΩΤΗΤΑΣ
  • ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ,
  • ΡΟΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
  • ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ
  • ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΥΤΟΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
  • ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ
  • ΑΞΙΩΣΕΙΣ
  • ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ
  • PAY AS YOU LIVE κλπ

 

Για να γίνει αυτό χρειαζόμαστε μια επιχειρηματική και τεχνολογική στρατηγική που συνδέει τους insurance brokers  και τους ασφαλισμένους με τις πλατφόρμες μας οι οποίες προσφέρουν την αξία που δεν μπορούν εύκολα να αποκτήσουν αλλού.

 

Στο BrokerNet για παράδειγμα εφαρμόζουμε μία τριπλή στρατηγική:

(1) Η πρώτη είναι η διανομή: συνεργάτες που θα μπορούσαν να τους βοηθήσουν να προσεγγίσουν άτομα που βρίσκονται εκτός των υφιστάμενων καναλιών διανομής της,

(2) Το δεύτερο αφορά το προϊόν και την αφοσίωση συνεργάτες που συμπληρώνουν τα υπάρχοντα προϊόντα και οδηγούν την αφοσίωση των πελατών και

(3) Η τρίτη ομάδα είναι επιχειρησιακοί εταίροι - παίκτες σε περιοχές όπου το BrokerNet χρειάζεται εξωτερική βοήθεια. Συνεργάτες που παρέχουν επιπλέον δυνατότητες, είτε πρόκειται για διαχείριση ψηφιακών επαφών είτε για διαχείριση απάτης, ή ακόμα και για να εξετάσουμε πτυχές όπου χρειαζόμαστε υποστήριξη.

 

 

 

PC_0049

Πώς μπορούν οι ΜμΕ να λάβουν την αξία των στρατηγικών του οικοσυστήματος insTech

Οι ηγέτες ΜμΕ μπορούν να επωφεληθούν από πέντε βασικούς μοχλούς, σύμφωνα με την ατζέντα δημιουργίας αξίας τους, και βλέπουμε τρία αρχέτυπα να εμφανίζονται

1

Ανάπτυξη της κάθε επιχείρησης μέσω συνεργασιών.
Η οικοδόμηση ενός οικοσυστήματος από το μηδέν

1. Οι εταιρείες μιας τέτοιας στρατηγικής, αντλούν αξία από την απόκτηση βελτιωμένων εσόδων από βασικά προϊόντα και υπηρεσίες και τη χρήση ενιαίας πλατφόρμας που χρηματοδοτείται από το insTech.

Αρχικά, το οικοσύστημα επιτρέπει στις επιχειρήσεις μέλη του, να πωλούν τα υπάρχοντα προϊόντα / υπηρεσίες, σε περισσότερους πελάτες. Μόλις δημιουργηθεί το cluster και φτάσει στην επιθυμητή κλίμακα, η εταιρεία μέλος μπορεί να προσφέρει πιο εκτεταμένες υπηρεσίες. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει τις πλατφόρμες μας για να προσελκύσει εμπόρους, τους οποίους χρεώνουμε για τη χρήση της για υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας (χρήση πλατφόρμας), δημιουργώντας περισσότερη αξία.

 

  • Σε κάθε cluster εντοπίζουμε μέχρι τέσσερις τύπους μελών:
      • εταιρεία μικρός τοπικός εξειδικευμένος πρωταθλητής,
      • Μικρομεσαία κατεστημένη επιχείρηση,
      • ψηφιακή Startup και
      • Εταιρεία πληροφορικής στο Διαδίκτυο.

 

Όλοι οι παίκτες μπορούν να μετρήσουν την επιτυχία των προσπαθειών τους ενάντια στα αρχέτυπα που επιλέγουν χρησιμοποιώντας στρατηγικές ή οικονομικές μετρήσεις.

 

2. Η αξία που δημιουργούν τα μέλη του cluster ποικίλλει ανάλογα με την στρατηγική που επιλέγουν και πώς εξελίσσονται οι στρατηγικές τους.

 

3. Έξι δυνατότητες βοηθούν τους επιχειρηματικούς ηγέτες να αποκτήσουν αξία οικοσυστήματος:

 

      • προηγμένη ανάλυση,
      • ευέλικτη ανάπτυξη και λειτουργίες,
      • διακυβέρνηση που υποστηρίζει ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο επιχειρήσεων,
      • μια ισχυρή μεσαία πλατφόρμα,
      • επιχειρηματικό ταλέντο και
      • ισχυρές συνεργασίες.

 

2

Επέκταση του δικτύου και του χαρτοφυλακίου στην πλατφόρμα, δημιουργώντας έσοδα από νέα προϊόντα

Οι εταιρείες αυτής της στρατηγικής αντλούν αξία από την πρόσληψη υψηλότερης διάρκειας ζωής του πελάτη. Οι εταιρείες μπορούν να αποκομίσουν αξία από πολλές πηγές, όπως

  • νέα προϊόντα και υπηρεσίες που χρηματοδοτούνται από πελάτες,
  • την χρήση πλατφόρμας που χρηματοδοτείται από εμπόρους και
  • δημιουργία εσόδων από δεδομένα τρίτων.

 

 

 

3

Οικοδόμηση μιας ολοκληρωμένης λύσης για την εξυπηρέτηση των επιχειρηματικών πελατών και τη βελτίωση της λειτουργικής αποτελεσματικότητας

Οι επιχειρήσεις που βελτιστοποιούν την υπάρχουσα υποδομή και τεχνολογία τους και στη συνέχεια τις προσφέρουν σε άλλες εταιρείες, δημιουργούν νέες ροές εσόδων και μειώνουν το λειτουργικό τους κόστος μέσω οικονομιών κλίμακας.

 

Bill_Aulet_V01

Ποιες βασικές δυνατότητες χρειάζονται οι εταιρείες μέλη για να δημιουργήσουν αξία σε ένα οικοσύστημα;

Παρατηρούμε έξι βασικές δυνατότητες μεταξύ επιτυχημένων παικτών του οικοσυστήματος

1

1. Προηγμένη ανάλυση

Οι δυνατότητες του Analytics είναι ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ανεξάρτητα από το ρόλο που παίζει μια εταιρεία σε ένα οικοσύστημα. Κάθε επιχείρηση που δεν διαθέτει προηγμένες δυνατότητες ανάλυσης θα αγωνιστεί να παραμείνει ζωντανή.

Δημιουργήσαμε ένα οικοσύστημα που ενσωματώνει μια σειρά ψηφιακών πλατφορμών και λύσεων για να καλύψει τις ανάγκες των ακόλουθων παικτών:

καταναλωτές, με ψηφιακές πλατφόρμες που προσφέρουν προιόντα, υπηρεσίες και περιεχόμενο τρόπου επιχειρηματικότητας.

έμποροι, με πληρωμή μέσω κινητού, διαχείριση ψηφιακής σχέσης πελάτη, λύσεις ψηφιακού προγράμματος πιστότητας και μια πλατφόρμα διαδικτύου εκτός σύνδεσης στην οποία απέκτησαν πρόσβαση στα μέλη μας.

επιχειρήσεις, αξιοποιώντας τα δεδομένα των πελατών και εσωτερικές δυνατότητες προηγμένων Analytics για την παροχή στοιχείων σε επιχειρήσεις.

ταλέντο, πωλήσεις λύσεων όπως η insTech-Academy για την αναβάθμιση των ηγετών στην ψηφιακή εποχή

2

2. Ευέλικτη ανάπτυξη και λειτουργίες

Η αξιοποίηση της ευέλικτης ανάπτυξης και η δημιουργία μοντέλων λειτουργίας και παράδοσης με επίκεντρο τον πελάτη, μπορούν να ικανοποιήσουν τις προσδοκίες των πελατών για πιο αποτελεσματικές υπηρεσίες.

 

 

3

3. Διακυβέρνηση που επιτρέπει ευέλικτη λειτουργία.

Έχοντας δημιουργήσει έναν ευέλικτο οργανισμό αναπτύσσουμε μηχανισμούς διακυβέρνησης που ενισχύουν την καινοτομία και προάγουν μια πελατοκεντρική νοοτροπία.

 

 

4

4. Μια ισχυρή μεσαία πλατφόρμα που οργανώνει βασικές δυνατότητες και μεγιστοποιεί τις συνέργειες

Πρώτα υιοθετήθηκε, μια ευρύτερη μεσαία πλατφόρμα στην οποία διαφορετικές επιχειρήσεις μοιράζονται πληροφορίες πελατών, είναι ένας τρόπος με τον οποίο οι εταιρείες μπορούν να αξιοποιήσουν τη μεγάλη τους ικανότητα δεδομένων. Χάρη στην πλατφόρμα ανταλλαγής δεδομένων μεταξύ επιχειρήσεων, αξιοποιούμε τα δεδομένα των πελατών, τα φυσικά καταστήματα λιανικής πώλησης, για να αυξήσουμε την ακρίβεια των πληροφοριών συμπεριφοράς αγορών πελατών.

 

 

5

5. Επιχειρηματικό ταλέντο

Η επιτυχία του insTech εξαρτάται από την ποιότητα της διακυβέρνησης, ιδίως για τις παραδοσιακές εταιρείες που εισέρχονται σε ένα πολύ διαφορετικό περιβάλλον αγοράς. Για να αποκτήσουν τον μετασχηματισμό που χρειάζονται, οι εταιρείες πρέπει να προσπαθήσουν να προσλάβουν τους σωστούς ανθρώπων, να διατηρήσουν εκείνους που έχουν τη δυνατότητα να γίνουν μελλοντικοί ηγέτες και να οικοδομήσουν μια επιχειρηματική κουλτούρα.

 

 

6

6. Συνεργασία

Η συνεργασία είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία στο οικοσύστημα μας. Αξιοποιούμε εκτενώς συνεργασίες για να επεκτείνουμε το Brand και να τo διατηρήσουμε βιώσιμο.

 

 

Συγκεντρώνοντας όλες αυτές τις δυνατότητες, οι ηγέτες ΜμΕ πρέπει να είναι έτοιμοι για την πρόκληση και την ευκαιρία της επανάστασης του οικοσυστήματος.

 

 

Η επιτυχία των πρώιμων παιχνιδιών του οικοσυστήματος απέδειξε ότι οι στρατηγικές του οικοσυστήματος θα μπορούσαν να δημιουργήσουν πραγματική αξία, παρακινώντας τις νέες επιχειρήσεις και τους κατεστημένους φορείς να ακολουθήσουν. Ενώ πριν από λίγα χρόνια τα οικοσυστήματα θεωρούνταν ότι σχετίζονται με λίγες μόνο βιομηχανίες, τα τελευταία δύο χρόνια έχουμε δει κυρίαρχους παίκτες, νεοσύστατες επιχειρήσεις και κατεστημένους φορείς συνεργαζόμενες σε ένα οικοσύστημα, να αναπτύσσουν τις δραστηριότητές τους εκτός της περιοχής τους. Αυτή η τάση είναι πιθανό να ενταθεί μετά την κρίση του COVID-19, καθώς οι ψηφιακές αλληλεπιδράσεις είναι μια σημαντική αλλαγή τόσο στις δραστηριότητες μεταξύ επιχειρήσεων όσο και επιχειρήσεων με πελάτες.

Οι καταναλωτές αναζητούν περισσότερα ταξίδια από άκρο σε άκρο σε όλα τα προϊόντα και τις υπηρεσίες, και οι οργανισμοί επιδιώκουν να ανακαλύψουν ξανά και γρήγορα την πρόταση αξίας τους για το «επόμενο κανονικό».

 

"Ωστόσο, η μετάβαση αυτής της ευκαιρίας απαιτεί στρατηγική εστίαση και επιλογή της προσέγγισης που ταιριάζει καλύτερα στην κάθε επιχείρηση, για να μπορέσει να ξεδιπλωθεί το πλήρες δυναμικό μιας στρατηγικής οικοσυστήματος"

 

Sign up for e-mails on new, insTech

Θα σας στείλουμε email όταν δημοσιεύονται νέα άρθρα σχετικά με αυτό το θέμα.

Σχετικά με τους συγγραφείς


Konstantinos Paterakis
(I write about tech, cyber & finance)

  • Business Coach, Digital Marketeer, Author
  • Insurance Risk Management Analyst, CyRM
  • Co-Founder entrepreneurship ecosystem insTech,
  • Co-Founder & Μέλος Δ.Σ. cluster Panormos
by:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *