Δημιουργήσαμε ένα νέο μοντέλο ψηφιακού μετασχηματισμού, Digital ecosystem, για την εκκίνηση, αναβάθμιση & χρηματοδότηση, Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων & Startups.

Η Ασφαλιστική Βιομηχανία προσπάθησε να συγκρατήσει τις δραστικές αλλαγές που επέβαλε το industry 4.0 και η ψηφιοποίηση στον συντηρητικό κόσμο της.

Και αυτό είναι που εξηγεί την αποτυχία του πρώτου κύματος insurtech και γιατί χρειάστηκε τόσος χρόνος για να εισχωρήσει η καινοτομία στον κλάδο.

Σε αυτές τις δύσκολες στιγμές,
έχουμε κάνει τα άρθρα μας για τον μετασχηματισμό δωρεάν για όλους τους αναγνώστες.
Για να λαμβάνετε όλο το περιεχόμενο του insTech στα εισερχόμενά σας,
εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο.

Αλλά η πρόοδος που έχει γίνει μέχρι σήμερα είναι δύσκολο να αγνοηθεί. Τελικά οι κύριοι παράγοντες της ασφαλιστικής αγοράς παραδέχτηκαν την αναγκαιότητα αλλαγής. Μερικοί από αυτούς προσπάθησαν να εφεύρουν τις δικές τους λύσεις ψηφιοποιώντας τα προϊόντα τους. Άλλοι πάλι αποφάσισαν να συνεργαστούν με τρίτα μέρη και να επενδύσουν σε startups.

Όλα αυτά έγιναν για να ικανοποιήσουν τον σύγχρονο πελάτη. Αυτό όμως δεν ήταν το μόνο αποτέλεσμα της μεταμόρφωσης του ασφαλιστικού κλάδου. Η τεχνολογία επηρέασε την βιομηχανία πολύ πιο βαθιά και επιτέλους τάραξε τα νερά στην Ασφαλιστική Διαμεσολάβηση.

 

MARKETING_011

Τί κάνει το insurtech επαναστατικό

Η τεχνολογία προσφέρει την αποτελεσματικότητα που απαιτείται για την παροχή των υπηρεσιών που ζητούν οι καταναλωτές σήμερα. Επιτρέπει όμως και στους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές να εξορθολογήσουν τις διαδικασίες τους, να προσαρμόσουν και να κλιμακώσουν τις προσφερόμενες υπηρεσίες.

Όμως το InsurTech δεν σημαίνει μόνο την παράδοση προϊόντων στο διαδίκτυο. Η έξυπνη τεχνολογία επηρέασε πολύ πιο βαθιά κάθε στοιχείο της αλυσίδας αξίας. 

Το insurtech έκανε τους παραδοσιακούς Agents & Brokers, να ανησυχούν σε σχέση με αυτούς που προχώρησαν στο digital και στο customer experience. Ένα μεγάλο κενό φάνηκε, λόγω της υψηλού επιπέδου αυτοματοποίησης της λειτουργίας ασφάλισης και άλλων διαδικασιών backend.  Oι μέσες τιμές λειτουργίας που πρόσφεραν οι νεοσύστατες εταιρείες του insurtech ήταν πολύ χαμηλότερες..

Άλλαξε έντονα τη στάση των πελατών σχετικά με τον ασφαλιστικό κλάδο. Το Insurtech διευκόλυνε την απόκτηση, τη διαχείριση και την κατανόηση της ασφάλισης, φέρνοντας την ασφάλιση πιο κοντά στους πελάτες.

Η ιδιαιτερότητα του insurtech είναι ότι μπορεί να περιλαμβάνει τόσο αποκλειστικά ασφαλιστικά προϊόντα, όσο και ασφάλιση ως αναπόσπαστο μέρος κάποιας άλλης υπηρεσίας όπως fintech κλπ.

Σήμερα, το τοπίο είναι πολύ ευρύτερο από αυτό που είχαμε τη δεκαετία του 2010 και έχει διευρυνθεί από την κλασική υγειονομική περίθαλψη, την ασφάλιση περιουσίας και αυτοκινήτων που προσφέρονται online. Οδήγησε σε πιο καινοτόμους παίκτες SaaS που προσφέρουν λογισμικό για ασφαλιστές, startups insurtech και κατεστημένες εταιρείες διαμεσολάβησης που επενδύουν σε οικοσυστήματα νεοφυών επιχειρήσεων.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι αλλαγές που έφερε (και θα φέρει περισσότερες στο άμεσο μέλλον) το insurtech στην αγορά είναι δραματικές.

 

Θέλετε να μάθετε περισσότερα για το
insurTech?

 

Ο κλάδος θα αναδιαμορφωθεί πλήρως και είναι σημαντικό για τους κατεστημένους Agents & Brokers όχι απλώς να το παρακολουθούν, αλλά να αναλάβουν δράση και να βελτιώσουν τις λειτουργίες τους, να γίνουν πιο πελατοκεντρικές και να προσφέρουν ένα ευρύτερο φάσμα υπηρεσιών.

 

MARKETING_004

Γιατί είναι απαραίτητη η Ψηφιοποίηση;

Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα είναι απλή. Οι καινοτόμοι της Ασφαλιστικής διαμεσολάβησης αποτελούν κίνδυνο για όσους δεν προσφέρουν ή δεν μπορούν να προσφέρουν την μέγιστη εμπειρία πελάτη και πιο απλοποιημένες υπηρεσίες .

Το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός ότι οι νέοι παίκτες του insurtech έχουν ήδη ξεκινήσει την καινοτομία στην τεχνολογία των υπηρεσιών τους. Αντιθέτως οι κατεστημένοι Agents & Brokers δεν έχουν ακόμη εφαρμόσει ή δημιουργήσει νέες τεχνολογικές λύσεις. Παρόλο που σήμερα δεν φαίνεται (κοιτώντας  την κερδοφορία τους) να τους απειλεί, σε λίγα χρόνια, όσοι δεν ανέβουν τώρα στο τραίνο, μετά βίας θα μπορέσουν να καλύψουν την διαφορά με τους πρωτοπόρους που θα τις υιοθετήσουν καινοτόμες λύσεις.

 

Ψηφιοποίηση δεν σημαίνει απλώς μεταφορά παραδοσιακών υπηρεσιών από το γραφείο στο διαδίκτυο. Απαιτεί μια πλήρη αλλαγή των τρεχόντων επιχειρηματικών μοντέλων και η ποιότητα αυτού του μετασχηματισμού θα διαμορφώσει το μέλλον των υφιστάμενων εταιρειών.

 

Συμπέρασμα

Το insurtech είναι το μέσο για τη μετατροπή της ασφάλισης από μια κλειστή βιομηχανία που καθοδηγείται από τις δικές της πολιτικές σε μια που πετυχαίνει βάζοντας τον πελάτη στο επίκεντρο σε κάθε διαδικασία λειτουργίας της.

Εγγραφείτε για να λαμβάνετε με e-mail
τα τελευταία νέα, σχετικά με το insTech

Θα σας στείλουμε Newsletter όταν δημοσιεύονται νέα άρθρα σχετικά με αυτό το θέμα.

Σχετικά με τους συγγραφείς


Konstantinos Paterakis
(I write about tech, cyber & finance)

  • Business Coach, Digital Marketeer, Author
  • Insurance Risk Management Analyst, CyRM
  • Co-Founder entrepreneurship ecosystem insTech,
  • Co-Founder & Μέλος Δ.Σ. cluster Panormos
by:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *