Η καινοτομία απαιτεί εξωτερικούς συνεργάτες. Οι ροές ταλέντων και γνώσεων ξεπερνούν όλο και περισσότερο τα εταιρικά και γεωγραφικά όρια. Οι καινοτόμοι ηγέτες επιτυγχάνουν σημαντικά πολλαπλάσια κέρδη για κάθε euro που επενδύεται στην καινοτομία, αποκτώντας πρόσβαση στις δεξιότητες και τα ταλέντα των άλλων. Με αυτόν τον τρόπο, επιταχύνουν την καινοτομία και ανακαλύπτουν νέους τρόπους για να δημιουργήσουν αξία για τους πελάτες και τους συνεργάτες τους στο οικοσύστημα.
Η έξυπνη συνεργασία με εξωτερικούς συνεργάτες, ωστόσο, ξεπερνά απλώς την προμήθεια νέων ιδεών και πληροφοριών Μπορεί να περιλαμβάνει κατανομή κόστους και εύρεση ταχύτερων διαδρομών προς αγορά.
Οι καινοτόμοι υψηλής απόδοσης εργάζονται σκληρά για την ανάπτυξη των οικοσυστημάτων που βοηθούν στην επίτευξη αυτού του οφέλους. Πράγματι, προσπαθούν να γίνουν συνεργάτες επιλογής, αυξάνοντας την πιθανότητα οι καλύτερες ιδέες και οι άνθρωποι να έρθουν στο δρόμο τους.
Αυτό απαιτεί μια συστηματική προσέγγιση.
Πρώτον, αυτές οι εταιρείες ανακαλύπτουν με ποιους συνεργάζονται ήδη, κάτι που ελάχιστες εταιρείες το γνωρίζουν.
Στη συνέχεια αποφασίζουν ποια δίκτυα (ας πούμε, τέσσερα ή πέντε από αυτά) πρέπει ιδανικά να υποστηρίξουν τις στρατηγικές καινοτομίας τους. Αυτό το βήμα τους βοηθά να περιορίσουν και να επικεντρώσουν τις προσπάθειές τους στη συνεργασία και να διαχειριστούν τη ροή δυνατοτήτων από έξω από την εταιρεία.
Επανεξετάζουν επίσης τακτικά τα δίκτυά τους, επεκτείνοντάς τα και αφαιρώντας κάποια άλλα, χρησιμοποιώντας εξελιγμένα κίνητρα και συμβατικές δομές για να παρακινήσουν τους επιχειρηματικούς συνεργάτες υψηλής απόδοσης.
Το να είστε ένας πραγματικός συνεργάτης Α' επιλογής είναι, μεταξύ άλλων, να διευκρινίσετε τι μπορεί να προσφέρει μια εταιρική σχέση στο νεότερο μέλος όπως, ισχυρή επωνυμία ή πρόσβαση σε κάποιες εξειδικευμένες αγορές. Αφορά επίσης τη συμπεριφορά. Οι συνεργάτες Α' επιλογής είναι δίκαιοι και διαφανείς στις συναλλαγές τους.
Επιπλέον, οι εταιρείες που αξιοποιούν στο έπακρο τα εξωτερικά δίκτυα αποκτούν μια καλύτερη γνώση για το τι είναι πιο χρήσιμο και σε ποια στάδια της διαδικασίας καινοτομίας. Σε γενικές γραμμές, δημιουργούν ένα σχετικά ευρύ δίκτυο από την αρχή, αλλά στην πορεία, γίνονται πιο συγκεκριμένοι στην προμήθειά τους, καθώς τότε ο σχεδιασμός τους είναι σχετικά έτοιμος.