
Είναι κοινό μυστικό οτι η καινοτομία είναι δύσκολη για τις ήδη υφιστάμενες καθιερωμένες ΜμΕ. Μια υπάρχουσα επιχείρηση μπορεί καλύτερα να εκτελεί τις διαδικασίες για την λειτουργία και την παραγωγή της, απ' ότι να αναπτύξει καινοτομίες.
Ο McKinsey λοιπόν βρήκε ένα σύνολο οκτώ βασικών χαρακτηριστικών που υπάρχουν, είτε εν μέρει είτε πλήρως, σε κάθε μεγάλη εταιρεία που έχει υψηλή απόδοση στην καινοτομία προϊόντων, διαδικασιών ή επιχειρηματικών μοντέλων.
Τα βασικά στοιχεία που περιγράφει αποτελούν ένα λειτουργικό σύστημα, όπου συχνά αλληλεπικαλυπτόμενες, επαναληπτικές και μη απαραίτητες πρακτικές αντιστέκονται στη συστηματική κατηγοριοποίηση αλλά μπορούν ωστόσο να εξεταστούν σε δύο ομάδες.
- Τα τέσσερα πρώτα, που είναι στρατηγικής και δημιουργικής φύσης, βοηθούν στον καθορισμό και την ιεράρχηση των όρων και προϋποθέσεων υπό τις οποίες η καινοτομία είναι πιο πιθανό να ευδοκιμήσει.
- Τα επόμενα τέσσερα βασικά στοιχεία ασχολούνται με τον τρόπο παράδοσης και οργάνωσης της καινοτομίας επανειλημμένα με την πάροδο του χρόνου και με αρκετή αξία για να συμβάλουν ουσιαστικά στη συνολική απόδοση.
Innovation
Υπάρχουν όμως εταιρείες που το κάνουν και μπορούν να διδάξουν τρόπους και γνώση στις ΜμΕ
Δεν υπάρχει αποδεδειγμένη φόρμουλα για την επιχειρηματική επιτυχία, ειδικά όταν πρόκειται για καινοτομία. Εάν οι εταιρείες αφομοιώσουν και εφαρμόσουν αυτά τα βασικά στοιχεία (με τον δικό τους τρόπο, σύμφωνα με το ιδιαίτερο πλαίσιο, τις δυνατότητές τους, την οργανωτική κουλτούρα και την όρεξη για κίνδυνο ) θα βελτιώσουν την πιθανότητα, να αναζωπυρώσουν την σπίθα της καινοτομίας. Στην ψηφιακή εποχή, ο ρυθμός της αλλαγής έχει ξεπεραστεί σαν μοναδικό στοιχείο που παράγει καινοτομία, έτσι οι εταιρείες πρέπει να αποκτήσουν τους σωστούς στρατηγικούς, δημιουργικούς, εκτελεστικούς και οργανωτικούς παράγοντες για να καινοτομήσουν με επιτυχία.
Τα οκτώ βασικά χαρακτηριστικά καινοτομίας περιλαμβάνουν:
Οι μεγάλες εταιρείες δεν επαναπροσδιορίζονται εύκολα ως κορυφαίοι καινοτόμοι, διότι αντιμετωπίζουν πολλές δυσκολίες, στην προσπάθεια προσαρμογής, εμποδιζόμενες από πολλές σταθερές ρουτίνες και την υπάρχουσα κουλτούρα. Για όσους όμως κάνουν την προσπάθεια, η αριστεία της καινοτομίας βασίζεται συχνά σε μια πολυετή προσπάθεια που αγγίζει τα περισσότερα, αν όχι όλα, τα μέρη του οργανισμού.
Κάθε εταιρεία που θέλει να κάνει αυτό το ταξίδι θα πρέπει να μεγιστοποιήσει την πιθανότητα επιτυχίας της μελετώντας προσεκτικά και αφομοιώνοντας κατάλληλα τις κορυφαίες πρακτικές, άλλων καινοτόμων εταιρειών υψηλών επιδόσεων.
Αυτά αποτελούν ένα ουσιαστικό λειτουργικό σύστημα για καινοτομία μέσα στην οργανωτική δομή και τον πολιτισμό μιας εταιρείας.
Πηγή McKinsey