Οι περισσότεροι ηγέτες και στελέχη έχουν τώρα μια βασική κατανόηση σε θέματα όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη, η Μηχανική Μάθηση, τα Μεγάλα Δεδομένα, το IoT και η Ψηφιοποίηση/Ψηφιακός Μετασχηματισμός.
Εξακολουθεί όμως να υπάρχει μερικές φορές σύγχυση σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας των ψηφιακών επιχειρηματικών μοντέλων (digital business model).
Σε αυτές τις δύσκολες στιγμές,
έχουμε κάνει τα άρθρα μας για τον μετασχηματισμό ελεύθερα περιορισμών για όλους τους αναγνώστες.
Για να λαμβάνετε όλο το περιεχόμενο του insTech στα εισερχόμενά σας,
εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο.
"Αυτοί οι νέοι τρόποι επιχειρηματικής δραστηριότητας είναι ένα από τα πιο ενοχλητικά επιχειρηματικά μοντέλα της εποχής μας, με γνώμονα την τεχνολογία και τη δύναμη των δικτύων."
Οδηγός αυτών των επιχειρηματικών μοντέλων δεν είναι η τεχνολογία. Στην πραγματικότητα, η τεχνολογία έχει μόνο δευτερεύοντα ρόλο.
Στα περισσότερα ψηφιακά οικοσυστήματα, τα επιχειρηματικά τους μοντέλα (Digital Business Model) εξυπηρετούν μόνο την εμπειρία του πελάτη. Επομένως, πρέπει να αναρωτηθούμε μόνο ένα πράγμα:
"Πώς μπορούμε να δημιουργήσουμε αξία για τους πελάτες χρησιμοποιώντας ψηφιακά εργαλεία όπως πλατφόρμες, εφαρμογές, ιστότοπους και άλλα;"
Στο insTech η δύναμη μας έγκειται στην άμεση πρόσβαση στον πελάτη και στα δεδομένα. Μπορεί να επικοινωνήσει απευθείας για να λάβει την προσφορά του, να κλείσει ένα ραντεβού ψηφιακά, να επικοινωνήσει άμεσα μαζί σας, να κατανοήσει το προιόν, να του στέλνετε μηνύματα στο chat, να μπορεί άμεσα να καταναλώσει το προϊόν σας κλπ.
Έχουμε αυτοματοποιήσει τις ψηφιακές μας υπηρεσίες. Αυτό σημαίνει ότι συνήθως δεν απαιτείται σημαντικό κόστος όταν κλιμακώνετε την επιχείρησή σας σε περισσότερους πελάτες. Αντίθετα, αυτό είναι το δυνατό σημείο του insTech, κρατώντας τα έξοδα και τις επενδύσεις σε χαμηλό επίπεδο.
Τα χαρακτηριστικά του ψηφιακού επιχειρηματικού μοντέλου του insTech
Υπάρχει συχνά μια σύγχυση σχετικά με τις ψηφιακές προσφορές έναντι των ψηφιακών επιχειρηματικών μοντέλων (Digital Business Model). Γενικά, μια ψηφιακή προσφορά είναι απλώς μια προσθήκη σε υπάρχουσες υπηρεσίες ή προϊόντα, όπως μια εφαρμογή για το προϊόν σας, ένα chatbot για επικοινωνία με την υποστήριξη ή μια διεπαφή για τον έλεγχο του προϊόντος.
Αντίθετα το ψηφιακό επιχειρηματικό μοντέλο του insTech από την άλλη πλευρά έχει ορισμένα χαρακτηριστικά που το διακρίνουν από τις ψηφιακές προσφορές:
1. Η αξία μας δημιουργείται με τη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών
Η πρόταση αξίας της προσφερόμενης υπηρεσίας του insTech, βασίζεται (αποκλειστικά) σε ψηφιακές τεχνολογίες. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, έναν μεγάλο δείκτη για το ψηφιακό επιχειρηματικό μας μοντέλο. Οι Amazon, Alibaba, Facebook, Google κ.λπ. δεν θα ήταν δυνατές χωρίς τη χρήση του Διαδικτύου.
2. Το ψηφιακό επιχειρηματικό μας μοντέλο είναι νέο στην αγορά
Το καλύτερο παράδειγμα διαφοροποίησης του insTech είναι η επιλογή μας του ψηφιακού επιχειρηματικού μοντέλου αντί των ψηφιακών προσφορών. Όταν μέσω του site τις κάθε επιχείρησης Agent, ο πελάτης διαβάζει ένα κατάλογο με προϊόντα και υπηρεσίες αυτό είναι μια ψηφιακή προσφορά. Όταν όμως μπορεί να ρωτήσει για το προϊόν, να κλείσει ένα ραντεβού από την πλατφόρμα, να μιλήσει στο chat, να συμμετέχει σε webinar κλπ, τότε αυτό είναι ένα ψηφιακό επιχειρηματικό μοντέλο (Digital Business Model) .
3. Ψηφιακή απόκτηση και διανομή πελατών
Για να γίνει κάποιος πελάτης και να χρησιμοποιήσετε μια υπηρεσία σας, πρέπει να χρησιμοποιήσετε ψηφιακά κανάλια. Το ψηφιακό επιχειρηματικό μοντέλο του insTech βασίζεται αποκλειστικά σε ψηφιακά κανάλια. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό στην πρώιμη ενσωμάτωση (Μοντέλο Freemium) ή σε αγορές (π.χ. η Amazon τοποθετεί διαφημίσεις όταν κάνετε αναζήτηση στο διαδίκτυο).
4. Το USP (Μοναδική πρόταση αξίας) δημιουργείται ψηφιακά
Στο insTech σας δείχνουμε πως ο πελάτης θα είναι πρόθυμος να πληρώσει για τις υπηρεσίες και τις προσφορές σας που δημιουργούνται στο Διαδίκτυο. Δημιουργούμε ένα ισχυρό δείκτη ψηφιακού επιχειρηματικού μοντέλου, καθώς η αξία του πελάτη μπορεί να δημιουργηθεί ψηφιακά και να δημιουργήσει έσοδα για εσάς.
Τα είδη ψηφιακών επιχειρηματικών μοντέλων που χρησιμοποιούμε.
insTech ... e-platform economy
1. Δωρεάν μοντέλο (Μοντέλο που υποστηρίζεται από διαφημίσεις)
@BusinessConsulting
Η ιδέα πίσω από αυτό το επιχειρηματικό μοντέλο είναι να προσφέρουμε δωρεάν υπηρεσίες και ο χρήστης γίνεται το προϊόν που πωλείται. Κάθε χρήστης που χρησιμοποιεί τις υπηρεσίες μας δίνει πολύτιμες πληροφορίες για τον εαυτό του. Με αυτά τα δεδομένα, είναι στη συνέχεια εύκολο να εμφανιστούν διαφημίσεις που μπορούν να λάβουν οι Agents και να στοχεύσουν συγκεκριμένους χρήστες.
2. Μοντέλο Freemium
@BusinessConsulting
To μοντέλο αυτό το χρησιμοποιούμε στο insTech για την κλιμάκωση των επιχειρήσεων Agents. Οι χρήστες έχουν δωρεάν πρόσβαση σε μια βασική περιορισμένη έκδοση (Δωρεάν) του προϊόντος, αλλά πολύ λειτουργική. Εάν ο χρήστης θέλει να χρησιμοποιήσει περισσότερες δυνατότητες ή πόρους, τότε έχει τη δυνατότητα να κάνει αναβάθμιση στην πληρωμένη έκδοση (Premium).
Όλοι μπορούν να χρησιμοποιήσουν την υπηρεσία δωρεάν (και να λάβουν διαφημίσεις), αλλά όταν θέλετε περισσότερες δυνατότητες και υψηλότερη ποιότητα, τότε πρέπει να πληρώσετε μια μηνιαία συνδρομή. Αυτό είναι επίσης ένα εξαιρετικό παράδειγμα, ότι διαφορετικά επιχειρηματικά μοντέλα μπορούν να αναμειχθούν μαζί.
3. Μοντέλο κατά παραγγελία
@BusinessConsulting
Οι ηγέτες ασφαλιστικών επιχειρήσεων (Agents & Brokers) δεν διαθέτουν τους ίδιους πόρους. Οπότε για αυτούς που θέλουν το κάτι παραπάνω χρησιμοποιούμε το επιχειρηματικό μοντέλο κατ' απαίτηση.
Λειτουργεί κατ' απαίτηση, για παράδειγμα, μέσω διαδικτυακών καταστημάτων, podkast, one-to-one όπου έχετε το δικαίωμα να ζητήσετε κάτι που θα εφαρμόζει απόλυτα στην δικιά σας επιχείρηση.
Ένα παράδειγμα είναι όταν κάνετε κράτηση για έναν σύμβουλο και χρεώνεστε αυτόματα ανάλογα με το πόσο καιρό χρειάζεστε βοήθεια.
4. Μοντέλο Marketplace
(Peer-to-peer, αγορά δύο όψεων)
@BusinessConsulting
Οι Agents χρησιμοποιούν την πλατφόρμα του insTech για να προωθούν τα προιόντα και τις υπηρεσίες τους, και οι πελάτες για ν' αναζητήσουν τον εξειδικευμένο Σύμβουλο. .
Η πολυπλοκότητα και η δυναμική αυτού του επιχειρηματικού μοντέλου είναι μεγάλη. Διαθέτουμε το ανάλογο ανθρώπινο δυναμικό για να προσελκύσουμε συμβούλους και αγοραστές. Για να καταφέρουμε η πλατφόρμα του insTech να είναι διπλής όψης, κλιμακώνουμε προσεκτικά τη ζήτηση και την προσφορά ταυτόχρονα. Αυτό μας κρατάει ελκυστικούς και στις δύο πλευρές.
5. Μοντέλο Οικοσυστήματος
@BusinessConsulting
Τα ψηφιακά οικοσυστήματα, όπως το insTech, είναι ένα από τα πιο σύνθετα αλλά και τα πιο ισχυρά ψηφιακά επιχειρηματικά μοντέλα αυτή τη στιγμή. Αξιοποιούμε τα συνεργαζόμενα μέλη μας με διαφορετικές υπηρεσίες, σε διαφορετικές πλατφόρμες. Με τις γνώσεις μας και τα δεδομένα, μπορούν στη συνέχεια να αυξήσουν τις πωλήσεις τους σε υπάρχοντες πελάτες και να προσελκύσουν νέους λόγω των επιπτώσεων «κλείδωμα πωλητών » που δημιουργεί το οικοσύστημα του insTech.
Απλώς σκεφτείτε ποιες υπηρεσίες χρησιμοποιείτε από την Google, την Apple, την Amazon, κ.λπ., και πόσο δύσκολο θα ήταν να εγκαταλείψετε το ψηφιακό τους οικοσύστημα. Αυτό το φαινόμενο κλειδώματος είναι ένας μεγάλος μοχλός για μελλοντικά σας έσοδα.
6. Μοντέλο Access-Over-Ownership / Model Sharing
@BusinessConsulting
Αυτό το σύστημα σάς επιτρέπει να πληρώνετε για τις υπηρεσίες που σας προσφέρει το insTech, για ένα καθορισμένο χρονικό διάστημα χωρίς να το κατέχετε πραγματικά. Αυτό μπορεί να είναι η διάρκεια που είστε μέλος και απολαμβάνετε τα προνόμια, η χρήση των υπηρεσιών μας κλπ.
Αυτό ήταν ένα από τα πιο ενοχλητικά επιχειρηματικά μοντέλα λόγω των επιπτώσεων στην ιδιοκτησία και στα προκύπτοντα έσοδα που έχουμε δημιουργήσει.
7. Μοντέλο εμπειρίας πελάτη
@BusinessConsulting
Προσθέτουμε μια εμπειρία σε προϊόντα και υπηρεσίες μας που δεν θα ήταν δυνατή χωρίς τις ψηφιακές τεχνολογίες. Ένα παράδειγμα είναι ότι φέραμε μια εντελώς νέα ψηφιακή εμπειρία στην ασφαλιστική βιομηχανία προσθέτοντας ψηφιακές υπηρεσίες και ακόμη και ένα ψηφιακό οικοσύστημα στα ασφαλιστικά προιόντα, το οποίο αποτελεί πλέον βασικό μοχλό για το επιχειρηματικό μας μοντέλο.
Μια άλλη προσέγγιση του μοντέλου εμπειρίας πελάτη στο insTech, είναι επίσης ο συνδυασμός διαφορετικών εμπειριών και η δημιουργία ενός νέου πελατοκεντρικού οικοσυστήματος.
8. Μοντέλο Συνδρομής
@BusinessConsulting
Ο χρήστης έχει πρόσβαση στο insTech, για ενημερώσεις, υπηρεσίες κ.λπ. σε μηνιαία/ετήσια βάση. Το μοντέλο μας συνδρομής χρησιμοποιείται ειδικά για περιεχόμενο, λογισμικό και συνδρομές.
9. Μοντέλο δημιουργίας κρυφών εσόδων
@BusinessConsulting
Λόγω της συλλογής και ανάλυσης δεδομένων, υπάρχουν και άλλες ροές αξίας. Λαμβάνουμε έσοδα από δικαιώματα εκμετάλλευσης για να περιλαμβάνονται τρίτα μέρη στην πλατφόρμα. Επίσης υπάρχουν κρυμμένα επιχειρηματικά μοντέλα πίσω από πλατφόρμες μας και τις ψηφιακές υπηρεσίες μας.
Για το insTech είναι πολύ σημαντικό να συνειδητοποιούν οι κορυφαίες επιχειρήσεις ότι υπάρχουν περαιτέρω δυνατότητες αξιοποίησης του οικοσυστήματος μας, για τη δημιουργία πρόσθετων εισοδημάτων.
Starter
Ελάτε να συνεργαστούμε για να αναπτύξουμε νέα ψηφιακά επιχειρηματικά μοντέλα για την εταιρεία σας.
Το instech βοηθά επαγγελματίες, ηγέτες ΜμΕ και Startupers να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις επιχειρηματικές ευκαιρίες στην ΕΕ.
Είναι ένα οικοσύστημα Κοινωνικού Σκοπού, για όλες τις επιχειρηματικές ανάγκες των ΜμΕ.
Παρέχει άφθονη γνώση & υποστήριξη σχετικά με την πρόσβαση σε πληροφορίες της αγοράς, την υπέρβαση νομικών εμποδίων, πρόσβαση σε χρηματοδότηση και εντοπισμό επιχειρηματικών συνεργατών.
Επιλέξτε τον σωστό συνεργάτη σας
Τα επιχειρηματικό μας μοντέλο είναι πιο μακροπρόθεσμο και βασίζεται στην κοινότητα και στην δικτύωση, Μπορεί να χρειάστηκε μεγάλο χρονικό διάστημα πριν αναπτυχθούμε και να δημιουργήσουμε έσοδα (μεγάλο χρηματοδοτικό κενό), το οποίο τώρα έχει ξεπεραστεί. Μακροπρόθεσμα ξεπεράσαμε οικονομικά άλλες επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν παρόμοια εξέλιξη. Αυτό το εφέ δικτύου, ονομάζεται «ο νικητής τα παίρνει όλα», Εφόσον καλύψουμε την διαφορά, μας επιτρέπει να κυριαρχήσουμε σε μια ανταγωνιστική αγορά λόγω του μεγέθους μας και να μειώσουμε την είσοδο νέων ανταγωνιστών.
Εγγραφείτε για να λαμβάνετε με e-mail
τα τελευταία νέα, σχετικά με το insTech
Θα σας στείλουμε Newsletter όταν δημοσιεύονται νέα άρθρα σχετικά με αυτό το θέμα.
Σχετικά με τους συγγραφείς
Konstantinos Paterakis
(I write about tech, cyber & finance)
- Business Coach, Digital Marketeer, Author
- Insurance Risk Management Analyst, CyRM
- Co-Founder entrepreneurship ecosystem insTech,
- Co-Founder & Μέλος Δ.Σ. cluster Panormos